למה אנחנו זקוקים לכרטיס אשראי בעסק

למה אנחנו זקוקים לכרטיס אשראי בעסק

מישהו מכם קיבל טלפון מהבנק בימים האחרונים? (מרץ 2013)

יכול להיות שבמקרה נרשמתם בדלפק של שופרסל או מגה או המשביר שהציעו לכם כרטיס אשראי נושא את המותג אליו נכנסתם?

יכול להיות, שמישהו ייעודי מסניף הבנק שלכם התקשר והציע לכם להגדיל את מסגרת האשראי או במקביל לקבל עוד כרטיס אשראי מהבנק?

כול התשובות לכול השאלות ששאלתי אכן נכונות.

הבנקים היום מאד מוטרדים מהגידול הדרמטי בהיקף הנפקת כרטיסי האשראי החוץ בנקאים.

לא שלא תבינו לא נכון! חברות כרטיסי האשראי הם חברות השייכים לבנקים, אבל כאשר עוד מותג כזה או אחר מנפיק כרטיס מועדון בשיתוף אחד מחברות כרטיסי האשראי, גם חברות כרטיסי האשראי וגם הבנקים נאלצים להתחלק בנתח הבשר הטרי והרך ביחד עם בעלי המותג אליו שייך כרטיס האשראי. 

אם לא הבנתם אני אסביר: חברות כרטיסי האשראי הם חברות בבעלות הבנקים, עממה, שסניף הבנק שלכם מנפיק לכם כרטיס אשראי בנקאי אזי הוא גוזר קופון נכבד מסך העסקאות אשר אנחנו הצרכנים מבצעים, לעומת זאת כאשר אנחנו פונים ישירות אל חברות כרטיסי האשראי נחסכות העמלות שהבנקים גובים ואלה נשארים בידי חברות כרטיסי האשראי מה שנקרא "כרטיס אשראי חוץ בנקאי". 

עכשיו בא לעיר שחקן חדש והוא בדמות כול אותם מותגים אשר פיתחו את רעיון "חברי המועדון" ואז לדוגמא "שופרסל" מנפיקה כרטיס אשראי חוץ בנקאי של חברת ויזה כאל כאשר עמלת הרווח מתחלקת בין "שופרסל" לבין ויזה של כאל ( בשנת 2012 הרוויחה חברת "שופרסל" 29 מיליון רווח נקי רק מעמלות הסליקה של כרטיסי האשראי שהיא הנפיקה ביחד עם כאל) רווח זה היה שייך קודם במלואו לחברת כרטיסי האשראי ואם הוא היה מונפק באמצעות הבנק הקשור ל-ויזה כאל קרי בנק דיסקונט היו מתחלקים ברווח שני הגופים המטאורים האלה. 

אם נסתכל על קצב הגידול של הנפקת כרטיסי אשראי חוץ בנקאים במהלך השנים האחרונות נגלה גידול של למעלה מ-36% ב-3 שנים. מה שאומר שגם הבנקים וגם חברות כרטיסי האשראי מפסידים לטובת אותם מותגים אשר לקוחותיהם אוחזים כרטיסי אשראי שהונפקו באמצעותם. 

לפיכך, הועידו היום הבנקים צוות ייעודי מיוחד היוצר קשר עם לקוחות הבנק ומציע להם הצעות מהצעות שונות רק בכדי שהלקוח ישתמש בכרטיס שהנפיק הבנק ולא בכרטיס שהונפק באחת מהרשתות. 

כרטיסי אשראי והשימוש בכרטיסי אשראי זו "הרעה החולה" של המשק העולמי, חברות כרטיסי האשראי למיניהם גוזרים קופונים של מיליארדי דולרים מדי שנה בעולם הגדול זאת כאשר הצרכן הישראלי והעולמי לא עומד בפיתוי הרב הגלום בגיהוץ כרטיס אשראי. 

שאלו כול משק ביית בישראל מה הרעה החולה של התכנון הפיננסי שלו יאמרו לכם כרטיסי האשראי, שאלו בעלי עסקים ומנכלים של חברות מה מאיים עליהם בתזרים המזומנים וגם הם יגידו לכם כרטיסי האשראי. לא מספיק וחברות כרטיסי האשראי כבר מנפיקים לנו הלוואות, פורסים לנו תשלומים, מפנקים אותנו במתנות, ונותנים לנו להרגיש עשירים אך בלי מזומנים. 

אני תקווה כי אכן עולם הטכנולוגיה יתפתח למקומות שאכן מיועדים לו והארנק הסלולרי ישמש אותנו יותר, כאשר המזומן ירד מחשבוננו ואז נרגיש את הקניה או הרכישה כאן ועכשיו, ועד אז אני מציע לבעלי עסקים בעיקר. גזרו את כרטיסי האשראי, והתחילו לשלם ב"מזומן" כאשר תשלמו "במזומן" תחשבו פעמיים אם להוציא את הכסף.  

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן