כלל יסוד בניהול עסק ובהצלחתו

אני לא יכול שלא לכתוב על הקוטביות וחוסר האיזון בין עסקים לעסקים
לפני שנים רבות כל הספרים וחלק מתכניות הלימוד הראו לנו את הדוגמה של "גנרל מוטורס" תזות שלמות נכתבו על קונצרן העל הזה שנוסד בשנת 1908 על ידי ויליאם דוראנט. והעסיקה 200 אלף עובדים.
דורות של אנשי מכירות, מנהלי שיווק, מרצים בפקולטות של האוניברסיטאות חונכו על "דברי הימים" של הקונצרן הענק הזה.
ואילו היום אנו מחונכים בעיקר בספרות המקצועית, במודלים העסקיים, בהצלחה המטאורית של מספר מצומצם של חברות כמו "גוגל" "פייסבוק" "אפל" "מיקרוסופט" "אמזון" "EBAY" ועוד חברות מבוססות אפליקציות אינטרנטיות וסלולריות.
הכול טוב ויפה, מכובד ונכון, אבל כמה כבר חברות יש כאלה בעולם הגלובלי שבו אנו חיים וכמה עוד יצוצו בהמשך ההתקדמות הטכנולוגית שאנו חווים מיום ליום.
מדוע הקדמתי בהקדמה זאת
במאמרי זה אני רוצה להתייחס לשוק המקומי ולא לשווקים הגלובליים.
בישראל 90% מהעסקים הם עסקים קטנים.
עסקים שמתמודדים מול עסקים בתחרות פרועה, במחיר, ברגולציה, בכוח אדם, במיסוי, בריבוי ובשפע. המרחק בין עסקים אלה לאותם החברות המפלצתיות שהזכרתי הוא הבדל בין שמיים וארץ, ולמרות זאת עדיין בחומר הנלמד ע"י בעלי עסקים בקורסים, בהרצאות של "גורויים" "בספרות" מזכירים לנו ומראים לנו את הדוגמאות האלה, ולזה אני קורא שרלטנות או טמטום שהרי מה הקשר בין חברות ענק אלה לקיומם של חברות ועסקים קטנים שאין להם את "הפטנט" או "ההמצאה הראשונית" או את התקציבים שיש לחברות ענק אלה,

איך הם שורדים, מתפתחים, נותנים מענה לשוק המתפתח וממשיכים לזרום בשוק תחרותי כמו שאנו נמצאים בו היום.

כ-תולעת ספרים גם בתחום השיווק והמכירות אני מצפה לכל ספר או מאמר או פוסט אשר מתפרסם ומנסה לדלות בדל אינפורמציה אשר לא תתאר עבורי את ה-TOP-1000 אלה את ההתמודדות היום יומית "כיצד עסקים קטנים יכולים להתפתח ולמכור יותר"

קראו עוד: אם אין לך יועץ עסקי אתה הולך צעד קדימה 2 אחורה

לצערי אני לא מוצא זאת ואם כן אז "בקטנה"

90% מבעלי העסקים בישראל צריכים להיות מודעים כיצד לנהל ולתפעל את העסק שלהם בתקופה כל כך קשה לעסקים, יש עסקים שקיימים שנים וחיים במציאות אחרת ממה שצריך היום, יש עסקים שעדיין יש את הדור הראשון ואפילו השני אשר קשה לא מאד לקבל את תובנות המציאות העסקית של היום. (ומכאן יש עסקים רבים שכושלים)

לנהל ולהחזיק עסק היום זו בפירוש "אומנות" ולא בכדי כבר היום אנו מבינים שההשכלה הלינרית שלנו לא מספיקה ולא מתאימה לניהול של עסק בעוד שהחשיבה האומנותית, היצירתית היא זאת שמובילה עסקים חיים.

יש מה לעשות

1. ארגון מחדש של העסק.
2. התאמת העסק לקהל לקוחותיו העכשוויים
3. שינוי האסטרטגיה של העסק וחלוקתו על פי הפעילות.
4. שינוי דרסטי שחייב להיעשות במבנה הפיננסי של העסק.(בפרט עסקים שהבנק רודף אותם כל בוקר)
5. יציאה מקונספציות "עתיקות" והטמעה של ה"עכשיו", הצורך העכשווי, מבלי להתבייש לפעול בדרך לא קונבנציונאלית.
6. לא לפחד לפתח כלים אחרים, דרכי פעולה שונים,
7. הכול ניתן לעשייה ולשינוי אם עזרה חיצונית

עסקים המטרה שלהם חיים.
הסיבה "מדוע פתחנו עסק עצמאי" הלכה ונעלמה לנו.
רצינו לעשות כסף, לחיות חיי רווחה, לא להיות תלוי במעסיק אחד,
ומה קורה לנו: הפכנו להיות "עבדים" אם תנאים יותר גרועים מתנאים של עובדים שכירים
איבדנו את התובנה ש- "עסק משמעו לעשות כסף"

לסיכום

עסקים נועדו בכדי לחיות.
לכל עסק יש את החלל הפנוי בכדי להתקיים ולהרוויח כסף.
אם נדע לנהל נכון ברוח הזמן את העסק שלנו אזי נצליח ונרוויח
אם נדע לשלוט על ההוצאות שלנו ולא נקפוץ על כל מציאה שמציעים לנו: נתקיים.

זה הכול תלוי בנו ומי שמדריך אותנו
אם נפליג לחלומות שמוכרים לנו "מוכרי החלומות" נאבד בדרך
אם נחלום ונעשה, נצליח.

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו