ניהול שיווק בסקטור העסקי

ניהול שיווק בסקטור העסקי

איך עושים שיווק, מה זה שיווק, רוצה לשווק, דורון עמית יועץ שיווק

כן, שיווק, זו מילת המפתח אשר בסופו של תהליך הוא למכור את המוצר או השירות אותה השיווק מוכר. האמת שהכלי המרכזי של השיווק שהוא כלי הפרסום הולך ונעלם… הולך ונעלם מאחר שהפרסום כול כך רווי ואפשר למצוא אותו בכול מקום, בטלוויזיה, במחשב, בסמארטפון, בעיתון, בשלטי חוצות, ברדיו ואפילו בחדרי הנוחיות של כול מקום ציבורי כזה או אחר. האמרה כי מרוב עצים לא רואים את היער יפה לעולם הפרסום שמרוב פרסום אנו נהיים אדישים להופעתו ועושים עליו X באינטרנט, עוברים דף בעיתון והולכים להתפנות בזמן פרסומות בטלוויזיה.

אז מה כן? איך בכול זאת משווקים? מה עושים בכדי לקדם את מהלך השיווק של כול עסק ועסק באשר הוא, הרי צריך להתקיים.

לחברות גדולות ולמותגים גדולים יש את היכולת ליצור לנו "שפה" פרסומית שהופכת להיות מוטמעת אצלנו וכאשר אנו רוצים לרכוש משהו נדע להגיד את שם המותג כמו לדוגמא חייל העומד להתגייס יאמר לך שהולכים ל"ריקושט" לקנות ציוד לצבא. זה כוחו של מותג, כך מותגים מתנהלים, כאשר הזכירות הבלתי נעזרת שלהם גבוהה (דהיינו שאומרים בית מרקחת חושבים "סופר-פארם"). אך מה יעשו שאר החברות שאין להם את הכוח הפרסומי להפוך למותג ארצי?

בנושאים האלה חלוקים הדעות, אני אומר שעסק מקומי צריך לדאוג ל"מתג" את עצמו באזור הקרוב אליו, וכאשר אני אומר ל"מתג" זה לעשות את כול פעולות המיתוג כפי שעושים אותם החברות הגדולות, ברגע שהעסק נמצא בעיר מסוימת, בהחלט יש את הכוח למתג וליהנות ממיתוג גבוהה שפרושו יותר מכירות (לא אכנס כאן לתהליך של מיתוג, ואיך באמת ממתגים, ומה צריך לעשות על מנת להיות "מותג" באזור) אבל ברור לי ברגע שעסק מקבל מיתוג ומתנהג כמו מותג אזי אחוז המכירות שלו הופך להיות גבוהה יותר מעסקים אחרים. כן, נכון, זה לא נוסחת פלא, בכול עיר שוכנים המותגים הגדולים המקשים על חייהם של העסקים היותר קטנים, אבל עדיין.

לעומת זאת יש את העסקים נותני השירותים למינם או חברות בתחומים עסקיים שונים אשר גם הם צרכנים של שיווק, אך לכול חברה או עסק יש את התמהיל שלה תמהיל אשר אותו צריך לחבר יחד עם האוכלוסייה הרוכשת.

שיווק מורכב ממספר אלמנטים המרכיבים את פאזל השיווק וחלק ניכר מהחלטות השיווק מקורם ב"מה מוכרים" שהרי להתאים תמהיל שיווק כולל זה לא נכון ומזה לא ייצא דבר. כאשר באים לתהליך של שיווק עושים ראשית כל מחקר צרכנים, הצורך של הצרכן, מה אני כמשווק נותן לצרכן או פותר לו בעיה מסוימת, איך אני אורז את המוצר "לא אריזה פיזית אלה אריזה מטאפורית" איך המוצר שלי יכול לרגש את הצרכן ויותר מכול איך הוא יכול לחדש לצרכן משהו שהוא לא יודע ויהווה הפתעה גמורה עבורו. יותר מזה, החשיבה צריכה להתרכז במוצר אחד מתוך תמהיל מוצרים על מנת ליצור ריכוזיות ועניין במוצר אחד ותוך כדי להחדיר מוצרים משלימים. ראו. שיווק זה תהליך פשוט, תהליך פשוט למקצוענים, למה הוא פשוט, כי אנו מוכרים ומשווקים ל"בני אדם" וכאשר אנו מדברים את אותה שפה ויש לנו כבני אדם צרכים ומאוויים דומים (שונים באופי אך זהים במהות) אזי קל מאד לנהל או לקבוע אסטרטגיה וטקטיקה של שיווק נכון.

כמו בכול גבר, שיווק מתאים למקצוענים, ומקצוענים הם אלה שעושים את השיווק וקובעים את תהליכי השיווק, ועליהם אנו צריכים לסמוך.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום





מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

מגזין עסקי

לאן נעלמו העובדים בתקופת הקורונה

תם מפרסמים מודעת דרושים, באופן טבעי אתם מאמינים בתוך תוככם שהנה מתחילים לזרום קורות חיים, עובר יום עובר יומיים, פה יש איזה טפטוף של קורות חיים, שם מגיע קורות חיים, אבל עובדים רציניים, איין. מה קרה? מה הסיבה? הרי יש אבטלה, המדינה משלמת הון עתק על חוק דמי אבטלה מאורכים, היכן נעלמו העובדים.

ניהול עסקים

עסקים צריכים להרוויח

אם יש לך עסק/חברה ואתה לא מרוויח, משהו בעסק שלך לא מתנהל כשורה.
עסק המטרה שלו להביא כסף, לגרום לבעליו לשפר את רמת החיים שלו ושל משפחתו ולהעניק לו חיים טובים יותר.

פתיחת עסק

רוצים לפתוח עסק בארצות הברית?

חושבים לפתוח עסק בארצות הברית, רוצים לקבל וחזה E-2 שזאת ויזת עסקים, בואו ניקח קצת חופש מהקורונה, ונראה איך אנחנו מגדילים את עסקינו, אומנם עכשיו נפתח לנו צוהר חדש במדינות המפרץ והאמירויות, אבל עד שדברים יהיו מסודרים ויסוכמו הסכמי הסחר ייקח עוד זמן רב , וכאשר זה יהיה רלוונטי תוכלו להתייעץ איתנו גם בפתיחת עסקים שם.

מגזין עסקי

לעבוד מהבית נכון או לא?

תקופת הקורונה קרבה בין העובד לביתו, מה שעשינו עד היום במשרד חלק מהעובדים עושים את עבודתם מהבית: יש חברות שנותנות שירותים לקהל גדול של לקוחות (שירות לקוחות) במשרדי ממשלה, חברות פרטיות, עסקים קטנים, מכל דכפין נוכל למצוא את אלה אשר עברו לעבוד מהבית.

שיווק באינטרנט

כולם רצים "לגמבו" סליחה לאינטרנט!

אינטרנט, שיווק באינטרנט, קניות באינטרנט, שמתם לב כמה פטריות צצו במהרה בתוך נגיף הקורונה, קצת על המכשולים שבדרך ועוד במאמר הבא

מכירות

האם הלקוח משיג אתכם

בארבעה עשורים אחרונים נהנינו מהטכנולוגיה שסיפקה לנו אפשרויות נרחבות כמעט בכל סקטור עסקי על מנת לייעל את העבודה, להחליף כוח אדם במכשור, ולעשות כל מה שאפשר טכנולוגית ליעל ולקצר תהליכים ומהלכים.

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום





דילוג לתוכן