כולם רצים "לגמבו" סליחה לאינטרנט!

כולם רצים "לגמבו" סליחה לאינטרנט!

מבוא:

אינטרנט, שיווק באינטרנט, קניות באינטרנט, שמתם לב כמה פטריות (עסקי קידום אתרים) צצו במהרה בתוך נגיף הקורונה, כל מקום שאני נתקל בו, באינטרנט, בפורטלים, בלוחות המודעות ברשת, באימיילים שאנשים מקבלים למחשב וב-SMS או וואטסאפ או ברימרקטינג מציעים לנו "קורס מזורז ללמידה איך מפעילים מערכת פרסום ברשתות החברתיות" "כיצד משווקים באינטרנט", "איך מגיעים לקהל יעד כזה או אחר", "למה לשדרג את אתר האינטרנט" וכל זה כתובנה ברורה שמהיום כל העולם הולך רק לאינטרנט, בדיוק כפי שנפתחו השמיים לדובאי, כל עם ישראל, למעלה מ-9 מיליון אזרחים טסים לכבוש את האמירויות.וברגע שתובנה זאת הובנה ע"י הישראלים כבר יש אנשי עסקים שיושבים מאחורי השולחן 24 שעות ביממה ומנסים לתפוש את השיתוף פעולה העסקי שיטיס אותם אל הגובה של מלון "בורג אל ערב" בדובאי.

אינטרנט, שיווק באינטרנט, קניות באינטרנט, שמתם לב כמה פטריות צצו במהרה בתוך נגיף הקורונה?

אז בואו נעצור שנייה!

אנשי השיווק והפרסומאים של התקופה יודעים שהבמה המרכזית של האינטרנט נמצאת בראש ובראשונה בגוגל, השנייה בפייסבוק, השלישית בעיתונות האינטרנטית: YNET וכל אחיותיה. או אתרים מקצועיים. בואו לרגע נפרוט את כל שלושת המדיות:

  1. תובנה בסיסית, גוגל הוא במת הפרסום המרכזית, בישראל הוא למעלה מ-98% משתמשים, יש בו מיליוני אתרים פעילים (רק פה בישראל), אבל, והאבל הגדול " יש בו רק 3 עמודים ראשונים "שהלקוח צופה בו" והנה אנו מבינים שמיליוני אתרים רוצים להיכנס לקופסה קטנה של אולי 30 מקומות הכיצד??? המנוע עובד ב-2 גישות גישה של קידום אורגני (מה שאומר קידום ע"י מקדמי אתרים שתפקידם לפעול לפי הדרישות של גוגל לניהול האתר) וזה כולל התאמת האתר למנועי גוגל מבחינה טכנית, מאמרים מקצועיים בתחום האתר, וקישורים חיצוניים מאתרים בעלי סמכות שהם אתרים מובילים ברשת. הגישה השנייה היא פרסום המבוסס על PAY FOR CLICK  הווה אומר לקוח מחפש קטגוריה מסוימת הוא נתקל במודעת העסק ואם הלקוח הגיע לאתר המפרסם אזי הוא משלם לגוגל. שתי השיטות עולות כסף כאשר אחת מהם בטוחה יותר דהיינו שיטת CLICK. לשיקולכם שאתם מתייעצים עם יועץ עסקי. בכלל על מגוון אפשרויות הפרסום בגוגל ניתן לדבר ולהסביר הרבה אבל רק עם יועץ עסקי הרואה גם את הצד של הלקוח ולא רק של המקדם.
  2. תובנה שנייה הם הרשתות החברתיות דוגמת "פייסבוק", "לינקדין", "טיק טוק" "אינסטגרם" כאן גישת הפרסום מחולקת, פחות או יותר "טיק טוק לצעירים ביותר", "פייסבוק"  "לינקדין" מגילאי 30+ גם כאן יש מנוע פרסום מעולה שאם יודעים לנווט אותו נכון הוא משיג תוצאות כאלה ואחרות אבל מספקות. יש מצבים או עסקים שלא יכולים להסתפק רק ברשת זו ואז נאלצים להיעזר בכמה במות פרסום.
  3. יכולתי לתת כאן שיעורים מעלפים על חובה, זכות, עלות, כדאיות, אבל את זה תקראו במאמרים המפוזרים כן באתר, מטרת הפוסט/המאמר הזה חוזר לכותרת "כולם רצים לגמבו, סליחה לאינטרנט".

המכשול הראשון בהתנהלות באינטרנט

בכדי שלקוחות יכירו את האתר שלכם, הוא חייב פרסום: כל אחד מאיתנו נתקל מהבוקר עד שאדם הולך לישון בפרסומות, במחשב, בסלולרי, בטלוויזיה, בשלטי חוצות, במאמרים בחוצות האינטרנט, בעיתונות הקבועה כל אלה מלווים אותך מדי יום ביומו עד שיש אתרים שמאפשרים לא לצרוך פרסומות במחיר מיוחד, שטיפת המוח הזאת כבר נמצאת ברמה שהראש לא יכול לקלוט את כל הפרסומות המופיעות על כל פתיחת אתר ואז בלי שהלקוח הפוטנציאלי יראה או ייחשף לפרסומת הוא כבר באופן בלתי מודע מחפש את ה-X או את הדלג מבלי שיראה כלל את המודעה שהרבה כסף הושקע בהעמדתה.

בגישה פרסומית זאת המפרסם מפסיד הון כסף, ולא כל עסק יכול להרשות לו את זה, אז הוא השקיע כסף בבניית האתר, חלקם כאלה שלא בנויים רק על אתר אינטרנט אלא גם משלמים שכירות והוצאות של חנות, כאשר בנוסף הם צריכים לפרסם את אתר האינטרנט שלהם (ישנם כבר מפרסמים חכמים שיוצרים מודעת CLICK ב "גוגל") מזרימים לשם פונים מפרסום קצר בטלוויזיה או ברדיו מה שחוסך להם זמן שידור יקר מאשר להציג את כל הפרסומת ולכן ההשקעה על האתר מיותרת. אתר שנטמע בתוך מיליוני אתרים לא יכול להחזיר השקעה מבלי פרסום, נקודתי, שכונתי, ארצי.

חובה לשווק אתר אם החלטתם להקים אתר והאתגרים לא יהיו פשוטים

המכשול השני בהתנהלות של אינטרנט

הראש האנושי אמר לעצמו: "אם כבר אנו משקיעים באתר אינטרנט אז בואו נקלוט את הלקוח על מנת שנוכל להציק לו ברגע שישאיר פרטים באתר. ואז מתחיל "מחול השדים" והתנהגות דמוי רשתות ריגול מהמפורסמות בעולם: שם, שם משפחה, תאריך לידה, הכתובת, תעודת זהות, מיקוד, טלפון, עוד אלפון, אתר אינטרנט, רישום, סיסמא, חזור על סיסמא, (למה חנות נעליים צריכה שהלקוח יצטרך לעשות סיסמא? ואז שכחתי סיסמא,,ויש כאלה שלא מסתפקים בסיסמת הכניסה הם עוד שולחים לך קוד אתו תיכנס לאתר, ורק אחרי זה תכנס לאתר. ועדיין לא מלאתי ריבועים נוספים שאני צריך לענות בתוכם, כי אולי לא ראיתי אותם וכל המהלך חוזר חלילה, ואני צועק "הצילו" ועובר לספק הבא שיש אותו למכביר באינטרנט..

וכאן באה הנפילה

במקום להקל על הלקוח, לקחת שם כתובת טלפון וכרטיס אשראי אנו מגרשים אותו מהחנות שלנו, הלקוח התייאש, למה אתם צריכים לסבך אותו, בשביל מה השקעתם את הכסף בהקמת האתר, בפרסום בלוגיסטיקה בשביל לדעת את מספר הנעליים שהוא נועל, למה אתם צריכים את כל זה, הריצו את הלקוח ישר לתשלום, על תתנו לו להתחרט, כי הוא יתחרט, ופספסתם.

סיכום והמלצות

השפע הקשה לנו את החיים, אנו עוברים או מוסיפים את מערכות האונליין, כמו שאתם לא שואלים את כל השאלות המיותרות כאשר הלקוח רוכש על הדלפק אלא מנסים שישלוף את כרטיס האשראי וישלם (כמה מכם כמוכרנים דופק לכם הלב עד שהלקוח מבצע קנייה) כך באינטרנט קצרו לו מהלכים, תעזבו את כל שמירת המיליון פרטים שאתם דורשים, תנו לו לבצע קניה. אחר כל תחדרו לנשמה שלו בכל מקרה את הקניה השנייה הוא לא יעשה אצלכם כי: יש ספק חדש, יש נסיעה לחו"ל, עוד אתר נפתח. תפנימו אין יותר נאמנות לקוח.

רוצים להתייעץ, כתבו

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

מגפ]ת דלתא
ייעוץ אסטרטגי

איך תשפיע מגפת דלתא על העסקים

איך תשפיע מגפת דלתא על העסקים   איך תשפיע המגפה על עולם העסקים? איך עסקים צפויים להתנהל? ומה הם סודות ההצלחה גם בתקופה זו של

יבוא מסין
יבוא יצוא

טוב לא ייצא לנו מייבוא מסין

טוב לא ייצא מסין "פלישתים עליך שמשון" (שופטים טז ט) זה בדיוק ההגדרה הנכונה על מעצמת העל "סין" רקע אין אזרח ישראלי או בעלי העסקים

ייעוץ עסקי
יועץ כלכלי

העסק שלכם לפני סכנה

עסקים בשנת 2021 והלאה חייבים להיות הרבה יותר זהירים. השפע הירד עלינו והגלובליזציה גרמה שהעסקים חיים על אדי כסף וזה מסוכן מאד יש לקרוא את המאמר המצורף בזה

פרסום
ייעוץ עסקי

פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

חברת APLE הכניסה אפליקציה המאפשרת ללקוחותיה בעולם לא לאפשר הופעה של פרסומות, ההחלטה דרמטית למפרסם בישראל כאשר הוא מאבד קהל של כמעט מליון איש ואישה, אז מה עושים?

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן