למה עסקים חייבים לעבוד במסגרת חברה בע"מ

למה עסקים בישראל פוחדים להקים חברה בע"מ

הדבר מתחיל אצל רואי החשבון/יועצי המס/ מנהל החשבונות החיצוני הטוען בפני לקוחותיו כי "אין טעם להקים חברה" לדבריהם כפי שמספרים לי לקוחותיי.

הרבה, אבל הרבה עסקים מתנהלים באמצעות מחברות, פתקים, חישובים בראש, תשלום לספקים מתוך זיכרון, זוכרים מי חייב להם ולפי זה גובים כספים, בקיצור הקשר בין העסק שלהם למערכת הנהלת החשבונות שלהם הוא קשר מקרי בלבד ומסתכם בדרישה של יועץ המס או מנהל החשבונות ב-להביא לו את החומר ולהשאיר שלו שיקים עבור ביטוח לאומי, מס הכנסה ומקדמות.

עסקים קטנים או עסקים של בעלי מקצוע חופשי עדיין עובדים עם כספים מתחת לשולחן והפחד שלהם שבחברה בע"מ הם לא יוכלו להתנהל כך.

ובכן בעלי עסקים אתם טועים, וטועים בגדול, עסקים המתנהלים בחשיבה לא נכונה ובחוסר הבנה מהותי שניירת הנהלת החשבונות היא הדבר הכי חשוב בעסק אזי לא ימשיכו להיות קיימים, בפרט היום באקלים העסקי שבו אנו נמצאים, עסקים המטרה שלהם להתפתח ולגדול, לקבל מימון והלוואות לפיתוח עסקי, ברגע שהניירת שלהם לא מסודרת (ובחברה בע"מ ניירת חייבת להיות מסודרת) או שהם מתנהלים עם גבייה מתחת לשולחן לעולם לא יוכלו להתקדם ברקורד של החברה, במחזור כספיה הנכון, ובאפשרות להתקדם, להתפתח, להלוות, למכור וכ"ד.

לצערי חלק ממנהלי החשבונות או יועצי המס לא מבינים כי היחסים השתנו ואין קריטריון מספרי לפתיחת חברה, החשוב הוא איך העסק בונה את עצמו בעולם שמבוסס על CREDIBILITY (היסטורית האשראי של העסק)

יותר מזה לעצמאים, עוסקים מורשים, שותפות רשומה עד ה-01.08.2017 עמד גובה התשלום השנתי לביטוח לאומי על 38.000 ₪ בחודש ל-77.000 אלף ₪ בחודש מה שאומר שמי שפועל במסגרת עצמאי עוסק מורשה ישלם עד 77.000 ₪ ביטוח לאומי כאשר אם הוא היה הופך את המסגרת שלו לחברה בע"מ אזי היה פטור מתשלום לביטוח הלאומי בתור עצמאי והיה משלם לפי מדרגות השכר שהיה מקבל כשכיר בחברה של עצמו, שלא לדבר על מקדמות המס.

בואו ננסה להבין למה עדיף לעבוד תחת מסגרת של חברה.

1. חברה היא גוף משפטי נפרד ולכן התחייבותה מוגבלות בע"מ. החברה היא האורגן המשפטי ולא בעלי המניות של חברה ולכן כל עוד בעלי המניות פעלו בהתאם לקריטריונים לא תיפול עליהם צרה אילו היו במסגרת של עוסק מורשה או שותפות רשומה.
2. חברה מנוהלת במערכת הנהלת חשבונות כפולה מה שסוגר פתחים כעוסק מורשה.
3. חברה משלמת מס של 26% ולא משלמת ביטוח לאומי של עוד למעלה מ-25%
4. בעלי החברה הם שכירים בחברה ומקבלים משכורת שהם קובעים ומס הכנסה וביטוח לאומי משולמים בחישוב אישי על פי נקודות הזיכוי של בעל החברה כשכיר.
5. והיה וחברה הרוויחה בשנה אחת ובעל המניות רוצה למשוך כסף מהחברה הוא עושה זאת באמצעות תלוש המשכורת שלו או באמצעות דיווידנד על הרווח הווה אומר החברה משלמת מס של 26% ובמשיכת הדיבידנד משלמת החברה 25% ואז הכסף מוזרם לבעל החברה או לבעלי החברה.(בדרך כלל לא מושכים את הרווחים מהחברה, נהנים ממשכורת יפה וממשיכים להשקיע בחברה)
6. יש הרבה מאד התאמות שרואה החשבון עושה בהוצאת המאזן השנתי אשר גורמות לחברה המרוויחה לשלם כמה שפחות מס והחברה המפסידה בשנה בשנתיים הראשונות סופגת את ההפסדים שחוזרים אליה כאשר החברה מרוויחה אחרי תקופת ההרצה בניכוי ההפסד משנים קודמות.
7. קל לנהל חברה אם מערכת הנהלת חשבונות של חברה מאחר וכל מנהל היום חייב להבין שאת המסקנות, התובנות, איך להמשיך, מה לעשות להבראה, הכול מגיע מהניירת של הנהלת החשבונות ובדרך זאת הוא יכול לתפקד ולקבוע אסטרטגיה או לשנות טקטיקה בחברה שלו.
8. מנהל חברה שלא בקיא בכל הניירת והדוחות שמפיקה עבורו מערכת הנהלת החשבונות יכול לקחת לו יועץ עסקי אשר יכוון אותו בדרכיו.

קראו עוד איך מפסיקים להיות שכירים

לסיכום

לא משנה מה מחזור העסקים של העסק (אני לא מדבר על קיוסק או על קוסמטיקאית, או על בעל מקצוע חופשי) כל עסק, יזמות, או עסק חדש שחושב להתפתח קדימה או כאלה שרווחיהם למעלה מ–17 אלף שח בחודש. עברו לחברה בע"מ

עלויות של אחזקת חברה במערכת הנהלת חשבונית עולה קצת יותר מהמחיר שמשלמים כעוסק מורשה וכמו בעוסק מורשה יש את מאזן סוף השנה ששם מחשב רואה החשבון סכום נוסף. האמינו לי זה שווה, יש בניהול חברה יתרונות שרק בהמשך הדרך העסקית שלכם תבינו את הצעד הנכון שעשיתם.

בהצלחה

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן