כיצד מנהלים עסק – חברה – המלצות לניהול

למה אנחנו כול כך מתאמצים להיות נחמדים?

.אנחנו כול כך מתאמצים להיות נחמדים לעובדים, לספקים "בטח" ללקוחות למה? מדוע אנו חושבים שהמאמץ הזה שהרבה פעמים בא על חשבוננו חשוב לנו. האם זה בגלל שאנו רוצים להיות "נערצים" האם זה בגלל שהעובדים מספרים לנו את הבעיות האישיות שלהם ורואים בנו כמושיע ובטח שלא נרצה לאכזב? האם בכלל ההתנהלות הזאת של טוב ומושיע לסובבים אותנו בסביבת העסק או החברה נכונה עבורנו? האם היא לא פועלת נגדנו.

אני יכול לספר לכם מחוויות אישיות שעברתי במהלך 40 שנה כמעסיק באופן עצמאי גופים, חברות עסקים, ובתוקף תפקידי כיועץ ומלווה בשנים האחרונות כי דווקא העובד שהייתה קשוב אליו  ובאתה לקראתו, הענקתה לו, עזרתה לו (לפעמים גם על חשבון העבודה) הוא זה שנפגשת אתו בין כותלי בית המשפט כאשר הוא מנסה לסחוט אותך משפטית עד תום מתוך ידיעה כי בית הדין לעבודה זה "הבית שלו" "ובשבילו"

להצליח עם עובדים ספקים ולקוחות
גם התנהלותך מול ספקים עלולה לטפוח לך בפנים כאשר אתה מתאמץ בכול מחיר לרצות את הספק במחיר, בכתיבת השיק לפי דרישת הספק ולא לפי תזרים מזומנים מסודר, בהתפשרות כזאת או אחרת יכולה לעלות לך ביוקר ברגע שהמשוואה באה מתוך האמוציונלי ולא הרציונלי.

 אז איך בכול זאת מתנהלים?
בסך הכול הכללי אנו לא חיות, אנו רוצים להתנהל עם עובדינו וספקינו תוך מערכת יחסים טובה, אמינה, אכפתית, נותנת, מתגמלת, שגם לנו תהיה סביבת עבודה נעימה ונרצה לבוא כול בוקר לעבודה.

האמת! פעם זה היה כך, פעם אפשר היה לנהל עסקים משפחתיים וליהנות מסביבת עבודה נעימה וחיובית, בכלל "פעם" הכול היה אחרת! אבל היום המצב, האווירה, שונה בתכלית השינוי. אפשר לאמור כי השינוי כמוהו המרחק בין הקוטב הצפוני לקוטב הדרומי. היום העובדים, הספקים, הלקוחות, מתנהלים בדרך של "אדם לאדם זאב" היום: "החזק הוא השורד" עם יציעו לעובד נאמן שכר יותר גבוהה אצל מתחרה…הוא יעזוב (בתקווה שלפני העזיבה ואחריה לא יגרום לצרות) היום כול התרפסות או הקשבה של מעסיק תחשב לחולשה, היום כאשר העובד שומע ורואה מצוקה בעסק או בחברה ליבו כבר באינטרנט במדור חיפוש עבודה. כול הטוב נשכח, כול המאמץ להיות נחמד לעובד במהלך עבודתו כול עוד העסק למעלה יורד לטמיון שהעסק או החברה קצת למטה. היום הכול מתבטא באלמנט אחד "מה כדאי לי ומה שלא כדאי לי נזרק החוצה. (ללא כול קשר ולהמחשה ראו מה קרה בין אהוד אולמרט למזכירתו, אשת שיחו, אשת סודותיו ולא צריך להוסיף)

בעל עסק, מעביד, אתה חייב להיות חזק! אתה חייב לנהל ולא להתנהל, תזכור! אתה לא פסיכולוג, אתה לא רב (אלה מי שכן רב) העובדים ינסו להעמיס עליך כול יום קוף חדש! זרוק אותו מיד!  אתה לא שדכן, ואתה לא חבר! אתה מנהל אם אינטרס אחד מובהק! לעשות כסף ולהפיק את המרב מצוות העובדים שלך, אתה כאן בעסק בכדי לעשות כסף מעבודתם של עובדיך, (נכון הם גם מרוויחים מזה) אבל בזה מסתכם התפקיד שלך…לעשות כסף!!! מניסיון אני יודע שזה קשה מאד להתנהל כך להרבה מאד בעלי עסקים ומנהלי חברות אבל בשביל זה יש יועצים מלווים. ואין יותר חשוב מהתנהלות נכונה ולא קריסה צולבת.

הכותב מתמחה בניהול עסקים והעמדתם על פסים עסקיים ושיווקיים.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
יועץ כלכלי

העסק שלכם לפני סכנה

עסקים בשנת 2021 והלאה חייבים להיות הרבה יותר זהירים. השפע הירד עלינו והגלובליזציה גרמה שהעסקים חיים על אדי כסף וזה מסוכן מאד יש לקרוא את המאמר המצורף בזה

פרסום
ייעוץ עסקי

פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

חברת APLE הכניסה אפליקציה המאפשרת ללקוחותיה בעולם לא לאפשר הופעה של פרסומות, ההחלטה דרמטית למפרסם בישראל כאשר הוא מאבד קהל של כמעט מליון איש ואישה, אז מה עושים?

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

מה אתם מצפים לקבל מיועץ עסקי

מה אתם מצפים לקבל מייעוץ עסק. האמת, אנשים לא יודעים כיצד לפנות לייעוץ עסקי אני בוחן שנים את הפניות של לקוחות ל"ייעוץ עסקי" ואת אלא

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן