יועץ שיווק

כאשר אנחנו באים לתחום המכירות ברשת, אנחנו נכנסים למדור השיווק העסקי. הסיבה לכך היא כי כעת מדובר על יכולתנו להגיע לצרכנים, אשר מעוניינים לקבל את שיש לנו להציע. לא כל האנשים רוצים לקבל את שיש לנו להציע – ואלו שמעוניינים, מעוניינים לשמוע אותנו מדברים את השפה שלהם – בצורה עניינית, אותנטית וקרובה.

האם יועץ שיווק יכול לתמוך אותנו בללמוד את השפה השיווקית הזאת? בלבצע את תהליכי המיתוג הללו? נשתדל לענות על כך בשורות הבאות, קריאה מהנה.

עולם השיווק מציע לנו כלים להציע את מרכולתנו ברבים – לאנשים הנכונים, בדרך הקרובה והטובה, בתזמונים מועילים לכולנו.

יועץ שיווק לומד את הלקוח

שפע מסחרי

בתקופת הקורונה רבים מאיתנו שמו לב כמה קל זה להזמין דבר מה מן הרשת. נייר טואלט, הלבשה, אלקטרוניקה – מה שנרצה, לו יהי. הסיבה לכך היא כי עולם המסחר הדיגיטלי הולך ומתפתח זה שנים רבות, ועל פי סטטיסטיקות מסוימות, בעולם שקדם לתקופת הקורונה – הסתמן גידול של כ-2% באחוז המסחר האלקטרוני – לשנה.

המשמעות היא, שיותר ויותר רכישות ומקרי-רכישה מגיעים אונליין, בכ-2% יותר כל שנה. זה מגיע אגב, במקום הרכישות הפיזיות שיכלו להתרחש לו היו האנשים מבקרים בחנות פיזית לשם הרכישה. זה היה בעולם שטרם נכנסה אליו הקורונה, כיום – סביר שהמספרים השתנו.

כך או כך, הסתמן שהעלייה נחוותה במישורי המסחר האלקטרוני, מדי שנה באופן רציף, זה שנים – טרם מצאו עצמם אנשים בבידוד חברתי. האם היא תמשיך גם כשאנחנו כולנו חוזרים לשגרה? אולי כן, אולי לא – אפשר להמשיך להתבונן.

קלות הרכישה

כעת כשרבים מאיתנו שמו לב לכך שזה קל באופן נעים לרכוש את מרכולתנו באתרי האינטרנט השונים – ייתכן שנוצר הרגל צרכני חדש, שהעמיק משהיה בעבר, טרם תקופת הקורונה. רבים מאיתנו למדנו ביתר קלות, את קלות הרכישה והנעימות שבהזמנה ממסך המחשב והמשלוח שמשלח את הסחורה עד לפתח הדלת.

כשיש כל כך הרבה לקנות, כשהשפע נמצא בכל עבר – וזה כל כך קל – למה להימנע מלגשת למסחר האלקטרוני, כשזה נמצא במרחק לחיצת כפתור?

קלות הרכישה כיום בשיווק

 

מחיר ככלי שיווקי-תחרותי

עכשיו, לא רק אנחנו שמנו לב לזה, ולא רק הצרכנים.

גם האנשים שמתפעלים את חנויות המסחר הדיגיטליות שמו לב לזה, ולכן יותר ויותר חנויות קופצות ומופיעות לכדי קיום זה שנים רבות.

היכולת שלנו, כאנשים פרטיים, וכעסקים, לפתוח חנות דיגיטלית היא פשוטה עד כדי גיחוך. אין בזה דבר מגוחך, זה פשוט קל עד מאוד. ישנם אתרים שמאפשרים לעשות זאת בעלות מינימלית, ובהשקעת זמן ואנרגיה שאינה עולה, בחלק מהמקרים, על זו המתבקשת במספר לחיצות כפתור ובחירת שם לעסק.

ולכן – התחרות רבה ומתרבה.

האם כל אדם שפותח חנות דיגיטלית הוא מתחרה של אדם אחר?
לא, כי תחרות זו השקפה, פרספקטיבה.

תחרות מיועדת לאנשים שרוצים לנצח, לקבל את החלק שלהם בעוגה.
זו הבנה הישרדותית, שאפשר לעדכן ולהתרחב ממנה – אם רוצים.
הסיבה שאנשים בוחרים לחשוב כך, היא רק מתוך תפישת חוסר – שמשהו חסר.
ותפישה שכזאת יכולה לקדם לפעולות שאינן היגייניות, הומניות, שלמות ומקודשות לאדם שמבצע אותן, ולעסק שמגלם אותן.

החברות המובילות בעולם אינן עושות זאת מתודעת חוסר, ולא מתוך צורך הישרדותי – לכן אין הן בתחרות – אלא ביצירה.
אנשים שמבינים זאת, מפסיקים להתחרות ומתחילים ליצור ולייחד – מתוך מקום אותנטי להם.
וכשהתחרות נפסקת, הקרב על המחיר הנמוך נפסק גם הוא.

כי כשאנשים מפסיקים לפחד שלא יהיה להם מספיק, שהם צריכים עוד לקוחות, שהם צריכים למשוך תשומת לב ועניין מאנשים אחרים… הם יכולים להפסיק להשתמש "בכלים שיווקיים", שנועדו לחתוך בבשר של עצמם, כדי לרצות אי אילו לקוחות שאפילו לא מעריכים את המוצרים והשירותים שלהם.

כי הרי, לקוח שיבקש לרכוש ממך דבר מה פשוט כי יש לך מחיר זול מספיק, פשוט איננו מעריך את מה שאתה מציע. ובמקרה כזה – האם אתה באמת רוצה לשרת אותו? האם אתה מעריך את עצמך מספיק כדי לשרת רק אנשים שרוצים לקנות מה שאתה מציע, כי הם מעריכים את מה שאתה נותן?

כי אם כן, מחיר לא נכנס למשוואה.
מחיר לא נכנס למשוואה, כשאין לך עניין להתחרות עם אחרים –
כשאתה יודע שיש לך מספיק, שאתה מספיק טוב, שאתה עושה דבר מה מיוחד, אותנטי ובעל ערך.

חייבים מחיר כדאי לקניה

מכירה לאנשים שרוצים לקנות

אנחנו מפסיקים למכור לאנשים שמחפשים מחירים, ומתחילים למכור לאנשים שרוצים לקנות שירותים ומוצרים – שאנחנו מייצרים, או לפחות משלחים. משהו, דבר מה שעובר דרכנו – שאנחנו גאים בו ומעריכים אותו עד מאוד. שכיף לנו לתת, לשלח, להעביר דרכנו.

איך מגיעים לאנשים שרוצים באמת לקנות מאיתנו? והאם ייעוץ שיווקי יכול להועיל לנו בתהליך?

יועץ שיווקי, לכל הפחות – אמור להגיע עם ידע, ניסיון, הבנה מעמיקה וכלים בתחום – כך שאם יש תהליך שיכול לעזור לנו להגיע, או לאפשר לאנשים להגיע – מאלו שבאמת רוצים לרכוש, יועץ יכול לתמוך וללוות אותנו בתהליך כזה – במידה והוא מתאים לתפישה ולחזון שלנו.

הטכנולוגיה – כלים שמאפשרים לנו להגיע ליותר לקוחות

הקפנו בחזרה את הנושא לכדי השיווק באינטרנט – הנושא עבורו התכנסנו, בו יועץ שיווקי אמור להיות מסוגל לעזור לנו. יועץ יכול להגיע עם סט כלים, שחלקם יכולים להיות הבנה טכנולוגית.

בעולם של היום, אפשר להשתמש בשלל פלטפורמות פרסום כדי להגיע לאי אילו אנשים. זה היה קיים כבר שנים. אם בעולם העתיק השתמשנו באותות עשן או ביונות דואר כדי להעביר מסרים – כיום אנחנו יכולים להשתמש בפלטפורמות דיגיטליות, שמביאות לנו גם אופציה פרסומית.

פייסבוק וגוגל לדוגמה, מאפשרות לנו להניח מסרים – שאנשים שמשתמשים בשירותיהן, באופן תדיר – יכולים במקרה לגלות את המסרים שלנו – ולהתחיל או להמשיך איתנו תהליך, במידה והמסר שלנו רלוונטי להם.

וזה המקום בו יועץ שיווק יכול להפציע ולנצוץ, מבחינת הערך שהוא יכול לתמוך אותנו דרכו. הרי למעשה, היכולת שלנו לנסח מסרים שיהדהדו לאנשים שאנחנו רוצים לשרת, נובעת מן היכולת שלנו להכיר מי האנשים שאנחנו רוצים לשרת, וכיצד אנחנו רוצים לשרת אותם. כמובן, גם… למה, אנחנו רוצים לעשות זאת. כשיש לנו את הלמה – המסר והעבודה שלנו יכולה להעמיק.

ייעוץ שיווקי יכול לעזור לנו להעמיק בעבודת הפנים הזאת, כמו גם להחצין אותה "בעבודת חוץ", דרך שילוח המסרים וההצעות שלנו על גבי הפלטפורמות השיווקיות.

טכנולוגיה קידמה מאוד את עולם השיווק האינטרנטי

ניסיון של 40 שנה

בני ישראל הלכו כ-40 שנה במדבר. יש לכך משמעויות סמליות רבות. משמעות מסוימת, היא שעליהן היה לעבור התפתחות תודעתית, טרם היו מוכנים לבקר בארץ המובטחת, ולהתיישב שם.

לעתים, יש תהליכים בחיים שמבקשים מאיתנו להבשיל. כשאנחנו מכבדים את הקצב הטבעי, האורגני של פני הדברים והתזוזה האינטגרלית של הטבע – אנחנו יכולים להתחיל להעריך שלכל דבר ועניין יש זמן ומקום משלו, בעולם הפיזי.

לכן, גם לנו יש מסעות לעבור, כמו גם למדריכים שלנו. האם המדריכים שלנו כשירים ובשלים לתמוך אותנו במסע שלנו? זה תלוי, האם הם צעדו במדבר (הסימבולי) שלהם? האם הם עברו את ההכשרה הנכונה, קיבלו את הניסיון המעמיק והמדויק שמאפשר להם לתמוך אותנו במסע שלנו?

ובכן, כשזה קשור לייעוץ שיווקי, דורון עמית נמצא במדבר העסקי זה 40 שנה. עיסוקו החל בשנות ה-20 של חייו, והוא התמחה בניהול משברים, שיווק, הגברת מכירות ומיקסום רווחים. מטרתו היא הגשמת שאיפות, וקידום עסקים למקומות אידיאליים, לתפישת הלקוח, כמידת יכולתו.

האם דורון עמית הוא היועץ השיווקי הנכון לך?

את התשובה הזאת – רק אתה יכול לדעת. מוזמן ליצור קשר כדי לגלות, להתבונן, לחקור.

תודה על הקריאה, בהצלחה לך.

דורון עמית - יועץ עסקי להצלחה והובלת עסקים

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן