לבנות מותג מחויב

במערבולת הספקים הסחורות וההיצע הגדוש המוצע לצרכן הישראלי מכול עבר, כאשר רק דבר אחד עומד לטובת אלה ששורדים וממשיכים למכור הלוא הוא המיתוג והבידול, ניסיתי ללקט מספר תובנות ממגוון העסקים הקיימים היום בישראל למען זה שישמשו לנו בסיס לחשיבה "מותגית" .

כמי שנותן ייעוץ עסקי ומודע לחשיבות המותג ככוח מכירה בלתי נלאה, וככזה שכול הזמן נשאל ע"י לקוחות, ספקים, יצרנים, חנויות ונותני שירותים כאלה ואחרים "כיצד ניתן להרים מותג" "כיצד משמרים מותג" "מה יוצר מותג" הרי לא כול העסקים הם "קוקה קולה" משקה שישתו אותו עוד שנים רבות זה מצד אחד, אבל מה קורה עם המותג ארוך השנים מדטרויט גנרל מוטורס שהתרסק לכולם בפנים. אז התשובה שלי כ יועץ עסקי כי גם "מותג" חזק ברגע שאין לו ביקוש, שהרגולציה גמרה אותו, שהטכנולוגיה ריסקה אותו יכול לקרוס ולאבד את המותגיות שלו, החדשה הטובה כי מותג טוב יודע לחדש ולרגש לקוחות כול פעם מחדש ולכך אני יכול להצביע על הדוגמאות הבולטות בשוק הישראלי קרי הקמפיינים כול פעם של חברות הסלולר וחברות הכבלים המצליחות כול פעם לרגש לחדש ולהיות אותה הגברת בשינוי האדרת.

בכדי לנהל מותג חייבים בראש ובראשונה לטפל בארגון הפנימי של החברה, למותג צריך שתהיה שפה משלו, למותג צריך שתהיה נראות משלו, למותג צריך להיות משפט מחץ המגדיר את עיסוקו, למותג צריך להיות לבוש אחיד ומיוחד (לא החלוקים הבלויים של המותג שופרסל וכן לחלוקים הנקיים של מגה) לעובדי המותג צריכה שתהיה הגדרות פעולה, הגדרות מענה, אחידות במענה, אחידות במחיר, ומדפים מסודרים באותו סדר בכול סניף של המותג. "מותג מבחינתי יכול להיות גם חנות אחת, נותן שירותים אחד, וזה לא חייב להיות אוסף של חנויות או משרדים פזורים ברחבי הארץ. מותג בסיכומו של דבר צריך להיות גוש אחד בדיוק כמו התלבושות, התסרוקות, כובעי היים של המתעמלות האומנותיות במימי הבריכה.

כ יועץ עסקי מותג צריך לערוך את חשבון הנפש ולשאול את עצמו מה הסיבה האמתית והמשמעותית בקיומו של הארגון "מותג" מותג חייב שיצהיר מי הוא ומה הוא רוצה להיות, מותג חייב להגיד מה הוא עושה ומה הוא לא עושה, בליל של שירותים או מוצרים לא ניתן לבידול או למיתוג אלה עם מחליטים שלמותג קוראים "הכול ב-1$." מותג חייב לשמור על רצף מסרים אחיד אם שינויים קוסמטיים או כאלה שמעבירים מבצעים או מוצרים/שירותים. מותג אסור שינסה לשנות בכול מחיר אבל בהחלט מותר כי יעשה מתיחת מותג לדוגמא "פוקס" "פוקס הום" ואחרים.

חהרים מותג זה התמחות, התמחות כמו כול התמחות נדרשת בעולם העסקים והמסחר, להרים מותג מצליח זו אומנות אשר חייבת בתוכה חומרי גלם ובני אנוש טובים.  

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי שעובד
אימון עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי ההבטחות גדולות, ההבטחות בשמיים. "בוא איתי, ואראה לך את העולם". מדובר בשטיק שבעלי עסקים אוכלים, כי מי לא רוצה

יועץ עסקי
עובדים

ואוו כמה קשה להשיג עובדים ב-lowe-tech

לואו טק   בעולם בו ניתן לעשות המון כסף מהמחשב בלי לצאת מהבית, מה יכול לעודד אנשים לצאת לעבר "עבודות מסורתיות", ולמלא את השוק בכל

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך שומרים על הלקוח המלצת ייעוץ עסקי

מתן שירות לצמיחה עסקית   "מנהיגים מתחילים עם הלקוחות, ועובדים אחורנית. הם עובדים ללא חת כדי להרוויח ולשמר את אמון לקוחותיהם. על אף שמנהיגים שמים

ייעוץ עסקי
מכירות

למה אנו חושבים שהלקוח שלנו

איך למצוא נותני שירותים שמלווים אותך גם לאחר שלב גביית התשלום   כתבה זו עלתה לאוויר, לאחר שאדם יקר לליבנו שאל אותנו, מדוע נותני שירותים,

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי

איך לאכול את הבייגלה

אילו עסקים יכולים להמשיך לשגשג גם לאור המצב הביטחוני?   לפני שנדבר על התחזיות שלנו, באשר להשפעת האירועים הביטחוניים על העסקים במדינת ישראל, הבה נקפוץ

כולם רצים להייטק
ייעוץ אסטרטגי

כולם רצים להייטק, למה?

כולם רוצים להגיע להייטק – או לחופש כלכלי אמיתי?   מה ההבדל בין עבודה בהייטק לבין חופש כלכלי ואישי אמיתי? יש אנשים שמחפשים לעבוד בהייטק

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן