מתי צריך למכור את החברה

ניהול חברות/מתי צריך למכור את החברה?

שאלה זאת מטרידה מאד בעלי חברות פרטיות וציבוריות. השאלה אם צריך למכור את החברה או אחזקותיה נעוצה במספר רב של גורמים ביחד ולחוד.

במקרו, אחוז גבוהה מבעלי החברות הפרטיות בעיקר קשורים אמוציונאלית לעסקם ולכן השיקולים הכלכליים או הראייה הכללית מפריעה להם להיפרד מעסקם למרות שמכול בחינה אפשרית עדיף היה לחברה להימכר. לצערי בפרט משנת 2008 חלה עלייה גדולה ברצון למכור חברות וזאת בגלל העדר רווחיות, תחרות, חוסר יכולת להמשיך ולהשקיע בחברה בכדי להתאים אותה לתקופה, הגרוע מכול הוא שחברה ממשיכה את עיסוקה בתנאים קשים תוך קשר אמוציונאלי לחברה למרות שהיא מפגרת ברווחים שלה, יוצרת התחייבויות נוספות המקשות על תזרים המזומנים שלה וכאשר נדלק האור האדום החזק או שהחברה נמכרת בנזיד עדשים, או שרק פעילות החברה היא זאת שנמכרת וכול חובותיה נשארים לבעלים המוכרים או שהיא הופכת להיות חדלת פירעון תוך שמשאירה פצועים רבים בשטח.

תהליך של מכירת חברה יכול לבוא הרבה קודם למצב שבו החברה חייבת להימכר מהסיבות של "חוסר בדור המשך" "ריבוי שותפים" "ירידה ומחיקת הקטגוריה העסקית בהם עוסקת החברה" "חוסר יכולת ורצון להרחיב ולמתוח את מוצרי החברה שיתאימו לזמנה" "גרעון נצבר" "עייפות החומר" וכ"ד. ברור הוא שברגע שמחליטים למכור חברה מסיבות אלה אזי מחיר המכירה יכול להיות גבוהה, ניהול המשא ומתן לא יהיה תחת לחץ (דבר אשר ייתן יתרון לרוכשים וחסרון גדול למוכרים).

הנושא הקשיח ביותר הוא ההסתכלות האמוציונאלית כפי שהזכרתי קודם אשר יכולה להביא לטעות גדולה אצל בעלי חברות או חברות משפחתיות פחות מחברות ציבוריות.

מכירה של חברה היא דבר הקורא בעולם העסקים ביום יום, הדרך הטובה באמת למכור את החברה היא לקבל את ההחלטה הנכונה בזמן הנכון. ראוי לציין שלא כול חברה אשר רואה או חושבת כי זמנה תם עם הבעלים הנוכחיים אכן צודקים ולשם כך ישנם יועצים עסקיים אשר יכולים להאיר ולהשפיע על החלטת הבעלים אבל חובה בזמן שנדלקת המנורה הכתומה להתחיל לטפל בעניין ולהגיע למסקנות ברורות טרם החלטה (כמובן כפי שתיארתי כאשר ההחלטה באמת נמצאת עדיין אצל בעלי החברה ולא בידי המציאות)

אני ממליץ לכול בעל חברה שיעשה את "הבדיקות" אחת ל רבעון על מנת לראות את מצב החברה לא רק מהצד הכלכלי הפנימי אלה גם מהצד האקסוגני (הלוא הם שיקולים סביבתיים הנוגעים בהחלטות הכלכליות של החברה)

 האם החברה שלך מתנהלת כמו מכולת

מניסיון רב שנים אני מביא בפניכם את ה"עצור" הזה על מנת שחברות לא יגיעו למצד של מכירה בתנאי לחץ ובניצול הצד הקונה וכמובן הגרוע מכול להביא את החברה לחדלות פרעון.

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

מה אתם מצפים לקבל מיועץ עסקי

מה אתם מצפים לקבל מייעוץ עסק. האמת, אנשים לא יודעים כיצד לפנות לייעוץ עסקי אני בוחן שנים את הפניות של לקוחות ל"ייעוץ עסקי" ואת אלא

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן