מה עלינו לעשות בזמן מיתון

מה עלינו לעשות בזמן מיתון

כיצד נכין את עסקנו לזמן של מיתון.

נרצה או לא נרצה, נאמין או לא נאמין, המיתון כבר כאן.

כול הסימנים מראים כי המיתון כבר כאן, הגדלת הגרעון, עליה באבטלה, הירידה ברכש הצרכני, הטלת מיסים, עליית המע"מ כול אלה מסממני המיתון בישראל.

כיצד נתכונן לו ונצליח לעבור אותו.

כ-יועץ עסקי אתן לכם כאן מספר טיפים:

1.         בדק ביית: בדיוק כמו רשימת הציק ליסט של טייס לפני המראה:

            איסוף כול ההוצאות הקבועות לרשימת אקסל אחת.

איסוף כול הקניות לרשימת אקסל שנייה.(רשימת קניות צריכה להיעשות לפי ממוצע קניות ב-שלושה חודשים האחרונים לפני הבדיקה)

רישום כול הצ'קים שניתנו לספקים או לשכר דירה או כול צ'יק דחוי שניתן לרשימת אקסל שלישית

רישום כול הצ'קים שקיבלתם מלקוחות לאותה רשימה קודמת אבל בשורה אחרת (מסודרת לפי תאריכים)

רישום הכנסות כתוצאה מהעברות בנקאיות קבועות של לקוחות

2.         לאחר שאספנו את הנתונים אנו יודעים:

            1.         כמה הוצאות קבועות יש לנו בחודש

            2.         כמה קניות ממוצעות יש לנו בחודש

            3.         כמה התחייבויות יש לנו בחודש בצקים ובהוראות קבע

            4.         כמה כספים צריכים להיכנס לקופתנו בצקים ובהעברות כתוצאה ממכירות קודמות

 כתוצאה מפעולות אלה אנו רואים את תחילת הפאזל של העסק שלנו.

ומה עכשיו?

כ-יועץ עסקי אני מציע לכם את הפעולות הבאות:

            בדיקת תזרים המזומנים ל-3 חודשים הקרובים

            הווה אומר הכללה של כול ההוצאות – או + של כול ההכנסות

אם ההכנסות עומדות ביחס של 30% גבוהה יותר מול ההוצאות – סימן שתזרים שלנו חיובי לכול הפחות ל-3 חודשים הקרובים.

אם ההוצאות גבוהות יותר מההכנסות אזי:

או שתצטרכו להגדיל את האשראי הבנקאי שלכם

או שתצטרכו לבקש הלוואה מהבנק

או שתכניסו יד לכיס ותזרימו מזומנים לקופת העסק.

 כ-יועץ עסקי ומנוסה בכוונה ביקשתי את הבדיקה הזאת ל-3 חודשים קדימה על מנת לאפשר לעסק לבצע תוכנית הבראה וייעול בכדי לעבור את התקופה. גם עסק אשר תזרים המזומנים שלו חיובי חייב לבצע את המומלץ.

א.         ניצול כוח אדם

בחינת האפשרות של צמצום 30% מכוח האדם – והעברת משימות מהכוח שצומצם לעובדים אחרים בעסק.

 ב.         קניות

חישוב מדויק של קניות לצורך החזקת מלאי מצומצם (שכלול של קניות = מלאי לשלושה חודשים קודמים)

 ג.          תקורות (הוצאות שוטפות)

בחינת הוצאות שוטפות כמו: רכבים, הוצאות משרד, ציוד משרדי, דלק, תקשורת, מוצרי נוחות, תשלומים אישיים של הבעלים מקופת העסק, הקטנת עלויות מימון (החלפת ייתרת העו"ש להלוואות זולות), התאמת מקום מושבו של העסק לפעילותו או לחשיפה שלו, ניהול משא מתן מחודש על כול סעיפי ההוצאות והקניות.

 ד.         שיווק

קביעת אסטרטגית שיווק מחודשת, חידוש המוצר או השירות הקיים בטקטיקה חדשה, תמחור מחודש של המוצר או השירות, הרחבת המיתוג, הרחבת פעילות ללקוחות פוטנציאלים,

ה.         מכירות

קביעת טקטיקה של מכירה, מתן כלים נוספים לאפשרויות מכירה נוחות ללקוחות, הדרכת אנשי המכירות.

 ו.          צינורות פרסום

שימוש בכלים חדשים וזולים להפצת המסרים השיווקיים, חדירה מסיבית יותר למרכז הבמה השיווקית קרי האינטרנט.

 כול הפעולות האלה חייבות להעשות בזמן של 3 חודשים כאשר ראשית ניכינו את ראשינו בשקט התעשייתי קרי תזרים מזומנים שוטף ולא מעיק.

כ-יועץ עסקי אני מאמין שלכול עסק יש חיות ויש חיים, המטרה היא להתאים את העסקים למצב האקלים העסקי העכשווי. וזה ניתן בעזרת יועץ מקצועי שיוכל להוביל את העסק למקום בטוח, להישרדות ואפילו להצלחה.

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן