החלטה על פרסום מחייבת ייעוץ מוקדם

גוגל, ועולם מקדמי האתרים!

זה נראה כמו משחק מחבואים אחד גדול!

עולם שלם של מקדמי אתרים מתפרנס לצידה של גוגל מעצמת הפרסום ומנועי החיפוש הווירטואליים! ככול שאני מעמיק יותר בתחום על מנת לתמוך את הנעזרים בהמלצותיי או אלה המשתמשים בשירותים שלנו, אני מגלה עולם של "משחק במחבואים אחד גדול".

 מיליארדים של דולרים הושקעו בקידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל, בהתחלה זה היה נראה כ-עוד מנוע חיפוש של שירותים, מידע ומוצרים, וסביב ה"להיות בעמוד הראשון בגוגל" נולדה תעשייה עולמית שלמה, תעשייה חובקת עולם של מומחים כאלה ואחרים, שרלטנים שהבינו את הכוח של להיות בעמוד הראשון של גוגל ואיך למכור זאת לעסקים וחברות במחירים גבוהים תוך הבטחות מפליגות כי אכן כך יהיה. אך באמת אף אחד לא ידע בדיוק איך עובדים האלגוריתם של גוגל בדיוק כמו שאף אחד לא יודע את נוסחת הייצור של המשקה הבינלאומי "קוקה קולה".

גוגל שידעה את כוחה, שהבינה את הפוטנציאל של מנוע החיפוש שלה, לא נידבה שום מידע בקשר עם התוצאות המופיעות "הלא ממומנות" כי היא הבינה שכוחה הבלתי מעורער שמור בתוכה וכול מידע או פיסת מיידע שייצא החוצה רק יפריע לה, ולכן, לעניות דעתי, פזרה בשוק אמרות והצהרות שלא בדיוק נתנו את למקדמי האתרים השונים מזור ומענה.

 נכון, היו כאלה חכמים אשר עקבו באדיקות אחרי הפעולה של גוגל ועל פי תהייה ותוצאה גיבשו פחות או יותר כיצד עובדים האלגוריתם של מנועי החיפוש מה שהביא אותם לתובנה שאכן יש דרך וגוגל הולכת בדרך זאת דבר שיכול היה להבטיח למקדמי האתרים למכור את מרכולתם בקרב עסקים, חברות, וכמובן כול דורש. בהרבה מאד כסף.

כאשר הבינו מקדמי האתרים כי גוגל מדרגת על פי כמות קישורים לאתרים, או אז התנהלה מערכת מסועפת של קניית קישורים, הקמת חוות שרתים אשר אפשר היה לקשר משם לאתרים, אתרים פיקטיביים שכול מטרתם היה לקשור קישורים, ותוכנות מכפילות אשר תפקידם היה לקחת כתובת אתר אחת ולהפיץ אותם כמו "אמבה" אל החלל הווירטואלי עליו בוודאי יעבור האלגוריתם של גוגל ולפי כמות הקישורים ידרג את האתרים. אבל גוגל המשיכה בשלה, ומידע אמתי לא נידבה, ובצדק.

 למעשה, המטרה של גוגל בקידום האורגני היא פשוטה, לתת ללקוח שלה את המידע החיוני והטוב ביותר למי שמקליק על שאלה ומבקש לקבל תשובה מקיפה ככול שאפשר, כמה שהלקוח נשאר זמן ממושך באתר ואכן מקבל את המידע שביקש כך גוגל מקיימת את המטרה שלשמה נוסדה והמטרה שבגללה היא תישאר המעצמה הגדולה בתחום החיפוש האורגני בעולם הווירטואלי.

שהבינו אנשי קידום האתרים שזה מה שגוגל רוצה, התחילה תעשייה שלמה של כותבי מאמרים, אשר בתוכם הוכנסו קישורים לאתר המקודם, אבל כמו שרגיל להיות "המוח ממציא לנו פטנטים" אזי התחילו מקדמי האתרים להתחיל להפיץ מאמרים משוכפלים לכול האתרים או אתרי המאמרים אשר קמו במטרה לקלוט מאמרים מקצועיים ולקשר אותם לאתרים המקודמים.

 וגם כאן קמה גוגל על רגליה, ואפשר היה לראות כי גוגל פשוט לא מתייחסת למאמרים משוכפלים ברשת ומורידה את האתרים המקודמים כתוצאה מהטריק החדש מהדפים הראשונים במנוע החיפוש!

במקביל הקימה גוגל את רשת הפרסום ADWORDS (לדעתי מוצר מדהים של פרסום ברשת) אשר נתנה מענה לאלה המוכנים לשלם עבור הפרסום ולהיות בדף הראשון של הקטגוריה המתפרסמת. וכמו כול דבר גם כאן התפתחה תעשייה ענקית של מקדמי אתרים בשיטת ניהול הקמפיין הפרסומי, שלנהל אותו זה כמו לנהוג מכונית ותו לא, המערכת מנווטת את עצמה ומוצאת פתרונות למפרסם ללא יד אדם! רק מקדמי האתרים אשר פרנסתם בראש מעיניהם החליטו להשיט על ציבור העסקים כי ניהול קמפיין כזה הוא מסובך ולא כול אחד יכול להתעסק בו וגבו אלפי שקלים כדמי ניהול ולא על הפרסום עצמו. לדוגמא: שיטת הפרסום בגוגל ADWORDS מתומחרת על פי לחיצה של הלקוח על הקישור לאתר, ונאמר שלחיצה כזאת עלותה בין .60 אגורות ל-50 ₪, גובים מקדמי האתרים עוד סכום נכבד כדמי ניהול, מה שאנחנו כיועצים עסקיים או כאלה שמלווים את העסקים ב-יועץ עסקי, ייעוץ עסקי, יועץ שיווק, שיווק, קידום ומכירות לא גובים אגורה על עבודה פשוטה זאת שנתן לנו מנוע החיפוש גוגל.

 המצב היום אחרי עדכונים רבים של מנוע החיפוש של גוגל שאף אחד אבל אף אחד לא יודע בדיוק כיצד האלגוריתם של מנוע החיפוש עובד, אף אחד לא יודע איזה פעולה מחזקת תוצאה במנוע החיפוש של גוגל ומה שעולה באמת שככול שיש מאמרים מקצועיים ומענה מקצועי ושופע ללקוח המקליק של גוגל כך האתר שלו יהיה מקודם קדימה למעלה בתוצאות החיפוש.

נכון, עדיין השיטות הישנות עובדות, אך למחצה, ככול שמתקדם הזמן והטכנולוגיה פורצת כך תתקדם גוגל לעבר היעד שלה והמטרה שלה בקידום האורגני, צריך להבין כי מבחינה עסקית שטח הפרסום של גוגל קטן יותר משטח האתרים המקודמים בגוגל מה שנותן את התובנה שבקידום האורגני יהיו רק אתרים איכותיים ולא אתרים מקודמים ע"פ שיטות ישנות שהצליחו בגדול בעבר. נכון תמיד נמצא לנו פטנטים למעקף אבל המלחמה הזאת בין מקדמי האתרים וגוגל הופכת להיות קשה הרבה יותר, ולא הייתי רוצה כי הלקוחות בעלי האתרים יפגעו ויפסידו כתוצאה מההבטחות של מקדמי האתרים שיכולים להיות לשווא.

קראו עוד על קידום בגוגל

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי שעובד
אימון עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי ההבטחות גדולות, ההבטחות בשמיים. "בוא איתי, ואראה לך את העולם". מדובר בשטיק שבעלי עסקים אוכלים, כי מי לא רוצה

יועץ עסקי
עובדים

ואוו כמה קשה להשיג עובדים ב-lowe-tech

לואו טק   בעולם בו ניתן לעשות המון כסף מהמחשב בלי לצאת מהבית, מה יכול לעודד אנשים לצאת לעבר "עבודות מסורתיות", ולמלא את השוק בכל

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך שומרים על הלקוח המלצת ייעוץ עסקי

מתן שירות לצמיחה עסקית   "מנהיגים מתחילים עם הלקוחות, ועובדים אחורנית. הם עובדים ללא חת כדי להרוויח ולשמר את אמון לקוחותיהם. על אף שמנהיגים שמים

ייעוץ עסקי
מכירות

למה אנו חושבים שהלקוח שלנו

איך למצוא נותני שירותים שמלווים אותך גם לאחר שלב גביית התשלום   כתבה זו עלתה לאוויר, לאחר שאדם יקר לליבנו שאל אותנו, מדוע נותני שירותים,

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי

איך לאכול את הבייגלה

אילו עסקים יכולים להמשיך לשגשג גם לאור המצב הביטחוני?   לפני שנדבר על התחזיות שלנו, באשר להשפעת האירועים הביטחוניים על העסקים במדינת ישראל, הבה נקפוץ

כולם רצים להייטק
ייעוץ אסטרטגי

כולם רצים להייטק, למה?

כולם רוצים להגיע להייטק – או לחופש כלכלי אמיתי?   מה ההבדל בין עבודה בהייטק לבין חופש כלכלי ואישי אמיתי? יש אנשים שמחפשים לעבוד בהייטק

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן