ניהול שיווק בסקטור העסקי

ניהול שיווק בסקטור העסקי

איך עושים שיווק, מה זה שיווק, רוצה לשווק, דורון עמית יועץ שיווק

כן, שיווק, זו מילת המפתח אשר בסופו של תהליך הוא למכור את המוצר או השירות אותה השיווק מוכר. האמת שהכלי המרכזי של השיווק שהוא כלי הפרסום הולך ונעלם… הולך ונעלם מאחר שהפרסום כול כך רווי ואפשר למצוא אותו בכול מקום, בטלוויזיה, במחשב, בסמארטפון, בעיתון, בשלטי חוצות, ברדיו ואפילו בחדרי הנוחיות של כול מקום ציבורי כזה או אחר. האמרה כי מרוב עצים לא רואים את היער יפה לעולם הפרסום שמרוב פרסום אנו נהיים אדישים להופעתו ועושים עליו X באינטרנט, עוברים דף בעיתון והולכים להתפנות בזמן פרסומות בטלוויזיה.

אז מה כן? איך בכול זאת משווקים? מה עושים בכדי לקדם את מהלך השיווק של כול עסק ועסק באשר הוא, הרי צריך להתקיים.

לחברות גדולות ולמותגים גדולים יש את היכולת ליצור לנו "שפה" פרסומית שהופכת להיות מוטמעת אצלנו וכאשר אנו רוצים לרכוש משהו נדע להגיד את שם המותג כמו לדוגמא חייל העומד להתגייס יאמר לך שהולכים ל"ריקושט" לקנות ציוד לצבא. זה כוחו של מותג, כך מותגים מתנהלים, כאשר הזכירות הבלתי נעזרת שלהם גבוהה (דהיינו שאומרים בית מרקחת חושבים "סופר-פארם"). אך מה יעשו שאר החברות שאין להם את הכוח הפרסומי להפוך למותג ארצי?

בנושאים האלה חלוקים הדעות, אני אומר שעסק מקומי צריך לדאוג ל"מתג" את עצמו באזור הקרוב אליו, וכאשר אני אומר ל"מתג" זה לעשות את כול פעולות המיתוג כפי שעושים אותם החברות הגדולות, ברגע שהעסק נמצא בעיר מסוימת, בהחלט יש את הכוח למתג וליהנות ממיתוג גבוהה שפרושו יותר מכירות (לא אכנס כאן לתהליך של מיתוג, ואיך באמת ממתגים, ומה צריך לעשות על מנת להיות "מותג" באזור) אבל ברור לי ברגע שעסק מקבל מיתוג ומתנהג כמו מותג אזי אחוז המכירות שלו הופך להיות גבוהה יותר מעסקים אחרים. כן, נכון, זה לא נוסחת פלא, בכול עיר שוכנים המותגים הגדולים המקשים על חייהם של העסקים היותר קטנים, אבל עדיין.

לעומת זאת יש את העסקים נותני השירותים למינם או חברות בתחומים עסקיים שונים אשר גם הם צרכנים של שיווק, אך לכול חברה או עסק יש את התמהיל שלה תמהיל אשר אותו צריך לחבר יחד עם האוכלוסייה הרוכשת.

שיווק מורכב ממספר אלמנטים המרכיבים את פאזל השיווק וחלק ניכר מהחלטות השיווק מקורם ב"מה מוכרים" שהרי להתאים תמהיל שיווק כולל זה לא נכון ומזה לא ייצא דבר. כאשר באים לתהליך של שיווק עושים ראשית כל מחקר צרכנים, הצורך של הצרכן, מה אני כמשווק נותן לצרכן או פותר לו בעיה מסוימת, איך אני אורז את המוצר "לא אריזה פיזית אלה אריזה מטאפורית" איך המוצר שלי יכול לרגש את הצרכן ויותר מכול איך הוא יכול לחדש לצרכן משהו שהוא לא יודע ויהווה הפתעה גמורה עבורו. יותר מזה, החשיבה צריכה להתרכז במוצר אחד מתוך תמהיל מוצרים על מנת ליצור ריכוזיות ועניין במוצר אחד ותוך כדי להחדיר מוצרים משלימים. ראו. שיווק זה תהליך פשוט, תהליך פשוט למקצוענים, למה הוא פשוט, כי אנו מוכרים ומשווקים ל"בני אדם" וכאשר אנו מדברים את אותה שפה ויש לנו כבני אדם צרכים ומאוויים דומים (שונים באופי אך זהים במהות) אזי קל מאד לנהל או לקבוע אסטרטגיה וטקטיקה של שיווק נכון.

כמו בכול גבר, שיווק מתאים למקצוענים, ומקצוענים הם אלה שעושים את השיווק וקובעים את תהליכי השיווק, ועליהם אנו צריכים לסמוך.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
יועץ כלכלי

העסק שלכם לפני סכנה

עסקים בשנת 2021 והלאה חייבים להיות הרבה יותר זהירים. השפע הירד עלינו והגלובליזציה גרמה שהעסקים חיים על אדי כסף וזה מסוכן מאד יש לקרוא את המאמר המצורף בזה

פרסום
ייעוץ עסקי

פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

חברת APLE הכניסה אפליקציה המאפשרת ללקוחותיה בעולם לא לאפשר הופעה של פרסומות, ההחלטה דרמטית למפרסם בישראל כאשר הוא מאבד קהל של כמעט מליון איש ואישה, אז מה עושים?

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

מה אתם מצפים לקבל מיועץ עסקי

מה אתם מצפים לקבל מייעוץ עסק. האמת, אנשים לא יודעים כיצד לפנות לייעוץ עסקי אני בוחן שנים את הפניות של לקוחות ל"ייעוץ עסקי" ואת אלא

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן