ייעוץ עסקי עכשווי

אני כותב מאמר זה על מנת להבהיר מהם התכונות הנכונות על מנת להעביר ייעוץ עסקי לעסקים/חברות/ארגונים.

עד היום לא קם בית ספר שיכול להכשיר ייעוץ עסקי למתלמדים לא בוגרי הפקולטות לכלכלה, לא בוגרי הפקולטות למנהל עסקים, בטח לא אלה שעושים קורסים מזורזים ל"ייעוץ עסקי" הניתנים ע"י סלב כאלה ואחרים וזאת מאחר והשטח, העשייה, ההתנהלות בתור עצמאי הם ורק אלה הם אלה שיוכלו להעביר וללוות בעלי עסקים בפרט באקלים העסקי ובשוק המתהפך מיום ליום.

בעשורים הרחוקים עסקים היו צריכים לקבוע את האסטרטגיה שלהם, טקטיקת העבודה שלהם ולרוץ עם זה שנים, כך גדלו מפעלים גדולים, עסקים גדולים, מותגים יציבים, וגם רווח לא רע בצדו, היום אנו נמצאים במצב שרוב העסקים קרסו, העולם הפך להיות גלובלי (תל אביב וניו יורק זה יום אחד של משלוח) המזרח המתפרץ, השמיים הפתוחים, הטכנולוגיה, ריבוי ספקים ומוכרים בשוק הישראלי ובקיצור תוהו והווה ועוד מצפים עשור קצר 50% מהקטגוריות הקימות במשק הישראלי פשוט ייעלמו מהנוף העסקי.

מי קונה היום מפות לטיול בחול, איזה קופאיות יהיו מחר בסופרים או במרכזי הקניות שהכול יהיה מחובר ישירות לכרטיס האשראי של המותג, מי יצטרך נהג מונית שהמכונית תנוע בעצמה, מי צריך שליחים שהכלים ללא טייס יעופו בנתיבי השמים, אתם זוכרים בהתחלה היה "טלקס" אחר כך "פקסימיליה" אחר כך חברות בלדרות, ועכשיו כבר אמזון החלה בפרויקט של מעופפים בשמים.

אך עדיין נשארו הרבה עסקים אשר נמצאים אם אסטרטגיה אחת, אולי שינוי בטקטיקה אבל עדיין דבקים בניהול שלהם כפי שניהלו עד היום ובלי לשים לב הם צועדים אחורה במקום לצעוד קדימה.

מאחר והכול רץ קדימה והצורך היום הוא לייצר תנועה משתנה בעסק "מה שאני קורה לה עקב בצד אגודל"  אני לא רוצה להזכיר את אותם אלפים בעלי עסקים שנשענים עדיין על קרנות המזבח הישנים, מוכרים את  אותם מוצרים, משתמשים באותם שיטות (זה קורה אצל עסקים משפחתיים, שותפים או עסקים של בנים להורים) אבל לא בעיקר.

מהו ייעוץ עסקי של היום!

ניסיון, ניסיון, ועוד פעם ניסיון.

ולא ניסיון של מנהל שכיר באיזה חברה גדולה או מוסד ממשלתי או מפקד בצבא!

ניסיון של מי שנמצא בעסקים שנים על גבי שנים, עסקים שלו ולא של עסקים אחרים, אחריות שלו ולא "להתגלח על אחרים" הצלחות שלו, כישלונות שלו, ניסיון שלו בכל הרמות והמקצועות, שיווק, יצירתיות, יזמות, כספים, בנקים, כלכלה, לוגיסטיקה, פרסום: כל מעטפת העסק ברמה של מנכ"ל עצמאי.

ייעוץ עסקי עכשווי

מה תפקידו של יועץ עסקי

תפקידו של היועץ הוא ללחוש למנהל עסק ולהדריך אותו מה שיעשה

או לשלוח את המנהל להרצאת "טל נט" שישמע, ייהנה, יצחק מרוב הפתגמים והסיסמאות ויחזור חזרה לעסק שלו כאשר כל הצרות חוזרות ו"הט לנט" נשכח.

תפקידו של היועץ לעשות את הדברים יחד עם מנכל/מנהל על מנת שיוכלו להשיג את המטרות הרבה יותר מהר (המהירות בהם דברים משתנים לפעמים מפחידה)

זאת חשיבה יחד, חשיבה יוצרת, שימוש בניסיונו ושר לימוד שכבר שילם היועץ ולמעשה המטרה הבסיסית היא להביא את העסק/חברה לעתיד טוב יותר לעשור הקרוב.

יציאה ממשברים

חלק חשוב בעבודתו של היועץ זאת יציאה ממשברים.

בעשור האחרון נקלעו הרבה מאד עסקים טובים במשברים, משברים בגלל תחרות, משבר בגלל לקיחת הלוואות שיחליפו מכירות, משבר שלא היה ניתן להביא את העסק לאיזון בין הכנסות והוצאות, הן בגלל חוסר זמן להתאמה, התחייבויות שונות, חוסר יכולת לראות ולהשלים אם הנולד ועוד הרבה אחרים.

ניתן לצאת ממשברים בדרך כזאת או אחרת.

עסקים חייבים להפנים כי ייעוץ עסקי זו הכנסה לעסק ולא הוצאה.

ראו את אלה מוסדות ממשלה ומטה שהתקציב לא שלהם איך נעזרים ביועצים לרווחת הארגון שלהם.

המשיכו לקיים את העסקים שלכם בעזרת יועץ טוב ואם היה לכם כזה לא טוב תדאגו לשכור יועץ טוב.

אנא קראו עוד מאמרים והמלצות בתחום עיסוקכם.

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו