למה אנו צריכים לממן לקוחות

במאמר זה עומד לדיון נושא מועד קביעת ההכנסה של הפירמה.

למעשה יש כמה שיטות של רישום ההכנסה בפירמה.

עסקים אשר מקבלים את התקבולים שלהם בתשלום מזומן/שיק מזומן/או כרטיס אשראי (שאומנם יכול להינתן לתשלום רגיל כ-9 ימים לאחר החודש השוטף או לחילופין בתנאי תשלום בתשלומים ללא ריבית-מקרה אשר הלקוח מחויב פעם בחודש מה שהופך את ההכנסה לרב שנתית ולא לעסקת מזומן.)

הפרמטר השני הוא התשלום באשראי בו מוציאה הפירמה חשבונית מס מקור כאשר תאריך הוצאת החשבונית היא המחייבת את חובת הדיווח, תשלום המע"מ.

על מנת להקל על עסקים אשר היו מוציאים חשבונית מס ומחייבים את עצמם בכול חבויות המס בחודש ההוצאה של החשבונית (מבלי לקבל את הכסף בפועל") יצא חוק המע"מ החדש האומר כי בעסקים עם מחזור של עד 19 מיליון ₪ עסקים יכולים להוציא חשבונית עסקה (מה שלא תחייב אותם מידית בחבויות מס) ואילו עם קבלת התקבול תצא חשבונית מס התחייב את הפירמה לכול דבר ועניין בתחום המיסוי, רישום התקבול, אירוע המס, ותשלום המע"מ.

מדוע רפורמה זאת טובה לפירמות

א. הפירמה אינה צריכה לממן את תשלום המע"מ כול עוד הלקוח לא שילם.

ב. הפירמה אינה צריכה לממן ללקוח את תשומות המע"מ שהוא מגיש בדוח המע"מ שלו.

ג. הלקוח ממהר לשלם את התקבול מאחר והיה רוצה להכניס את הקנייה לספריו ואת המע"מ למחזור עסקאותיו.

 

הדבר המצער הוא כי מערכת זו יוצרת בלבול אצל פירמות רבות המחויבות לנהל עכשיו גם מעקב על הוצאת חשבוניות עסקה ודאגה לקבל מהלקוח את התשלום המגיע לו, זאת ועוד שיש כאן סוגיה משפטית האומרת מתי עוברת הקנייה לרכושו של הלקוח "ביום הוצאת חשבונית העסקה או ביום התקבול" סביר להניח כי הסחורה עוברת לבעלות הלקוח רק בזמן קבלת התקבול והוצאת חשבונית קבלה ולא מתועד. ברגע שהתשלום מתועד אזי הסחורה עוברת לרשות הלקוח בזמן התשלום בפועל (דהיינו קבלת הכסף פיזית לבנק הלקוח)

 

פעילות מותרת זאת היא עד לגבול של מחזור עסקי מסוים והשאלה הנותרת מדוע לא יתנהלו כך כלל החברות/הפירמות במשק שהרי מדובר בסכומים אסטרונומיים שפירמות לוקחות על עצמן, הרי אין הגיון מסחרי כי חברה המספקת סחורה בסכומים גבוהים תשיט על עצמה תשלומי מע"מ גבוהים כול עוד היא לא גובה זאת מהלקוח.

 

מאחר וחו"ק מס ערך מוסף לא עומד לפוג מהעולם כדאי וראוי כי המדינה תשקול להכיל את הרפורמה הזאת על כול הפירמות בכול גודל במדינת ישראל ותערך גם היא לפעול בהתאם.

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן