מה מפריע לנו להגשים חלום עסקי

ישנו סיפור דייגים המספר כי דייגים התופסים סרטנים מאחסנים אותם בקופסא שגובהה 10 ס"מ בכדי שהסרטן לא יברח  לכן מניחים אותו בקבוצה שאם ירצה לברוח יגנו עליו חבריו וישאירו אותו בקופסא…ימים לאחר מכן כול הסרטנים בקופסא יתבשלו באחד מסירי המסעדות הפרוסות על היבשה…מה שמביא אותי למסקנה כי כול אחד מאתנו מושפע מהסביבה הקרובה לו, וזה לא משנה עם זה משפחה, חברה, סביבת עבודה, או מפגש חברים…האדם מושפע מסביבתו….נמשל לעופות שנודדות בקבוצות, והאיילים שמתרוצצים במעגלים וכך הלאה והלאה…לעומת זאת הרי לכול אדם ובמקרה הזה ארצה לקרוא לאדם "הומו סאפיינס" על מנת לבדל אותו מהחי יש את האישיות שלו, המאווים שלו, היכולות שלו והרצונות שלו…ולכן כאשר אנו רוצים לעשות שינוי מתבקש מתוך יכולתנו או האינטואיציה שדוחפת בנו אנו בראש ובראשונה הולכים ומתייעצים אם האנשים הקרובים לנו. אנו חייבים כבני אנוש לקבל את הגיבוי מאלה הקרובים לנו וזו רק בכדי לחזק את הביטחון שלנו שאם נכשל הרי שנוכל להפיל זאת על מי שיעץ לנו… ומי בר סמכה שמה שהאחד רואה, חושב, חולם הוא גם מה שהשני רואה שהרי כול אדם הוא עולם בפני עצמו.. וכאן מתחילים לרוץ מסכת של שקרים, חוסר מקצועיות, חוסר הבנה, מלחמה, התעקשויות שמדכאות את רצון היצירה ודן אותה למיתה…וזה לא נכון…האינדיבידואל, היחיד, זה שרוצה לעשות זה שחושב נכון, זה שרוצה, זה ששואף…הוא זה שצריך למצוא לעצמו את היועץ המתאים, הלא משוחד, זה שילווה אותו בפרויקט של חייו…. חברות גדולות לפני שהם מחליטים על מיזם מסוים משקיעים מילונים של כספים בסקרי מחקרי שוק, בהתאמת המוצר לשוק המקומי או לחו"ל, באסטרטגיות וטקטיקות ניהול ושיווק ורק לאחר מכן משקיעות את כספם במיזם..(לכן הסטטיסטיקות של חברות גדולות שנכשלו פחותות אלפי מונים מהסטטיסטיקה של עסקים קטנים ובינוניים שנפלו) היזם הקטן או הבינוני לא יכול להשקיע את כול אלה ולכן הנתונים שעומדים לרשותו הם מהסביבה הקרובה לו אן משמועות כאלה ואחרות…תפקידו של יועץ ומלווה אחראי להביא את כול האלמנטים לשולחן ולהוביל את היזם לעסק שרצה בו בבטחה. דורון עמית יוזם עסקי-ליווי עסקי-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי – שיווק.

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו