יזמות זה דבר שיכול להיות בנשמה!
האמת שיש הרבה מאד אנשים שיש להם רעיונות יזמות טובים אך חוששים משום מה ליישם, או להעלות את הרעיון שלהם לביצועה!
מי יכול להאמין על מיזם של חנות ל"שירותים" לא שלא תתעו מדובר על חנות אמיתית שמוכרת שימוש בשירותים באמצע רחוב סואן בתל אביב. לא זו לא חנות אינסטלציה שמוכרת אסלות או נייגרות. זו חנות אמיתית אשר אתה נכנס אליה ועושה את הצרכים שלך במקום נקי ובנוסף אתה יכול לרכוש עוד מוצרי דיסקית, קפה, עוגיות קטנות ועוד כמה "שטויות".
ראו! המיזם הוא עצום! הרעיון הוא כביר! הצורך לסוג כזה של חנות הוא אדיר, לא בטוח שהרווחים בשמיים, אבל מה שאני רוצה להדגיש זה את חוש היזמות, חוש ההפתעה, חוש היכולת לנסות מיזמים מיוחדים יחידיים.
כמי שעוסק בייעוץ עסקי אני נתקל בהרבה מאד רעיונות טובים שאנשים או בעלי הרעיון מפחדיםליישם הלכה למעשה, יש כזה מן פחד להפסיד, אולי להכשל, להפסיד כסף, לקחת סיכון מבלי להביא בחשבון את הסיכוי. לדעתי מכאן נובעת הטעות הבסיסית, הטעות שאנשים מפחדים לפתוח מייזם חדש רק בגלל הסיבה הזאת וזה טעות.
כ יועץ עסקי אני נפגש עם אנשים שמתייעצים עם רואה חשבון, עורך דין בכדי לפתוח עסקים, יש כאלה שמושפעים מכול מיני קורסים הניתנים במטי, או כאלה שמפרסמים באינטרנט ומושפעים מהם ועושים טעויות איומות!
אנשים חייבים להבין ובפרט אלה אשר אשר רוצים להקים מיזמים או לפתוח עסקים ואפילו כאלה אשר נמצאים כבר עם עסק עובד ש-גם שיש לך עסק שעובד או עסק קיים אתה חייב להמציא אותו כול יום מחדש.
עסקים מעניינם יוצרים לקוחות מעניינם אשר הרצון האישי שלהם הוא תמיד לראות משהו חדש, משהו שיכול לרגש אותם, ואם תיקחו לדוגמה את גברת גולדשטיין שיורדת למכולת השכונתית וכול פעם רואה את אותו דבר באיזה שהוא מקום זה ימאס עליה ואז היא תלך למשהו הרבה יותר מעניין, אך אם בעל המכולת יביא כול פעם משהו חדש יעשה סדר חדש, ירגש ויעניין את גברת גולדשטיין ברמה כזאת שיהיה לה מאד מעניין להמשיך לבוא למכולת וכול פעם לראות משהו מחודש.
כמו תמיד אני אומר שבתחום העסקים השיווק והמכירות שום דבר לא נגמר ומי שנותן ליווי עסקי שוטף לחברות עסקים ארגונים תאגידים או מיזמים חדשים לקוחותי מופתעים כול יום מחדש מהרעיון והחידוש בתחום העיסוק שלהם דבר אשר מביא ומשאיר לקוחות בעסקם