מי הוא מנהל מצליח

כיצד נראה המנהל החדש של החברות בישראל

זהו, אז הבנו שהעולם קיבל תפנית חזקה בכל מה שקורה עם עסקים, חברות, ארגונים, ממשלות, הכול התהפך ומתהפך ויתהפך מיליון פעם ואנחנו צריכים להיות אמתיים עם עצמנו ולהבין כי לנהל חברה חייבים לשדרג את צבא המנהלים ולהכשיר אותם לניהול עכשווי כאן ועכשיו. עם העידן החדש והעולם המתפתח, פיתוח מיומנויות ניהול הוא כלי חשוב ומשמעותי מאוד לכל בעל עסק כיום.

גם הפקולטות למיניהם הבינו שאנו נמצאים בפני תקופה אחרת המשתנה מיום ליום ולתארים המרכזיים הנלמדים הוסיפו קורסים שונים על מנת להכשיר את המנהלים לנהל טוב יותר ובכלל להצליח מכאן וקדימה. תבדקו בלימודים של מנהל עסקים באוניברסיטאות ובמכללות כמה תת קורסים נפתחים בכדי להכשיר את בוגרי המסלולים האקדמאיים בחומרים נוספים ובכלל ביציאה מהקופסה הממוסגרת. לדוגמה מה ללומדי מנהל עסקים עם קורסים המפתחים את היצירתיות של הסטודנט ומביאים אותו מחשיבה לינארית לחשיבה על "דמיון" "יצירה" פסיכולוגיה וכ"ד
למה מנהלים ותיקים לא מתאימים לתקופה

עדיין נוכל למצוא בארגונים, במשרדי הממשלה, בחברות ממשלתיות, בחברות בורסאיות, ברשויות מוניציפאליות, מנהלים אשר מתנהלים בגישה של פעם, חלק מהם אין להם השכלה אקדמאית ואילו שיש להם עדיין שבויים בקונספציות ישנות, אמוציונאליות, לא תואמות את המציאות העכשווית, ומתהדרים רק בתוקף מה שעשו פעם "אתם יודעים אומר מנהל שכזה לקבוצת עובדיו" אני זה שפיתחתי את המערכת הזאת לפני 20 שנה! יופי זה יפה וזה מצוין אבל זה עבר. התהדרות של מנהל עכשווי זה איך הוא מנהל את תחומו נכון וברוח התקופה היום ולאן הוא חושב להביא את הצוות תחתיו קדימה!
אין במאמרי זה לפגוע בשדולת המנהלים הקודמים שהרי יתרון אחד ברור קיים אצלם וזה "הניסיון" אבל היום, זה כבר לא מספיק. מנהל חייב להיות תואם לתקופה העכשווית וזאת שתבוא. ארגז הכלים של המנהל ההוא הוא לא אותו ארגז כלים של המנהל העכשווי.

איזה כלים חייבים לעמוד בפני המנהל הנוכחי

1. התמצאות מלאה בכל תוכנות האופיס.
2. מעקב אחרי הטכנולוגיה המתפתחת וההטמעה בארגון שלו. (את המתאים)
3. היכולות להשתמש עם מיקור חוץ בכל מה שקשור לאבטחת המידע של הארגון.
4. לוגיסטיקה עכשווית וגם כאן להיעזר במיקור חוץ
5. היכולת לעכל מיידע עסקי בתחום ההתעסקות של הארגון/חברה
6. יכולת הטמאה של גישה שונה לחלוטין כלפי הכוח האנושי בחברה.
7. יצירת קשרים פתוחים עם עובדי החברה בלי להעדיף עובד אחד על משנהו!
8. אי יצירת "קליקות" של עובדים ובטח לא שיתוף פעולה עם קליקות שנוצרו.
9. כנות השיחה הפתוחה עם כל כפופים למנהל.
10. אי ההעדפות עובד כזה על עובד אחר
11. יכולת לזהות עובד מתריס ולא ע"י שמועה אלה ע"י המנהל

החלק החשוב שמנהל צריך להיות מעורה בו הוא השיווק

אין עוררין כלל וכלל כי גם או בפרט עולם השיווק 1)השתנה באופן דרמתי 2) התחרות התגברה והפכה לקושי הגדול של החברה. "גם המנהל של היכל תרבות עירוני צריך להיות גאון בשיווק על מנת להביא אליו לקוחות וצופים).
בנוסף לזה כלי המדיה השונים השתנו עד לבלי היכר (מחוץ לטלוויזיה שם ניתן לספור את ציבור המפרסמים עד 100) הטלוויזיה "הפרסום הישן" היא מדיה אשר יוצרת דרישה ומעלה מותגים למרות שהמדיה החברתית עושה את עבודתה הרבה יותר טוב, אבל עם רוצים להגביר את מכירת המילקי לדוגמה, מלבישים עליו דמות ותוספת אחרת ומפרסמים בטלוויזיה ליצירת ביקוש

השיווק היום

השיווק היום הוא החלק החשוב בעבודתו של המנהל, כאן נדרש לא הלימודים במנהל עסקים, כאן נדרשים התכונות של "היוצר" "האדם היצירתי" "זה שבנה הכי יפה את מגדל החול בגן הילדים" "זה שיש בו אחת מהאומניות היצירתיות בישול, ציור, גרפיקה ובכלל אדם יצירתי כמו שאנו קוראים לו בעולם המדע והרפואה הצד הימיני של המוח הלוא הוא הצד היצירתי.
ביחד עם הטכנולוגיה העומדת בפנינו דהיינו עולם האינטרנט בו נמצאים רוב אזרחי העולם מולו כמעט 20/7 המנהל יכול באמצעותו, באמצעות עובדיו או ברכישת שירותים במיקור חוץ לנהל עת מערכת השיווק מ-א ועד ת.
אם מדובר בחברה העוסקת בפרמה הרי צריך שמאמרים של החברה יופיעו במקומות הנכונים, עם מדובר על פרסום מוצרים הרי שהרשתות החברתיות ובראשם גוגל חייבים להופיע בהם, מאמרים על כל נושא גם על "מסמרים" חייבים שיופיעו באתרי החברה,
עולם שלם הוא ניהול השיווק באמצאות מדיית האינטרנט, לא מנהל לא צריך לעסוק בזה פיזית, הוא צריך לדעת לכוון, להדריך, לבקש ולהיעזר בגורמים המקצועיים ולא דווקא מתוך עובדי החברה מאדם העובד כפרילנס (מיקור חוץ) שיהיה לו אינטרס לקדם את הפעילות השיווקית של החברה.
אני מצביע על כך לגבי כל סקטור במדינת ישראל.

(במחקר שפורסם באוניברסיטת "בולצאנו" באיטליה התברר מדוע רוב הסטרטאפים נכשלים נמצא כי הסיבות הם "החלטות שיווק כושלות")

קראו עוד

האם רואה חשבון הוא גם יועץ ומלווה ניהולי

האם עוד כדאי לפתוח חברת ארנק

פעם לפני שנים רבות כלי הפרסום היו עיתונים, רדיו, מקומונים, עיתונות מקצועית, וגם טלויזיה. אף אחד מהמפרסמים וגם משרדי הפרסום לא ידעו להגיד או לציין "היכן הפרסום עובד הכי טוב) המדד היחידי שעמד לטובת המפרסמים זה סקר TGI שהיה מודד את מכירת העיתונים, השמע ברדיו, והצפיה בטלוויזיה.
היום לעומת זאת אנו יודעים לפלח את קהל הלקוחות שלנו באמצעות נתונים פחות או יותר מדויקים הניתנים לנו ע"י מנועי ההפעלה של גוגל לדוגמא או הרשתות החברתיות ולפי זה אנו יודעים לחלק את תקציב הפרסום שלנו.
העולם הפיננסי העומד לציידו של מנהל

גם כאן אנו נמצאים ועומדים בפני מהפכה ועוד מהפכה שתבוא עלינו במהלך השנים הקרובות.

1. סכום האשראי למשקי בית ולעסקים צמח בצורה מבהילה בעשורים האחרונים.
2. ריבוי הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, האשראי החוץ בנקאי, הבנקאות החברתית, הביאה את רמת האשראי והמינוף במשק להיסטריה רצינית (נתוני המקרו שמספקת לנו הממשלה לא מתארים את המצב האמתי של אזרחי ישראל)
3. את הבית הם קונים בהלוואה, את הרכב הם קונים בהלוואה, את המצרכים הם קונים בכרטיסי אשראי וכבר מחלקים את התשלום ל-24 תשלומים.
4. העסקים והחברות במשך העשורים האחרונים לא ידעו לקרוא את המפה ולא ציפו למלחמת אסיה בעולם כולו, ובמקום מכירות לקחו הלוואות עד כמעט לחניקה, הוסיפו לזה את פתרון ממשלת ישראל שניסתה לחזק את העסקים והחברות בעוד הלוואות בדמות "הלוואה בערבות מדינה" ואז נבין באיזה מצב אנו נמצאים, מצב שמסכן דרמטית את האזרחים כי מצד אחד משקי הבית לא גומרים את החודש, והעסקים והחברות הנפח הרווחי ירד בעוד הנפח התזרימי רק גדל.

כל אלה גורמים להאטה כלכלית, כל אלה: היום, מחר, מחרתיים יכול להגיע לקטסטרופה (מלחמה קטנה אם אחד מאויבינו ואנו צוללים פנימה) צריך לזכור שגם המצב הגיאופוליטי הוא בכי רע כאשר מולנו חזיתות פעילות של כוונת מלחמה ואיום על מדינת ישראל. הדבר משפיע במישרין על התנהלות פיננסית של ארגונים וחברות ודורש הסתגלות והיערכות של המנהלים למצב. מנהלים פיננסיים יצטרכו לתפקד היטב בעת המשבר הבא ולהשתמש בכלים מתקדמים כדי להגן על האיתנות הפיננסית של הארגון או החברה וכן, גם העסק הקטן.

מה מציעים לנו!

"פינטק" מושג חדש בבנקאות" גם כאן מצעים לנו עוד "כסף" אבל בתחפושות שונות כמו "פינטק" "בלוקצין" "מטבעות וירטואליים" "מימון המונים" "בנקאות דיגיטלית ועוד! אז מה? ניקח עוד כסף, נלווה עוד כסף בעולם רווי כמו שלנו, או שבאמת החזון של הברברים מול האליטה, אותם סרטים בדיוניים שראינו ולאט הופכים למציאות.
אני קורא לכל ההמצאות האלה את "אותה הגברת בשינוי האדרת"

כמו שטובי הכלכלנים בעולם לא חזו את העולם הנוכחי, והמעוות כבר נעשה ואין להשיבו רק אולי לתקנו, כך אני לא ממליץ למנהלים העכשוויים והעתידיים לדבוק בהמצאות אלה ולנהל את עסקם בשום שכל ואף מעבר לכך, ומי שלא מביא את החברה שלו לרווח חשבונאי + תזרימי אזי כדאי שיתפטר או שיסגור. לחשוב כל הזמן על שיפור מנהלים בכל התחומים בהם הם עוסקים ופחות יודעים דבר.

לסיכום

היום, הכלכלה הישראלית זאת תחת הבית של עולם העסקים, העסקים הקטנים, החברות, החברות הבורסאיות לרוב "מגלגלים כסף" (ראו את מקרה סלקום אוקטובר 2018 שנאלצה להעלות מחירים כי שיטת ההוזלות עד הרצפה מרסקת חברות ועסקים) עסקים וחברות צריכות להיות עצמאיות כספית, פיננסית, ולא עם ערמה של חובות והתחייבויות מאחוריה ויש דרך להגיע לכך.
חברות אולי יכולות להחזיק עשרות יועצים טובים או פחות טובים עסקים קטנים חייבים להחזיק יועץ עסקי ניהולי על מנת להגיע לתובנה הסופית.

לקרוא מאמרים נוספים לחצו בקישור

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן