למה הם חושדים בנו?

למה הם חושדים בנו?

למה הם חושדים בנו?

את המאמר הזה אני רוצה להקדיש למערכת הממשלתית, לבנקים, לחברות הביטוח ובעיקר לכל גורם פיננסי שאנו עסקים נתקלים בו וצריכים אותו (לצערנו) מדי יום ביומו. "מאמר זה אינו גורף והוא לא מתייחס לכל הגופים שהזכרתי ואין בו כדי לחלוק או להאשים גורם כזה או אחר" אבל הוא לצערי משקף את המציאות בה נמצא כמעט כל עסק או חברה וארגון.

סיפור קצר! לפני שנים הייתה לי הצעה מחברה גדולה במשק להשקיע במיזם וחברה שהקמתי, כאשר נפגשתי לצורך זה אם אחד ממנהלי המחוז של בנק גדול בישראל ותיארתי בפניו את העסקה מתוך הבנה כי מנהל המחוז יתרשם מעסקה זאת אמר לי האחרון! תבין, רוב העסקים בישראל הם עסקים שממונפים ע"י הבנק, (כן הרי בשביל זה יש בנקים, למכור כסף, זה היה מובן לי) אבל אותו מנהל מחוז הוסיף ואמר "כל עסק או חברה הוא פוטנציאל לנפילה וקריסה בטח בתקופה של שני העשורים האחרונים, הוא הציע לי לא להתרגש מאותה חברה המגלגלת מיליונים, ולקחת את כל חישובי הסיכון לגביה. לאחר שנתיים קראתי בכל כותרות העיתונים כי החברה עליה דיברתי עם מנהל המחוז "קרסה".

קראו עוד

איך לא תאבדו את העסק

על רגולציה

איך לא מאבדים מכירות

ולמה אני כותב מאמר זה!

בעשור האחרון אני עד בתוקף היותי יועץ עסקי, מלווה, (ליווי) ונותן שירותי ניהול לעסקים וחברות עד כמה עבודה עם גופים ציבוריים ובעיקר גופים מממנים הולכת ונהיית יותר ויותר קשה, מסובכת, חשדנית ללא פרופורציה, ומקשה ברמות גבוהות על עשרות ומאות אלפי עסקים וחברות קטנות כגדולות במשק הישראלי.
הבנקים, המוסדות הפיננסיים, נותני האשראי החוץ בנקאי, חברות הביטוח, רובם ראשית מסתכלים על הלקוח "כפוטנציאל נוכל וגנב שבא לעבוד על הבנק" (לא גורף)

לדוגמה:

רצית לפתוח חשבון בבנק אחר, הרי מי לא חשוף לשטיפת המוח של פרסומי הבנקים בראש חולצות, בטלוויזיה, בעיתונות, באתרי האינטרנט, ובכל מדיה פרסומית אפשרית (פשוט שטיפת מוח) פרסומים אשר כל "הדיוטה" יבין שהבנק מפרסם כי הוא רוצה אותך בתור לקוח, ואילו אתה אשר כנראה לא מרוצה מהשירות של הבנק שלך "לגיטימי לחלוטין" (במהלך כל שנות היותי בתחום העסקים הגעתי לתובנה כי יש בנקים שמבינים יותר עסקים ויש בנקים שפחות מבינים עסקים)ולכן  החלטת להיענות לאחד הפרסומים הנוחתים עליך כברד ביום זעוף וגשום, ואולי שבאותו בנק מפרסם תקבל "אולי?" תנאים יותר טובים, ובגישה נורמלית לחלוטין בדיוק כמו שאתה שומע על מבצע רכישות שונות ורוצה להתעניין באותה רכישה, אתה נכנס לבנק, באלגנטיות, בגישה צרכנית מושכלת, ברצון להקשיב לעוד הצעה, לבחון מה הבנק המציע, יציע לך, מבקש את המחלקה העסקית, ניגש לפקידה ואז: ואת המילים האלה אני כותב מתוך מאות פעמים שעשיתי את המסע הזה עבור לקוחות חברתנו ואז אתה מבין שאתה "נוכל" "רמאי" "שקרן" (לא גורף)

1. הפקיד/ה מסתכלים עליך כאילו נפלת מהשמיים.
2. הבעת הפנים היא חשדנית מהן כמותה
3. השאלות שאתה נשאל הם כאילו אתה נחקר ע"י יחידת להב 433  במשטרה.
4. אתה חש שעשית טעות אדירה שנכנסת לבנק.
5. אתה שואל את עצמך: מה זה כל החקירה הזאת? לפעמים היא גם משפילה?

ולאחר כל זאת אם עברת את הסינון הראשוני בחקירת שתי וערב "למה בכלל נכנסת אלינו" מבקש/ת הפקיד לקבל ממך חומר, לא לפני שהוא פנה אל מנהל המחלקה שיאשר קבלת החומר החשבונאי, ופקיד הבנק שולח אותך חזרה לבוא עם החומר על מנת שסניף הבנק יקיים אתך פגישה עסקית טהורה שזאת הסיבה שנכנסת לסניף הבנק, הרי הוא השקיע הון כסף בפרסומים, ובטח הבנק רוצה אותנו כלקוחות. (לא גורף)

למה זה כך:

ברור לי ונהיר לי אחרי שהרי אני יודע את הנתון של למעלה ממיליון איש מסורבי אשראי החיים בישראל, ולאור כל הרגולציה המופעלת היום על המוסדות הפיננסיים המסודרים כל זאת בכדי למנוע הלבנת הון, או שימוש לא חוקי בכספים, הרי שאני יכול להבין את הבנקים שהם מתנהלים בגישה זאת המוכתבת להם מהרגולציה שאחרת הם משלמים קנסות כבדים למדינה, זאת הסיבה שהבנקים מעמידים את כל הבקרות והחסמים שהם מציבים בפני לקוחות שבאמת באים בזדון לבנק, או מגיעים אליו כי נחסמו בבנק אחר, אבל, מאחר ומצב העסקים בישראל ולא רק עסקים בישראל אלא בעולם כולו הולכים אל הבלתי נודע, ועסקים רבים לא עושים פעולות של השתרגות ניהולית, שיווקית, יצירתית וזאת כי הם עסוקים ביום יום "לכבות שרפות", ולסדר את העסק/חברה שלהם מכל הבחינות הם רואים כהשקעה לא כדאית עבורם (ראייה לא נכונה בעליל בפרט עסקים שרוצים להמשיך להיות עסקים ברוח התקופה) אזי החשש בבנקים הופך להיות לסופר חשדני. הרי יגיע היום שאם עסקים לא יתנהלו בדרך נכונה עכשווית ויכינו את עצמם לקראת העשורים הבאים לבנקים לא יהיה למי להלוות כספים שזה העסק העקר שלהם:

בואו נבין ונחדד שוב מה זה בנק!

1. בנק הוא עסק/חנות למכירת כסף
2. בדיוק כמו שחנות אופנה רוצה למכור את מרכולתה כך בנק רוצה למכור "כסף"
3. האסטרטגיה של הבנק זה למכור כסף עם בטחונות מלאים בסיכון אפסי (בגלל זה שימו לב שאתם ניגשים לבנק ומבקשים מסגרת נוספת במידה ויש לכם בטוחות הבנק מציע לכם הלוואה)
4. והיה ואתם לקוח מדורג לא במקומות הראשונים מבחינת הבנק אזי הבנק מחשב במתן ההלוואה לכם ריבית מתאימה הלוא היא "אחוז ריבית הסיכון" שאם לא תעמדו בהחזר ההלוואה הבנק יקטין את נזקיו בזה שגבה מכם ריבית יותר גבוהה.

יש עסקים אשר נמצאים במסגרות מלאות בבנק, וחוששים לדבר על ריביות גבוהות הנלקחות מהם, או תנאים כאלה ואחרים עד לרמה שיחסי לקוח בנק הפכו להיות בשליטתו של הבנק (הספק) ולא הלקוח.

לא רק בבנקים

גם אם אתה מבקש לקבל שירות מגורמים נוספים, כמו חברות ביטוח או מוסדות פיננסיים אחרים, החקירות שאתה עובר "למה אתה עושה זאת" מתאימות לארגון ה-קגב של רוסיה, ואתה בסך הכול מבקש לעבור סוכן ביטוח מאיזו סיבה צרכנית שלא תהיה.(לא גורף)

לסיכום:

לאור רעידות האדמה בעולם הפיננסי הארצי והעולמי הגופים הפכו להיות חברות חקירות, לא מאמינות, לא נותנות אמון סיבה האמתית שבשמה פנית אליהם, דבר שמאד מקשה את החיים העסקיים שגם כך התחרות, השפע, הריבוי, הטכנולוגיה, מזיקה לעסקים ברי קיימא. ולא מותירה ברירה אלה להתנהגות עסקית גרידא, הווה אומר התנהלות עסקית ואחראית ולא התנהלות אמוציונלית, חסרת הבנה למצב העסק או החברה, משיכה ארגונית לא טובה, חישוב מסלול מחדש, והפיכת העסק לניהול נכון ועכשווי כי אחרת לא יוכל להתקיים במציאות העכשווית ובטח זאת הנראית לעיין.

מאמר זה נכתב בלשון זכר אך מופנה לכלל האוכלוסייה.

תוכלו לקרוא המלצות ומאמרים נוספים

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
יועץ כלכלי

העסק שלכם לפני סכנה

עסקים בשנת 2021 והלאה חייבים להיות הרבה יותר זהירים. השפע הירד עלינו והגלובליזציה גרמה שהעסקים חיים על אדי כסף וזה מסוכן מאד יש לקרוא את המאמר המצורף בזה

פרסום
ייעוץ עסקי

פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

חברת APLE הכניסה אפליקציה המאפשרת ללקוחותיה בעולם לא לאפשר הופעה של פרסומות, ההחלטה דרמטית למפרסם בישראל כאשר הוא מאבד קהל של כמעט מליון איש ואישה, אז מה עושים?

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

מה אתם מצפים לקבל מיועץ עסקי

מה אתם מצפים לקבל מייעוץ עסק. האמת, אנשים לא יודעים כיצד לפנות לייעוץ עסקי אני בוחן שנים את הפניות של לקוחות ל"ייעוץ עסקי" ואת אלא

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן