כך תהיו בטוחים שבחרתם את היועץ העסקי המושלם

מדוע אנשים מתבלבלים מיועצים עסקיים

כדבר מן הטבע וכנכון לעשות בעלי עסקים או חברות מבינים שהם צריכים יועצים עסקיים אבל בכנות להגיד לאחר פגישות עם הרבה מאד בעלי עסקים וחברות, אנשים לא יודעים מה לצפות מהשירות של יועץ עסקי.

לרגע בואו נגדיר מה הוא יועץ עסקי ואיך בעל העסק או המנכ"ל  צריכים להיעזר בו.

בקטע זה אני רוצה לכתוב שמבחינתי אין את המונח הזה יועץ עסקי אלה המונח יועץ עסקי מלווה.

שהרי בכדי לקבל ייעוץ עסקי יש עשרות אם לא מאות אשר עורכים קורסים או הרצאות במגוון הקטגוריות שיש בעסק ומספיק שבעל עסק ישמע את הקורס, זה יהיה נר לרגליו בשבוע שלאחר מכן ומשם יחזור לפעילות הרגילה של עסקו המושך אותו אליו וכל מה ששמע נשכח.

ייעוץ עסקי אפקטיבי זה ייעוץ וליווי יחד.

יועץ עסקי חייב ראשית בעל ניסיון מעשי בניהול עסקים ראשית שלו עצמו ואחר כך עם הניסיון שהביא מהבית הוא יכול לשמש כיועץ כמו: ניהול, מימון, כלכלה, כספים, שיווק, כלים טכנולוגים ודיגיטליים לשיווק העסק, לוגיסטיקה ומלא פתרונות וקיצורי דרך החוסכים לעסק כסף רב.

אם אין לו את זה מהנשמה הוא פשוט לא יכול ללוות עסק.

מגיעים אלי לקוחות אשר כדבר מובן מאליו רצו לחסוך כסף ולקבל את השירות של ייעוץ עסקי ממוסדות ושלוחות המדינה. האכזבה מהרמה של מקבלי משכורת אלה הביאו את העסקים להבנה ש"אם זה ייעוץ עסקי אז אני בטח לא צריך את זה" ולכן זנחו והתרסקו, לעומתם היו כאלה שהיה להם את ההבנה כי עליהם לפנות לסקטור הפרטי ולקבל את התמיכה משם, ורק אז התברר לי עד כמה בעלי עסקים לא מבינים מה באמת הם צריכים לקבל מייעוץ מקצועי פרטי.

יותר מזה יש בעלי עסקים שעשו צרכנות נבונה ופנו למספר יועצים דרך גוגל, רק שכאן הבעיה הייתה שכל יועץ פלט משהו אחר וזה הכניס את הלקוח בעל העסק לבלבול, שאלות ליועצים כמו: אתה מתמצא בזה, אתה מבין בסקטור הזה, אתה מכיר את התחום הזה, שאלות שהם בכלל לא רלוונטיות לבחירת היועץ שהרי בעל העסק הוא זה שצריך להכיר את התחום על בוריו כי זו מקצועיותו ואילו היועץ חייב להבין ולהיות מקצוען בכל שרשרת הניהול ואם במהלך חייו נגע גם בסקטור של בעל העסק אזי זה טוב. אבל לא חייב.

קראו: העסק עובד אבל אין לי כסף

עוד מבט מכוון שונה, יועץ עסקי הוא מוביל עסקים בייעוץ, בעבודה משותפת, בהגעה ליעדים, בשמירת הדרך והכי חשוב שאם בעל עסק פונה בבקשה לעזרה ב- שיווק המוצרים או השירותים שהוא מעניק הוא צריך להבין שהיועץ לא יכול לטפל רק בתחום השיווק על מנת שהשיווק לא יפיל את העסק הוא חייב להיות מעורה בניירת של העסק, ברווחים הגולמיים והתפעולים על מנת לדעת מה היכולות והאפשרויות שלו לשווק ולהיצמד לתקציב נכון. כאשר אתם חושבים על העסק שלכם "חשבו על העסק כאילו הוא היה מפעל או חברה בסדר גודל של תנובה. זה אותו דבר רק שהם מתעסקים במספרים גדולים ואילו עסקים מתעסקים במספרים יותר קטנים.

העולם שאנו נמצאים בו מבחינת עסקים וכלכלה קשה מאד לעסקים גם לעסקים עובדים ומרוויחים השחיקה נוצרת ותיווצר במהלך השנים הבאות כמו שהם התפתחו  בעשורים האחרונים, עסק שעובד עכשיו טוב חייב כבר עכשיו לחשוב על המחר, זה  לא סתם שאנו אומרים "עסק חייב להמציא את עצמו מחדש" ראו את שטראוס עם הפרסום למילקי איך כל תקופה הם אורזים את אותו מילקי באריזה חדשה ומפיצים לעולם" הרי זה למעשה אותה גברת בשינוי האדרת או דוגמה אחרת "ראו את פיוז המשקה הקל של התה-איך החלפת צורה של בקבוק הופכת להיות קמפיין חוצות עתיר השקעה" כל זה על מנת להמציא את המוצר כל יום מחדש ומה שטוב לגדולים נכון גם לקטנים ולבינוניים.

זה שאתם חייבים יועץ ומלווה לאימון אישי עסקי מוכשר ויצירתי אני בטוח.

המלצתי היא דברו עם שלושה יועצים עסקיים בחנו את יכולתם ראו מה יוכלו להציע לכם כערכים נוספים ואז תהיו בטוחים שהעסק שלכם ילך בכוון נכון ומרויח.

כך תהיו בטוחים שבחרתם את היועץ העסקי המושלם

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו