כיצד פותחים עסק או מיזם חדש

כיצד פותחים עסק או מיזם חדש

במסמך זה נעזור וניתן המלצות לעסקים קטנים ויזמים שלמרות  האקלים הכלכלי אזרו אומץ והחליטו להקים מיזם/עסק

בישראל של 2012 נסגרים בשנה 38.000 עסקים ונפתחים 50.000 עסקים חדשים/מה שנותן פתח ליזמים ועסקים חדשים להתברג נכון באותם נישות של עסקים שנסגרו בגלל ניהול לא נכון.

ככלל כול עסק הוא חפץ חיים – הסוד הגדול להישרדותו והצלחתו של עסק הוא בניהולו.

אז בוא נתחיל:

כיצד מקימים עסק?

 א.         התארגנות:

לאחר שהחלטתם את מהות העסק, עשיתם מחקרי שוק, בדקתם מתחרים פוטנציאלים, נפגשתם עם ספקים פוטנציאלים, והחכמים מבינכם אשר גם החליטו לרתום יועץ עסקי למיזם/העסק החדש. הגעתם להחלטה להקימו.

 ב.         רישום העסק:

הצעתי לכול בעל מיזם/עסק חדש לרשום אותו כחברה גם עם מדובר ביחיד וגם עם מדובר בהתארגנות של שותפים: היתרון בכך שאתם מתחילים את העסק ביד ימין, אם רישום חברה שיש לה תזכיר ותקנון, פעולותיה מוסדרות מראש, מערכת היחסים עם השותפים מוגדרים מראש, מערכת הנהלת החשבונות (לב ליבו של העסק) מנוהל בפנקסנות כפולה מה שנותן לעסק ביקורת ומעקב חשבונאי על פעולות העסק ועל התוצאות העסקיות של העסק, הגופים המממנים מסתכלים על העסק בראייה אחראית יותר (שהרי עם החלטתם להתאגד בתור חברה בע"מ) אזי הכוונות שלכם רציניות ולאורך זמן.

 ג.          לאחר שהקמתם את העסק מבחינה רישומית, החלטתם על שם העסק,(שם העסק צריך לבטא את הנושא שהוא עוסק בו (חשבו על שם עסק בדיוק בכוון ששם העסק שלכם הולך להיות ה"מותג" המדובר ביותר בעוד 5 שנים (אל תנסו לקרוא לעסק על שם רעייתכם, ילדכם וכ"ד) אם המיזם שלכם עוסק בעיסוק עצמי הווה אומר רופא, עו"ד, או שאתם תהיו הדמות הדומיננטית של העסק אזי קראו את העסק בשמכם,  ואם לא מצאו קופירייטינג טוב שיידע  לתת משמעות לשם העסק שלכם.

ד.         הגענו לשלב שבו אנו צריכים לבחור את מיקום העסק.

            ברור הוא שעסק מתקיים לפי העיסוק שלו: עורכי דין יושבים במשרדים, בתי טבע נמצאים בחנויות, רפלקסולוגים מקבלים בקליניקות או מרפאות, וכך הלאה.

            ערכו חוזה שכירות על המקום כאשר אתם מתחייבים לשנה שכירות + 4 שנים אופציה (זה מקובל מאד) כאשר התנאים צריכים להיות: תשלום חודש בחודשו, מתן ערבות אישית ולא ערבות בנקאית (בעלי נכסים נוטים לבקש ערבויות בנקאיות שזה דבר מיותר, עולה לכם כסף, יושב על האובליגו הבנקאי שלכם, ומאחר ומיזם/עסק חדש צריך יותר משאבים פיננסיים, ערבות בנקאית רק תכביד עליכם.

 ה.         כרגע אנו נמצאים בשלב שבו אנו צריכים לדאוג לשופרות הפרסום וכלי השיווק שלנו.

            כרטיסי ביקור – חובה

            מעטפות – חובה

            דפי לוגו – חובה

            אתר אינטרנט – חובה! לעניין אתר האינטרנט.

            אין להתלהב מאתר אינטרנט מלא בצבע, מלא במלל, מלא בבאנרים, מלא בפלשים צבעוניים. צריך לזכור כי אתר האינטרנט לא נועד להיות אתר ש"תשויצו" אתו.אתר אינטרנט צריך לדבר בשפת מנועי החיפוש בכדי שלקוחות יוכלו למצוא אתכם בקלות. היום במנועי החיפוש הגדולים החשיבות לאתרים שמדברים בשפה שלהם.

            לוגו – לשם העסק שקבעתם

            עלון- המסביר את המוצר/הפעילות שלכם

            ובחינת ערוצי הפצת המסר השיווקי שלכם.

 ו.          הכינו תוכנית עבודה כללית:

            זכרו שבאקלים העסקי של היום תוכניות עלולות להשתנות חדשות לבקרים, ואתם צריכים להיות ערוכים לקראת תנודות אלה.

ז.          תקציב

            הכינו לכם את התקציב של ההשקעה הראשונית

            נסו לפרוס כמה שיותר את ההשקעה הראשונית לתקופה של זמן על מנת שהפעילות העסקית שלכם תוכל לכסות את ההשקעה הראשונית בטווח של זמן סביר.

            קבעו מסגרת אשראי עם אחד מהבנקים – אשר מכריזים השכם וערב כי הם מעוניינים היום בלקוחות עסקיים קטנים.

            השתמשו באשראי אך ורק לצרכי העסק – ולעולם אל תערבבו את כספכם האישי או ההוצאות האישיות עם כספי העסק.

            לדוגמא: אם קיבלתם מימון (מסגרת אשראי) של X כסף נצלו רק 75% ממסגרת האשראי שקיבלתם. לעולם על תנצלו את כול המסגרת. הסיבה היחידה לניצול מסגרת מלאה היא במשברים תזרימיים לזמן קצר בלבד ומתוך תכנון מדוקדק.

 ח.         עובדים.

            במידה והעסק שלכם זקוק לעובדים מעבר לעבודה של הבעלים השתדלו לשכור עובדים שעתיים ולא עובדים במסגרת גלובלית.

 ט.         פיקוח ובקרה.

            היו עם יד על הדופק.

            היו ערים לכול מה שקורה בסביבה העסקית שלכם.

            התעדכנו בכול החדשות הקורות בתחום שלכם.

            בקשו דוחות רווח והפסד מרואה החשבון שלכם אחת לחודשיים.

            היו ערים להתפתחויות שקורות במשק

            היו קשובים לתרועות מלחמה אשר נשמעות חדשות לבקרים

והכי חשוב על תעשו טעויות ניהוליות.

 מה שבטוח שאם תתנהלו כפי שהמלצתי כאן לפניכם עסקיכם סביר להניח יצליח

ואם תחליטו לעשות מעשה חכם שיועץ עסקי ילווה את פעולותיכם, אשריכם

דורון עמית יועץ עסקי

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן