ייעוץ עסקי מצליח! השיטה המנצחת

ייעוץ עסקי לגיבוש אסטרטגיה מוצלחת
עם אסטרטגיה עסקית מוצלחת, קשה להתחרות בך

גיבוש אסטרטגיה עסקית ושיווקית הוא צעד חשוב מאוד בדרך לבנייה ולשימור עסקים קטנים, בינוניים וגדולים כאחד. ככל שהאסטרטגיה העסקית חכמה ומדויקת יותר, היא מאפשרת לנוע לעבר היעדים הנכספים, לקדם את העסק בהתאם למטרותיך ולהצליח בטווח הארוך.

מה הלקוחות חושבים על המוצר או העסק שלך? כאן נכנס לתמונה תהליך המיתוג, שתפקידו לחולל שינוי מהותי בדרך בה הלקוחות תופסים את המוצר. איך עושים את זה? משלבים מסרים, רעיונות וערכים הקשורים למוצר שלך ועושים שימוש בשפה ייחודית שיודעת לתפוס את הקהל הנכון, בכלים גרפיים וחזותיים ובמדיה המתאימה ביותר. בקיצור, בונים סיפור. לכל מוצר יש סיפור, גם למוצר שלך, וחשוב לדעת לספר אותו היטב.

סיפור כזה גורם למוצר להיתפס יוקרתי, עממי, טרנדי, מתוחכם, ידידותי – הכל בהתאם לצרכים ולמטרות  שהוגדרו מראש בעזרת היועץ העסקי

ייעוץ עסקי מצליח

בידול עושה את ההבדל

אז למה שיבחרו בך, במוצר שלך, בשירות שלך, ולא באחר?
התשובה, במילה אחת, היא בידול. בעזרת ייעוץ עסקי ניתן להגדיר את היתרון או יתרונות מיוחדים, הבלעדיים רק לעסק שלך, שאין לאחרים. את היתרונות האלה צריך לדעת לזהות, להגדיר, לארוז נכון ולתקשר לקהלי היעד הנכונים בצורה אופטימלית.

אפשר לקרוא לכך בידול, מיתוג או הצעת ערך, ובלבד שמדובר בהבדל אמיתי, ממשי ומשכנע.
בידול המשקף הבדל ממשי, עשוי להפוך עבורך עולמות. לעומת זאת, הבדל שולי שאינו משכיל ליצור עניין בקרב קהל היעד, לא נותן לך כל ערך מוסף ומקבע אותך בזירת התחרות על המחיר בלבד.

בידול חכם בונה מותג חזק, יוצר הד תקשורתי, מרחיב את קהלי היעד, בונה נאמנות של קהל צרכנים ומגדיל את ההכנסות.

קראו עוד

מילת המפתח בהצלחת העסק – בידול

נזילות בעסקים המתכון לניהול נכון

ההבדל בין רואה חשבון  ליועץ עסקי

להיכנס לראש של הלקוח

נתחיל מהסוף: לצרכן שלך תמיד כואב או חסר משהו, והוא מחפש פתרון לכאב ולחוסר הזה. היועץ העסקי בונה את האסטרטגיה השיווקית סביב מה שהלקוח שלך רוצה או צריך, ובעיקר סביב מה שכואב לו. היכולת שלך לפתור ללקוח את הבעיה היא הבידול שלך בעיניי הלקוח. כך שתהליך מיתוג מוצלח מתחיל באיתור הצרכים שהמוצר או השירות שלך עשויים וצריכים לענות עליהם.

על מנת להבין את הקשר בין רצונות וצרכים למיתוג, חשוב להכיר את הפסיכולוגיה העומדת מאחורי תהליך הרכישה בנפש הצרכן.
מותגי יוקרה העונים על צרכים של בני מעמד סוציו-אקונומי גבוה יהיו שונים ממותגי אופנה הנתפסים כזולים או אטרקטיביים יותר במחיר, ועונים על צרכים אחרים.
לכן, היועץ העסקי יבסס את תהליך המיתוג  על בניית פרופיל של הצרכן הפוטנציאלי וכמובן על חידוד אופי המוצר (למשל, מוצר המבוסס על פטנט, מוצר העשוי מחומרים ממוחזרים או שירות ייחודי לבעלי מוגבלויות).

המסע להיכרות עם הלקוח מתחיל במחקר בשטח: בחינה מדוקדקת של המטרות, התחושות והמחשבות העולות בתהליך הרכישה של המוצר היא חיונית, הן לתכנון מדויק המוצר או השירות והן למיתוג מוצלח שלו. חלק חשוב בתהליכי ייעוץ עסקי לחברות  מושתת על בניה של מיתוג נכון וחיבורו למערך שיווקי כולל, המאפשר לבנות עסק משגשג סביב מותג מנצח.

אם בעבר, על מנת לבנות פרופיל לקוח, נעשה שימוש בהגדרות כלליות כמו מין, גיל ותחביבים, היום נהוג להשתמש ב"אווטאר" או בייצוג של הלקוח האידיאלי למוצר. ניקח לדוגמה מותג מזון בריא המותאם לטבעונים. מיתוג המוצר כמזין, בריא וידידותי לסביבה יסייע למצב מודל זה בהתאמה לקהל היעד.

כדי להכיר ולהתקרב לצרכים ולתפיסות של קהל היעד שלך, היועץ העסקי מציע מחקרי שוק מקיפים הבודקים התאמה בין ערכים שונים לקהל היעד. דוגמה? שאלון הנוגע לתפיסת הלקוח את המוצר שלך ביחס למוצרים תחרותיים אחרים, יתן תמונה ברורה ויעלה רעיונות ביחס לצרכים השונים שעל המוצר שלך לספק.

הכר את המתחרים

חלק נוסף בתהליך ייעוץ עסקי הוא בחינה של החברה ויתרונותיה או חולשותיה מול המתחרים. ניתן לקחת דוגמה מתחום התרופות: הבנה נכונה של חסרונות ויתרונות תרופה מסוימת למיגרנה, סייעו למתחרה לנסח מחדש מסרים שיווקיים תחרותיים ולגרוף נתח משמעותי מהשוק.
כל זאת, בזכות אסטרטגית מיצוב נכונה המבוססת על הבנת החסרונות הקיימים במוצרי המתחרה.

להכיר את המתחרים

להגיע ללקוחות חדשים, לשמור על הקיימים

האסטרטגיה העסקית והשיווקית נועדה לעבוד בשני מישורי השקעה: לקוחות חדשים ולקוחות קיימים.
מטרת היועץ העסקי היא לסייע לך להרחיב את קהל הלקוחות בעזרת מסרים מחודדים ואטרקטיביים, ולא פחות חשוב, להשקיע בלקוחות הקיימים. לעתים קרובות, הם שיקבעו האם המותג והמוצר הם בעלי ערך עבורם ועבור אחרים.

לעתים, נדרש אומץ להכיר בכך שהמוצר או השירות כפי שהוא אינו אטרקטיבי מספיק עבור הלקוח ודורש שינוי או ריענון. נדרשות לא מעט תעוזה ונחישות על מנת לתעדף מחדש את הערכים של המוצר או החברה ואת האסטרטגיה השיווקית שנבנתה סביב הבידול, כפי שהוא נתפס קודם לכן על ידך.

מתי הזמן לשנות את האסטרטגיה שלך?

חשוב לזכור כי קביעת אסטרטגיית מיצוב מתבצעת על ידי יועץ עסקי בשלבים שונים של פעילות החברה, לכן אסטרטגיה שמתאימה בשנה מסוימת עשויה להיות שגויה בשנים הבאות.
הסיבות לכך מגוונות: מצרכי הלקוחות המשתנים עם הזמן, ועד מתחרים חדשים שונים שנכנסים לשוק וגורמים לשינוי מאפייני הצריכה של המוצר. שמירה על אסטרטגיית מיצוב ובידול מעודכנת היא התשובה להתמודדות טובה עם התחרות והדינאמיות בשוק.

בעלי עסקים רבים מגבשים הנחות יסוד מסוימות כלפי קהל היעד שלהם- מי הוא ומה העמדות שלו כלפי המותג שלנו. בשלב הייעוץ העסקי, התמונה מתבהרת. כמו שאמרנו, צריך תמיד לזכור כי הלקוחות מ ש ת נ י ם.

הם חושבים, פועלים, חוקרים ומנהלים את הצרכנות שלהם בהתאם לזמנים המשתנים, לסלנג ולשפה, לתחרות הגוברת. לפעמים, הבידול שאתה תופס כבלעדי, ייחודי או מרתק קיים ק בתפיסה שלך, גם אם הוא מרגיש לך מאוד מוחשי, וחשוב לבחון אותו מחדש.

אין לך ראש לאסטרטגיה עסקית?…

מוצא את עצמך עסוק בהישרדות היומיומית, חסר זמן ומשאבים לניתוח מתמיד של הפעילות העסקית?
אין ספק שניתוח כזה דורש מיומנויות מקצועיות, ניסיון ומבט אובייקטיבי ורענן על העסק והתנהלותו, כפי שניתן למצוא אצל יועצים עסקיים מנוסים. תכנית עסקית מסודרת מאפשרת לך להניח את ההרגלים בצד ולרשום בצורה מוסדרת את הכיוון העסקי שלך בציון מטרות ברורות ויעדים מדידים וברי השגה.

ניתוח אסטרטגי שקול מכיר באופי הדינמי של המציאות העסקית ולוקח בחשבון שינויים בקהלי היעד, שינויים באופנות ובהרגלי צריכה המשתנים עם הזמן. אסטרטגיה טובה היא זו המתוכננת לשיקום מהיר של העסק בשעת משבר והסתגלות לשינויים אפשריים.

חשוב לדעת שייעוץ עסקי ותכנון אסטרטגיה עסקית ושיווקית חיוניים ומשמעותיים מאוד לא רק בשעות משבר! כדי להבטיח עמידות מול מתחרים, התמודדות עם שינויים נתונים בשוק והמשך שגשוג, חשוב לא לקפוא על השמרים.

מה כולל ניתוח אסטרטגי של יועץ עסקי?

בחינת ביצועי העסק: המצב המצוי מול הרצוי
בחינת ההתנהלות הפיננסית
ניתוח התהליכים הניהוליים
בחינת קהלי היעד ויציבות פלח השוק
בחינת ערוצי שיווק ופוטנציאל לשווקים חדשים
ניתוח יעילות תהליכי השיווק והמכירה 

האני מאמין שלך, זו ההצלחה שלך.

מרגיש שאתה זקוק לעזרה, לייעוץ עסקי, לסיוע בתכנון אסטרטגיה מדויקת?
התחושה הפנימית הזו היא צעד ראשון וחשוב בבניית כל עסק מצליח.

תהליך בניית אסטרטגיה עסקית דורש לא מעט אומץ ונחישות לבנות קווים מנחים ולהתחייב, בפני עצמך קודם כל, לעמוד בהם לאורך זמן. לכן חשוב מאוד שבניית האסטרטגיה העסקית והחזון עסקי יהיו מבוססים על האני מאמין העסקי שלך ועל הערכים והתפיסות הייחודיות לך.

לקריאת מאמרים נוספים

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו