מה אנו צריכים ללמוד מהתנהלות חברה אחרת

בואו ונלמד מה קורה גם בעסקים אחרים, לא רק אצלנו

והחברה שאני רוצה לנתח אותה היא רשות הדואר!

כן, אותו "דואר ישראל" שנולד בכדי להיות "דואר ישראל" אבל בגלל ההתקדמות הטכנולוגית, טלקס, פקס, דואר אלקטרוני, וכול התקשורת האינטרנטית קצת גלגלה את השטיח מתחת לרגליה של "דואר ישראל"

ואז באה ההפרטה הכללית במשק, והחליטו להפוך את "דואר ישראל" ל"רשות הדואר"  ברור שלא הפריטו את "דואר ישראל" ל"רשות הדואר" רק בכדי למכור בולים! לא! "רשות הדואר" הפכה להיות הכולבויניק של כול המקצועות או העסקים הפרטיים שהיו אז באופנה. שירותי שליחים, מכירת דיו למדפסות, ועוד החלטות ושירותים כאלה ואחרים, שהאמת, לא תאמו כול כך את המבנה של "דואר ישראל" שהפך להיות "רשות הדואר".

כ יועץ עסקי או מי שנותן ייעוץ כלכלי אני בהחלט בעד מתיחת "מותג" בטח שיש לרשותי תקציב פרסום כול כך גדול ואני יכול לגייס פרזנטורים מהשורה הראשונה על מנת שיעזרו לי למתוח את ה"מותג" ברמה של מגוון שירותים ויותר לקוחות.

 הגדלת סל המכירות של העסק שלנו 

לא מזמן הובן כי "רשות הדואר" הולכת למצב של חדלות פירעון, ולנגד עיננו ראינו עוד חברה ממשלתית כמו "אגרסקו" אשר הולכת לפשוט את הרגל ולעבוד תחת כונס נכסים עד אשר יימצא לה פתרון הולם.

 מה קורה שם ב"רשות הדואר" ששום דבר לא עובד, כול ניסיון למתוח את המותג נוחל כישלון רב, מה אנחנו כבעלי עסקים צריכים לחשוב או ללמוד מהתנהלותה של הרשות, מדוע היא מפסידה כספים, מדוע העובדים קורסים, מדוע היחסים בין העובדים וההנהלה כול כך גרועים, הרי יש כאן משהו שלאורך שנים לא הולך טוב. האם זה בגלל כי את שירותי הדואר לא ניתן להוציא מסל השירותים שמספקת כול מדינה לאזרחיה, האם משלוחי הדואר שזה העקר של הביזנס של רשות הדואר צריכה להיות מסובסדת בכדי לקיים אותה. או אולי צריך להעלות את שירותי הדואר על מנת שזו תוכל לצוף מעל פני המים, או שאולי הרשות תתרכז במה שהיא יודעת לעשות טוב "משלוח דואר בארץ ובחו"ל"

 האם הרשות הייתה צריכה ללמוד מהטעויות הקודמות והתוכניות הגרנדיוזיות שהם תכננו להוסיף לסל המוצרים של הסניפים הפזורים ולהישאר במה שהם טובים.

 מה אנו ציבור העסקים צריכים ללמוד מההתנהלות הניהולית של רשות הדואר.

 ראשית אנו כעסקים קטנים אין לנו את הכסף לבזבז, אנו לא מוכרים אג"ח לציבור בכדי לממן את הפעילות של הרשות, ולכן בטח לא היינו מגיעים להחלטות על השקעות גבוהות ביצירת שירותים חדשים, כי לעסקים קטנים ובינוניים אין את הגב של מדינת ישראל.

 לסיכום מי שעוקב אחרי הרשות לאורך זמן יכול להבין שמתיחה של מותג זה לא דבר מובטח מראש, יש עסקים "גם ציבוריים" שהמיתוג הבסיסי שלהם הוא גם המיתוג ההמשכי שלהם ולא משנה אם ימכרו שיחות "טוקמן" בזול או כול מוצר או שירות שנעלם עם הזמן. 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי שעובד
אימון עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי ההבטחות גדולות, ההבטחות בשמיים. "בוא איתי, ואראה לך את העולם". מדובר בשטיק שבעלי עסקים אוכלים, כי מי לא רוצה

יועץ עסקי
עובדים

ואוו כמה קשה להשיג עובדים ב-lowe-tech

לואו טק   בעולם בו ניתן לעשות המון כסף מהמחשב בלי לצאת מהבית, מה יכול לעודד אנשים לצאת לעבר "עבודות מסורתיות", ולמלא את השוק בכל

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך שומרים על הלקוח המלצת ייעוץ עסקי

מתן שירות לצמיחה עסקית   "מנהיגים מתחילים עם הלקוחות, ועובדים אחורנית. הם עובדים ללא חת כדי להרוויח ולשמר את אמון לקוחותיהם. על אף שמנהיגים שמים

ייעוץ עסקי
מכירות

למה אנו חושבים שהלקוח שלנו

איך למצוא נותני שירותים שמלווים אותך גם לאחר שלב גביית התשלום   כתבה זו עלתה לאוויר, לאחר שאדם יקר לליבנו שאל אותנו, מדוע נותני שירותים,

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי

איך לאכול את הבייגלה

אילו עסקים יכולים להמשיך לשגשג גם לאור המצב הביטחוני?   לפני שנדבר על התחזיות שלנו, באשר להשפעת האירועים הביטחוניים על העסקים במדינת ישראל, הבה נקפוץ

כולם רצים להייטק
ייעוץ אסטרטגי

כולם רצים להייטק, למה?

כולם רוצים להגיע להייטק – או לחופש כלכלי אמיתי?   מה ההבדל בין עבודה בהייטק לבין חופש כלכלי ואישי אמיתי? יש אנשים שמחפשים לעבוד בהייטק

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן