כיצד מנהלים עסק – חברה – המלצות לניהול

למה אנחנו כול כך מתאמצים להיות נחמדים?

.אנחנו כול כך מתאמצים להיות נחמדים לעובדים, לספקים "בטח" ללקוחות למה? מדוע אנו חושבים שהמאמץ הזה שהרבה פעמים בא על חשבוננו חשוב לנו. האם זה בגלל שאנו רוצים להיות "נערצים" האם זה בגלל שהעובדים מספרים לנו את הבעיות האישיות שלהם ורואים בנו כמושיע ובטח שלא נרצה לאכזב? האם בכלל ההתנהלות הזאת של טוב ומושיע לסובבים אותנו בסביבת העסק או החברה נכונה עבורנו? האם היא לא פועלת נגדנו.

אני יכול לספר לכם מחוויות אישיות שעברתי במהלך 40 שנה כמעסיק באופן עצמאי גופים, חברות עסקים, ובתוקף תפקידי כיועץ ומלווה בשנים האחרונות כי דווקא העובד שהייתה קשוב אליו  ובאתה לקראתו, הענקתה לו, עזרתה לו (לפעמים גם על חשבון העבודה) הוא זה שנפגשת אתו בין כותלי בית המשפט כאשר הוא מנסה לסחוט אותך משפטית עד תום מתוך ידיעה כי בית הדין לעבודה זה "הבית שלו" "ובשבילו"

להצליח עם עובדים ספקים ולקוחות
גם התנהלותך מול ספקים עלולה לטפוח לך בפנים כאשר אתה מתאמץ בכול מחיר לרצות את הספק במחיר, בכתיבת השיק לפי דרישת הספק ולא לפי תזרים מזומנים מסודר, בהתפשרות כזאת או אחרת יכולה לעלות לך ביוקר ברגע שהמשוואה באה מתוך האמוציונלי ולא הרציונלי.

 אז איך בכול זאת מתנהלים?
בסך הכול הכללי אנו לא חיות, אנו רוצים להתנהל עם עובדינו וספקינו תוך מערכת יחסים טובה, אמינה, אכפתית, נותנת, מתגמלת, שגם לנו תהיה סביבת עבודה נעימה ונרצה לבוא כול בוקר לעבודה.

האמת! פעם זה היה כך, פעם אפשר היה לנהל עסקים משפחתיים וליהנות מסביבת עבודה נעימה וחיובית, בכלל "פעם" הכול היה אחרת! אבל היום המצב, האווירה, שונה בתכלית השינוי. אפשר לאמור כי השינוי כמוהו המרחק בין הקוטב הצפוני לקוטב הדרומי. היום העובדים, הספקים, הלקוחות, מתנהלים בדרך של "אדם לאדם זאב" היום: "החזק הוא השורד" עם יציעו לעובד נאמן שכר יותר גבוהה אצל מתחרה…הוא יעזוב (בתקווה שלפני העזיבה ואחריה לא יגרום לצרות) היום כול התרפסות או הקשבה של מעסיק תחשב לחולשה, היום כאשר העובד שומע ורואה מצוקה בעסק או בחברה ליבו כבר באינטרנט במדור חיפוש עבודה. כול הטוב נשכח, כול המאמץ להיות נחמד לעובד במהלך עבודתו כול עוד העסק למעלה יורד לטמיון שהעסק או החברה קצת למטה. היום הכול מתבטא באלמנט אחד "מה כדאי לי ומה שלא כדאי לי נזרק החוצה. (ללא כול קשר ולהמחשה ראו מה קרה בין אהוד אולמרט למזכירתו, אשת שיחו, אשת סודותיו ולא צריך להוסיף)

בעל עסק, מעביד, אתה חייב להיות חזק! אתה חייב לנהל ולא להתנהל, תזכור! אתה לא פסיכולוג, אתה לא רב (אלה מי שכן רב) העובדים ינסו להעמיס עליך כול יום קוף חדש! זרוק אותו מיד!  אתה לא שדכן, ואתה לא חבר! אתה מנהל אם אינטרס אחד מובהק! לעשות כסף ולהפיק את המרב מצוות העובדים שלך, אתה כאן בעסק בכדי לעשות כסף מעבודתם של עובדיך, (נכון הם גם מרוויחים מזה) אבל בזה מסתכם התפקיד שלך…לעשות כסף!!! מניסיון אני יודע שזה קשה מאד להתנהל כך להרבה מאד בעלי עסקים ומנהלי חברות אבל בשביל זה יש יועצים מלווים. ואין יותר חשוב מהתנהלות נכונה ולא קריסה צולבת.

הכותב מתמחה בניהול עסקים והעמדתם על פסים עסקיים ושיווקיים.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן