ככה מנהלים קשרי לקוחות

ככה מנהלים קשרי לקוחות

ניהול קשרי לקוחות

כיצד מנהלים קשר עם לקוחות, העבר ולקוחות פוטנציאלים.

רוב הלקוחות אשר רוכשים בעיקר בחברות גדולות או מקבלים שירותים מחברות כאלה ואחרות, זוכים לקבל SMS המודה להם על הרכישה/ או קבלת השירות, לפעמים אפילו מתבקשים הלקוחות לענות על שאלות שביעות רצון מהרכישה או מהשירות, יותר מזה אנו זוכים לשמוע מנותני השירות בקשה שבמידה ויתבקש מהם לענות על טיב השירות אז אנא שיעשו זאת.

התופעה הזאת הולכת וגודלת ומיום ליום אנו מקבלים יותר הודעות כאלה (נכון, עם קישור להסרה של הודעות אלה, אבל הודעות אלה נשלחים בכל מקרה, יותר מזה! נכנסת למרפאה של קופת חולים, איך שהעברת את הכרטיס לכניסה לאחד השירותים במרפאה אתה מקבל SMS שמודה לך על כניסתך ועוד מסרים כאלה ואחרים שנכנסים למכשיר האישי שלך. כל זה נקרא ניהול קשרי לקוחות.

אין ויכוח שמכשיר הסמארטפון הפך להיות החבר הכי קרוב אלינו לפעמים זה יותר חשוב לאדם מהסביבה הקרובה אליו, משפחתו, עבודתו, עיסוקו, חיי האישות שלו, ובקיצור כל חייו מהרגע שהוא קם ועד הרגע שהוא הולך לישון מכשיר הפלא הזה צמוד אליו (אלא המבוגרים יותר מבנינו זוכרים את הסרטים הבדיוניים של שנות ה-70-80- כאשר אנשי החלל נשאו בידם מכשיר שכול החיים שלהם היו בתוכו, אנחנו צחקנו ולגלגנו ולא תארנו לעצמנו שאכן תהיה מהפכה כזאת גם לדבריה של שרת התקשורת בשנים אלה הגברת שולמית אלוני ז"ל שהצהירה שהיא רוצה שלכל פועל יהיה מכשיר סלולרי צמוד צחקנו ולא האמנו שאכן דבר כזה יכול לקרות.)

חברות מחפשות כל דרך להגיע אל הסמארטפון האישי שלנו.

מאחר ועולם השיווק והמכירות הפך להיות קשה מנשוא, השמיים הפתוחים, האינטרנט, ריבוי העסקים, ריבוי נותני השירותים, אסיה וכ"ד, הדרך המומלצת ביותר לשמור על המונח הזה של ניהול קשרי לקוחות אכן עובר דרך הסמארטפון האישי שלנו, מה שפעם ייצרנו מותגים על מנת לרכוש את אהדת הקהל והרוכשים, היום בתקופת שפע זאת אחת הדרכים היחידות להגיע אל הלקוח הקיים והפוטנציאלי היא באמצעות הרגש, וכל מסר שנכנס אל הסמארטפון האישי שלנו מדליק את המנורה החבויה במוחו של הלקוח, שיש כאן קשר אישי איתי, הלקוח, אם זה נכנס לסמארטפון האישי שלי אז זה בשבילי, אני יכול להתחבר לזה.

הטכנולוגיה בתחום רק הולכת ומתפתחת

היום בנמצא מערכות CRM מערכות עבור ניהול לקוחות, קשרי לקוחות, מתקדמות ביותר אשר מאפשרות את הקורלציה והסנכרון מרגע המפגש הראשוני עם הלקוח ועד הליווי ה"אינטימי" ישירות לסמארטפון האישי שלו, ממש בכל מהלך חייו שהרי הקשר בין האדם למכשיר הוא כל כך הדוק כמו שהזכרנו קודם, שאחוזי ההצלחה בקשר עם הלקוח הוא אבסולוטי.

קראו עוד

למה הם חושדים בנו

הלוואות בעיקר יוצרות צרות

כן, יש רגולציה ויש איסור שימוש פרסומי במייל ובסמארטפון

המחוקק שהמטרה שלו לשמור על הפרט אכן הטיל חסמים בהגעה של העסקים, נותני השירותים וכ"ד להשתמש בטכנולוגיה זאת, זה התחיל בדואר אלקטרוני ספאם וזה המשיך גם להודעות ה-SMS, אבל העסקים, הארגונים השונים עוקפים את הרגולציה כאשר הם פונים ללקוחות קיימים, נותנים את האפשרות להסיר את הלקוח מהרשימה, אבל, אם ניקח לדוגמה את מה שכבר הזכרתי אז "מי ירצה להתנתק מהמסרים של קופת החולים אשר אליה הוא שייך" בכל מקרה מאז שחוק הספאם נחקק חשוב להתעדכן אצל הגורמים המשפטיים מה מתיר החוק ומה הוא אוסר.

הקשר עם הלקוח באמצעות הסמארטפון הוא קשר מבורך מאין כמותו:

1. קשר ישיר אל חברו הטוב ביותר של האדם.
2. היכולת להעביר מסר מכירתי או מבצע ישירות ללקוח הפוטנציאלי
3. בעסקים רבים בהם יש חברי מועדון (ושימו לב כמה מקומות עם חברי מועדון נמצאים במרחב העסקי בארץ ובעולם).
4. בעולם שרוב הרוכשים בו שירותים או מוצרים, והתשלומים נעשים באמצעות כרטיסי אשראי אם זה כרטיס אשראי מחובר למועדונים או אם זה סתם כרטיס אשראי המידע הנמצא אצל גורמים אלה מאפשר להם לקמט את: גיל הלקוח, מה הצריכה, תוך כמה זמן הוא צורך את אותו מוצר או שירות ועוד הרבה פרטים והרגלים שהוא מעבד אותם ליכולות לפנות לאותו לקוח ולהציע לו כהנה וכהנה.
5. שימור לקוחות ושמירה אישית על המותג.
6. החדרת מבצעים,
7. יכולת להוציא מבצעים לרווחת הספקים כמו, התגברות על תזרים מזומנים שלילי, מכירת עודפים, הגדלת סל השירותים, הרחבת רצפת המכירה, ויותר מכל חסכון ענקי בהוצאות הפרסום של הספק במדיה.

לא לכל עסק יש את האפשרות לנהל מערכת כזאת הדוקה מול הלקוחות שלה.

לא כולם זה גוגל "מאגר מיידע בלתי נלאה על כל אחד מאיתנו" ולא כל עסק זה ארגון כמו קופת חולים או הוט ובזק, אבל, היום בנמצא מערכות CRM עבור ניהול לקוחות גם בארגונים ובעסקים יותר קטנים אשר מתאימות את עצמם לגודל הארגון, בנוסף יש חברות אשר נותנות שירותים לחברות ועסקים יותר קטנים בשיטת "מיקור חוץ" ואכן אני מציע כי חברה או עסק הרוצה לשמר את לקוחותיו או להגדיל את חוג לקוחותיו ואת מכירותיו כדאי שיחשוב לכוון זה של שימור לקוחות.

זה ההוה וזה  גם העתיד

לקריאת מאמרים נוספים לחצו

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום





מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

עצמאות תעסוקתית - השמיים הם הגבול!
פתיחת עסק

העולם צועד לעבר עצמאות תעסוקתית!

לא זאת לא נבואה, אנחנו רק צריכים להסתגל למצב התעסוקתי החדש, האמינו לי כאשר תעשו את הצעד הזה גם המעביד הקודם שלכם ירצה לקנות מכם שירותים, ולא רק הוא, עזרו אומץ אם לא עשיתם את זה עד היום וצאו לחיים חדשים

מגזין עסקי

לאן נעלמו העובדים בתקופת הקורונה

תם מפרסמים מודעת דרושים, באופן טבעי אתם מאמינים בתוך תוככם שהנה מתחילים לזרום קורות חיים, עובר יום עובר יומיים, פה יש איזה טפטוף של קורות חיים, שם מגיע קורות חיים, אבל עובדים רציניים, איין. מה קרה? מה הסיבה? הרי יש אבטלה, המדינה משלמת הון עתק על חוק דמי אבטלה מאורכים, היכן נעלמו העובדים.

ניהול עסקים

עסקים צריכים להרוויח

אם יש לך עסק/חברה ואתה לא מרוויח, משהו בעסק שלך לא מתנהל כשורה.
עסק המטרה שלו להביא כסף, לגרום לבעליו לשפר את רמת החיים שלו ושל משפחתו ולהעניק לו חיים טובים יותר.

פתיחת עסק

רוצים לפתוח עסק בארצות הברית?

חושבים לפתוח עסק בארצות הברית, רוצים לקבל וחזה E-2 שזאת ויזת עסקים, בואו ניקח קצת חופש מהקורונה, ונראה איך אנחנו מגדילים את עסקינו, אומנם עכשיו נפתח לנו צוהר חדש במדינות המפרץ והאמירויות, אבל עד שדברים יהיו מסודרים ויסוכמו הסכמי הסחר ייקח עוד זמן רב , וכאשר זה יהיה רלוונטי תוכלו להתייעץ איתנו גם בפתיחת עסקים שם.

מגזין עסקי

לעבוד מהבית נכון או לא?

תקופת הקורונה קרבה בין העובד לביתו, מה שעשינו עד היום במשרד חלק מהעובדים עושים את עבודתם מהבית: יש חברות שנותנות שירותים לקהל גדול של לקוחות (שירות לקוחות) במשרדי ממשלה, חברות פרטיות, עסקים קטנים, מכל דכפין נוכל למצוא את אלה אשר עברו לעבוד מהבית.

שיווק באינטרנט

כולם רצים "לגמבו" סליחה לאינטרנט!

אינטרנט, שיווק באינטרנט, קניות באינטרנט, שמתם לב כמה פטריות צצו במהרה בתוך נגיף הקורונה, קצת על המכשולים שבדרך ועוד במאמר הבא

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום





דילוג לתוכן