אין צורך להרחיב על המקום שתופסת רשת האינטרנט בחיינו. אפשר לומר כי כולנו נהיינו יצורים "תלותיים" ואין סיכוי שנוכל לדמיין את חיינו ללא אינטרנט.
האינטרנט משמש אותנו לצריכת מידע אינסופי,עבודה ואף לרגעי פנאי ושעשוע. בזכות האינטרנט נוכל גם לבצע סידורים כגון הפקדת כספים וניהול חשבונות ללא צורך לקום מהספה. רשת הדיגיטל הפכה אטרקטיבית גם עבור בעלי עסקים אשר מעוניינים לקפוץ על הפוטנציאל האינטרנטי ולמנף את הפעילות העסקית
למה כדאי לפרסם בדיגיטל ?
בראש ובראשונה, חשוב לציין כי פרסום ברשת הדיגיטל מאפשר לנו לקבל תוצאות מדידות שיספרו לנו על מידת ההצלחה והאפקטיביות של הקמפיין בשקיפות מלאה. בשונה מפרסום ברדיו ובטלוויזיה, בקמפיינים פרסומיים ברחבי הרשת אנחנו נוכל לדעת די בקלות כיצד לחשב את הROIׂׂ(החזר על השקעה).
בנוסף לכך, ניתן לבצע משפך שיווקי מתוחכם אשר יאסוף מידע של גולשים שכבר היינו איתנו באינטרקציה כלשהי.במילים אחרות,יש לנו יכולת גבוהה להשתמש בנתונים של גולשים שהתעניינו בפרסומים שלנו ולשמר את מערכת היחסים העסקית איתם דרך מגוון ערוצים דיגיטל נוספים (וואטסאפ, דיוור, פייסבוק, מסנג'ר וכו) עד שיהפכו ללקוחות משלמים.
פרסום ברשתות החברתיות – מי שלא שם לא קיים
שימו לב לנתונים! 6 מיליון ישראלים רשומים ברשת הפייסבוק (ו-4 מיליון באינסטגרם) כאשר כל משתמש נכנס בממוצע כ-8 פעמים ביום לחשבון שלו. הפופולריות של הרשתות החברתיות רק הולכת ומתעצמת ולכן הפוטנציאל העסקי הוא פשוט אדיר!
חשוב להבין כי על מנת לייצר שיווק אפקטיבי למוצר/שירות שלנו ברשתות החברתיות, אנחנו חייבים להבין את ה"ווייב" והסגנון של המדיה החברתית. מה שיקבע את הצלחת הפרסום והשיווק שחנו במדיות החברתיות היא איכות החוויה שאנו מעבירים את העוקבים שלכם(קופירייטינג, ויזואליות, מקוריות וכו'). הפרסום ברשתות החברתיות מתחלק לשני תחומים מרכזיים: ניהול דפים אורגניים וניהול קמפיינים ממומנים. החשיפה המועטה שפייסבוק מקנה לפוסטים בדפים עסקיים מאלצת אותנו אותנו לשלב גם השקעה בקמפיינים ממומנים על מנת ליצור אפקט רציני באחוזי המכירות.
פרסום בגוגל – להיות שם שהלקוח מחפש את השירות
בשונה מפרסום בפייסבוק, פרסום במערכת הפרסום של גוגל מאפשר לנו למשוך לקוחות שכבר מתעניינים במוצר/שירות שלנו. במונחים מקצועיים אנו נקרא לזה פרסום בשיטת Pull – כאשר הלקוח כבר צריך את מה שיש לנו להציע ואנחנו רק צריכים למשוך אותו אלינו. אין ספק כי בשיטת הפרסום בגוגל הגולשים יותר "מבושלים" ומוכנים לביצוע עסקה/השארת פרטי התעניינות
לסיכום
פרסום באינטרנט טומן בחובו אינספור אפשרויות בזירה העסקית. על מנת לבצע את אסטרטגיית השיווק בצורה נכונה ולא לטבוע באוקיינוס הדיגיטלי, נוהגים רבים מן העסקים להיעזר בשירותים של משרד פרסום דיגיטלי ולקבל חבילת פרסום שתתאים לצרכי העסק ותשלב אותו בצורה נכונה בעולם הדיגיטלי.