מה יותר מפחיד אירן עם הגרעין או סין עם המחירים

הפעילות העסקי של סין ממשיכה לאיים על מרבית המשקים העולמיים.

הרפורמות המתוכננות להיערך בסין רק מגדילות את ההשפעה אשר מדינה זאת משפיע על העולם כולו. נתוני תל"ג אותם מפרסמת ממשלת בייג'ין לא נותנת מקום למחשבה כי הכלכלה של סין רק הולכת ומתחזקת, רק השנה 2013 עומד להגיע תל"ג של האימפריה הסינית ל-13.3% אחרי שכבר חצתה בשלושת הרבעונים האחרונים את ה-8.8%.

נראה לי כ יועץ עסקי שלא ניתן כבר להגיד או להכפיש את המוצרים הסיניים מול המוצרים האירופיים או ארצות הברית כי גם יצואנים מאירופה וארצות הברית ממשיכים את הייצור של מוצריהם במקום באירופה בסין. האמת זו מכה לעולם ועוד לא דיברנו על ארצות מתפתחות אחרות במזרח ובאפריקה עובר הודו ווייטנאם.

כאשר המשק הישראלי עובר לשירותים, פיננסיים, אירוח ומסעדות, נדלן פרטי ומסחרי, והתעשייה נסוגה אחורה רחוק מאד אל עבר החלל החיצון הבלתי מודע, אפשר לקבוע בוודאות כי המשק הישראלי היצרני הולך ומתכווץ ויותר ויותר עסקים הופכים להיות ליבואנים המייבאים את המוצרים שלהם מסין אך גם כאן נוצרת תחרות מאחר וכול יבואן מביא את מרכולתו מסין או מהמזרח כך שהתחרות מתחילה לנוע בין אגורות ולא לעשרות או מאות שקלים.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי הנשאל חדשות לבקרים ע"י יצרנים ישראלים אשר רוצים להמשיך בעבודתם אני מציע להם להיכנס לחגיגה של היצרנים הסיניים ולרכוש מכונות או ציוד לתעשייה בעלות פחותה מסין, לדוגמא עם תבנית לתעשיית הזרקת פלסטיק מחירה בישראל מגיע ל-50 אלף דולר אזי אותו מוצר עולה בסין רק 10 אלפים דולר. אך לא רק בתעשייה הבעיה עסקים שלמים, בתים, תכולה של בתים, חומרים לבניית בתים, אבזור בתי הארחה, מלונות, מוסדות מהייסוד עד הטפחות נרכשות ישירות בסין הרחוקה, ציוד ורהיטים למסעדות, ומה לא מיובא ע"י ישראלים כאן לישראל תוך חסכון אדיר של מאות אלפי שקלים.

השאלה הנשאלת כיצד מתמודד משק יצרני, עסקי, שיווקי, במדינה כול כך קטנה כמו בישראל מול ההיצף של המשק מהמזרח, כיצד ניתן לנהל תעשייה וקמעונאות זה בצד זה עם רצון גם להרוויח ולהעשיר את הקופה של העסק או החברה!  

אני בטח שלא אקבע כי משימה זאת הפכה להיות לבלתי אפשרית זאת עוד שאני מוסיף את הריבוי של מרכזי הקניות בישראל, ריבוי היבואנים, הרכישות באתרים הגדולים, והדיוטי פרי כולל אזרחי מדינת ישראל המטיילים בעולם ונהנים ממוצרי מותגים במחירים מצחיקים בעיקר במרכזי הקניות מחוץ לערים בארצות הברית.

עסקים חייבים לבדל את המוצרים שלהם, עסקים חייבים לקשור רגשית את הלקוח עם המוצר או המותג, עסקים צריכים לדעת לפרסם נכון ובמקומות הנכונים, עסקים לא צריכים להתפתות שמתקשרת סוכנת המכירות של העיתון המקומי וצועקת בחצי מילה חצי צעקה "נפל לי עמוד אחורי ב-2500 ₪ "

 היכן לפרסם

יותר מתמיד עסקים ובעלי עסקים חייבים להתנהל גם בניהול וגם בשיווק בדרך אחרת בהתנהלות שונה, ועסקים חדשים או מיזמים חדשים חייבים להיות הרבה יותר מקצוענים ממה שנדרשו לזה קודם.

 כותב המאמר: דורון עמית מבכירי היועצים בארץ

רוצה ללמוד מדורון עוד? לחץ פה לכניסה לאתר

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו