מתי צריך למכור את החברה

ניהול חברות/מתי צריך למכור את החברה?

שאלה זאת מטרידה מאד בעלי חברות פרטיות וציבוריות. השאלה אם צריך למכור את החברה או אחזקותיה נעוצה במספר רב של גורמים ביחד ולחוד.

במקרו, אחוז גבוהה מבעלי החברות הפרטיות בעיקר קשורים אמוציונאלית לעסקם ולכן השיקולים הכלכליים או הראייה הכללית מפריעה להם להיפרד מעסקם למרות שמכול בחינה אפשרית עדיף היה לחברה להימכר. לצערי בפרט משנת 2008 חלה עלייה גדולה ברצון למכור חברות וזאת בגלל העדר רווחיות, תחרות, חוסר יכולת להמשיך ולהשקיע בחברה בכדי להתאים אותה לתקופה, הגרוע מכול הוא שחברה ממשיכה את עיסוקה בתנאים קשים תוך קשר אמוציונאלי לחברה למרות שהיא מפגרת ברווחים שלה, יוצרת התחייבויות נוספות המקשות על תזרים המזומנים שלה וכאשר נדלק האור האדום החזק או שהחברה נמכרת בנזיד עדשים, או שרק פעילות החברה היא זאת שנמכרת וכול חובותיה נשארים לבעלים המוכרים או שהיא הופכת להיות חדלת פירעון תוך שמשאירה פצועים רבים בשטח.

תהליך של מכירת חברה יכול לבוא הרבה קודם למצב שבו החברה חייבת להימכר מהסיבות של "חוסר בדור המשך" "ריבוי שותפים" "ירידה ומחיקת הקטגוריה העסקית בהם עוסקת החברה" "חוסר יכולת ורצון להרחיב ולמתוח את מוצרי החברה שיתאימו לזמנה" "גרעון נצבר" "עייפות החומר" וכ"ד. ברור הוא שברגע שמחליטים למכור חברה מסיבות אלה אזי מחיר המכירה יכול להיות גבוהה, ניהול המשא ומתן לא יהיה תחת לחץ (דבר אשר ייתן יתרון לרוכשים וחסרון גדול למוכרים).

הנושא הקשיח ביותר הוא ההסתכלות האמוציונאלית כפי שהזכרתי קודם אשר יכולה להביא לטעות גדולה אצל בעלי חברות או חברות משפחתיות פחות מחברות ציבוריות.

מכירה של חברה היא דבר הקורא בעולם העסקים ביום יום, הדרך הטובה באמת למכור את החברה היא לקבל את ההחלטה הנכונה בזמן הנכון. ראוי לציין שלא כול חברה אשר רואה או חושבת כי זמנה תם עם הבעלים הנוכחיים אכן צודקים ולשם כך ישנם יועצים עסקיים אשר יכולים להאיר ולהשפיע על החלטת הבעלים אבל חובה בזמן שנדלקת המנורה הכתומה להתחיל לטפל בעניין ולהגיע למסקנות ברורות טרם החלטה (כמובן כפי שתיארתי כאשר ההחלטה באמת נמצאת עדיין אצל בעלי החברה ולא בידי המציאות)

אני ממליץ לכול בעל חברה שיעשה את "הבדיקות" אחת ל רבעון על מנת לראות את מצב החברה לא רק מהצד הכלכלי הפנימי אלה גם מהצד האקסוגני (הלוא הם שיקולים סביבתיים הנוגעים בהחלטות הכלכליות של החברה)

 האם החברה שלך מתנהלת כמו מכולת

מניסיון רב שנים אני מביא בפניכם את ה"עצור" הזה על מנת שחברות לא יגיעו למצד של מכירה בתנאי לחץ ובניצול הצד הקונה וכמובן הגרוע מכול להביא את החברה לחדלות פרעון.

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

מגפ]ת דלתא
ייעוץ אסטרטגי

איך תשפיע מגפת דלתא על העסקים

איך תשפיע מגפת דלתא על העסקים   איך תשפיע המגפה על עולם העסקים? איך עסקים צפויים להתנהל? ומה הם סודות ההצלחה גם בתקופה זו של

יבוא מסין
יבוא יצוא

טוב לא ייצא לנו מייבוא מסין

טוב לא ייצא מסין "פלישתים עליך שמשון" (שופטים טז ט) זה בדיוק ההגדרה הנכונה על מעצמת העל "סין" רקע אין אזרח ישראלי או בעלי העסקים

ייעוץ עסקי
יועץ כלכלי

העסק שלכם לפני סכנה

עסקים בשנת 2021 והלאה חייבים להיות הרבה יותר זהירים. השפע הירד עלינו והגלובליזציה גרמה שהעסקים חיים על אדי כסף וזה מסוכן מאד יש לקרוא את המאמר המצורף בזה

פרסום
ייעוץ עסקי

פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

חברת APLE הכניסה אפליקציה המאפשרת ללקוחותיה בעולם לא לאפשר הופעה של פרסומות, ההחלטה דרמטית למפרסם בישראל כאשר הוא מאבד קהל של כמעט מליון איש ואישה, אז מה עושים?

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן