להוציא את הלקוח מרוצה!

להוציא את הלקוח מרוצה!

בעיה מרכזית שמספר עסקים נתקלים בהם זו ההצדקה של המחיר!

לקוחות לא אוהבים לצאת פראיירים, הם מוכנים לשלם, רק צריך להראות להם את הערך ביחס לכסף שהם אמורים לשלם.

 כמי שנותן ייעוץ עסקי אני נתקל בעסקים וחברות רבות אשר לא מסוגלות להיות שקופים מול הלקוח, ולמרות שהם נאלצים לגבות מהלקוח X  כסף, עדיין אין להם הוכחה, או טיעון, או משהו מוחשי שהלקוח נדרש לשלם, אומנם בסופו של יום הלקוח משלם את המחיר הנדרש, אבל יוצא עם טעם לא טוב מהעסק או החברה וספק אם ירצה לחזור בחזרה!

כ-יועץ שיווק, על מנת לפתור את חלק מהמקרים של לקוח לא מרוצה כתוצאה מהמחיר (וכאן לא מדובר בלקוח הרוכש מוצרים) אלה בלקוח המקבל שירותים אני רוצה שעסקים ילכו בשיטת האלימינציה בדיוק כמו שעושים מוסכים גדולים, או מוסכים של היבואן. תתבוננו פעם בלקוח המשלם את החשבון של תיקון המכונית שלו ולאחר התשלום וקבלת הרכב חזרה, הוא ישים את החשבונית מול עיניו ויחפש הצדקה למחיר היקר "מבחינתו" ששילם, אבל דשדוש בפרטי החשבון המראה איזה חומרים הוכנסו, איזה חלקים הוחלפו, וכמה שעות עבודה הושקעו על העבודה נותנת ללקוח שקט נפשי. ואז בהבנה ברורה הוא אומר "יש תמורה לאגרה" ומבחינת כול בעל רכב שהוציא את רכבו מהמוסך יש לו את התחושה כי הוא נוסע על רכב חדש אזי החשבונית והתחושה משלימים לו את חווית הקניה וההצדקה לסכום ששילם.

קראו עוד על שיווק

שקיפות זאת יכולה ללוות אותנו בהרבה מקרים, לדוגמא: לקוח לא מרוצה ממוצר ומחזיר אותו לספק, הספק אמור לתקן אתו. לטעמי ולהמלצתי יש לצרף טופס ממוחש-או פירוט ממוחשב בחשבונית התיקון (אם לא מחייבים בתיקון בכסף אז בטופס התיקון) לציין את התהליך שעבר המוצר בתיקון, לדוגמא (בדיקה, פירוט החלפת החלקים "אם ניתן לציין את מחיר החלפים בעמודה ובעמודה השנייה 0 לא לחיוב זה יהיה נפלא, זמן טיפול ותיקון במוצר, וכך להגיש ללקוח עם הטופס המוכן מראש. אני יכול להתחייב בפניכם כי לעולם לא תשמעו תלונות או קובלנות, ההפך, הלקוח יהיה מרוצה שקיבל מכם דבר שיש לו ערך בחינם! אותו דבר מחשב שנשלח לתיקון, או כול מוצר אחר, ברגע שהמוצר חוזר מתיקון גם אם צריך לשחם עבור התיקון וגם עם לא תנו לו ערך בתעודת המשלוח או החשבונית. זה יעבוד.

 האמת, שבשיטת השקיפות מול הלקוח, כול עוד אתם מציגים לו עשייה מאחורי העבודה שנעשתה במוצר שלו, הוא ישלם ואפילו ייהנה כי מבחינתו הוא קיבל מוצר חדש. גישה זאת אינה מונעת את היכולת שלכם לשדרג ללקוח מוצר, למכור לו כבר מוצר יותר מתקדם, אבל. למכור בחוכמה, לתת ערך וממשיות ללקוח שלא עבדו עליו. "הכי גרוע זו תחושה של לקוח כי עבדו עליו". זכרו! בהצלחה.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
יועץ כלכלי

העסק שלכם לפני סכנה

עסקים בשנת 2021 והלאה חייבים להיות הרבה יותר זהירים. השפע הירד עלינו והגלובליזציה גרמה שהעסקים חיים על אדי כסף וזה מסוכן מאד יש לקרוא את המאמר המצורף בזה

פרסום
ייעוץ עסקי

פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

חברת APLE הכניסה אפליקציה המאפשרת ללקוחותיה בעולם לא לאפשר הופעה של פרסומות, ההחלטה דרמטית למפרסם בישראל כאשר הוא מאבד קהל של כמעט מליון איש ואישה, אז מה עושים?

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

מה אתם מצפים לקבל מיועץ עסקי

מה אתם מצפים לקבל מייעוץ עסק. האמת, אנשים לא יודעים כיצד לפנות לייעוץ עסקי אני בוחן שנים את הפניות של לקוחות ל"ייעוץ עסקי" ואת אלא

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן