דורון עמית יועץ עסקי….ושוב איך שלא יהיה אנו מגיעים למשביר לצרכן..והפעם על הפרק ניו פארם….נכון שעל דוחות חשבונאים של כלל החברות במשק ולאוו דוקא על החברות הבורסאיות ניתן בחלק מהמקרים ליפות, לגרוע, להחסיר, לסדר, כמובן הכול במסגרת החוק…יש הרבה משחקים שהציבור לא יודע אבל הם בהחלט לגיטימיים במאזנים….כמו קיזוז של חובות מסופקים (מה שאומר שמקזזים מהרווח את החובות הבעיתיים של אותו גורם) ועוד כהנה וכהנה…אבל עם עובדה יבשה אחת קשה מאד להתווכח עם מחזור מכירות של ניו-פארם 1.12 מיליארד שקל להשאר עם רווח תפעולי (רווח נקי) של 0.8 מיליון שקל (פחות ממיליון שקל) זה נתון מעציב וגרוע….נתון שאם מוסיפים את התוצאות של אופיס דיפו…ביחד עם ניו פארם שהם הריטייל החזק של רמי שביט מנכ"ל המשביר…זה מעציב….למה זה קורה?…כאן יש הרבה שאלות עם מעט תשובות…אם רשת ניו פארם מנוהלת כמו שנוהלה אופיס דיפו לדברי רמי שביט אז כנראה שיש בעיית ניהול…ואם רשת הניו פארם סובלת מרמת מחירים נמוכה…(הרשת מפציצה במבצעים מעולים לצרכן) אז גם כאן יש בעייה….ובכלל יותר ויותר בעיות רוחיות לא טובות לבעלים ולציבור מחזיקי המניות ואגרות החוב של החברות השלובות במשביר לצרכן…..מכאן בא ללמד…הצלחתה בעסק טוב…שמר אותו טפח אותו מתח את המיתוג שלו עשה הכול בתוך העסק…..אל תלך לחפש בשדות זרים…נגמרה התקופה…..הפנימו זאת כבר…אני בטוח שכמה כלכלנים ואנשי כלכלה דגולים יערפו את ראשי..ישאלו מהיכן צץ הדגנרט הזה….מה לעשות קשה לקבל עובדות בפנים-שלכם-דורון עמית יועץ עסקי