יועץ עסקי חייב שיבין שיווק באינטרנט

יועץ עסקי או מי שנותן ייעוץ עסקי לא יכול להתקיים מבלי להבין את במת הפרסום, השיווק, והקיום של העסקים היום, הבמה המרכזית באינטרנט.

למעשה כול כך הרבה ספקולציות נשמעות ע"י בעלי עסקים, מקדמי אתרים, פרסומאים, וכול אלה העוסקים בתחום המכירות, הפרסום והשיווק.

גם יועץ עסקי או יועצים עסקיים שאין להם נגיעה ביידע והכשרה בתחום האינטרנט לא יכולים למלא את תפקידם נאמנה מאחר ובמה זאת היא ורק היא הבמה המרכזית משם מסתעפים הדרכים לנקודות השיווק, הפרסום והמכירה.

הרבה מאד אנשי עסקים, מחוסר יידע, וזה הרי ברור כי איש עסקים או בעל עסק או מנכ"ל של חברה לא אמור לדעת מקצועית את רזי השיווק, הפרסום, והמכירות באינטרנט, זאת ועוד שהמיידע הקיים ברשת בנושא זה לוקה בחסר ובסך הכול הכללי "אף אחד לא יודע כלום"!

איך עושים פרסום ב-GOOGLE

בכוונה אני כותב את הדברים האלה, כי האכזבות שיש לבעלי עסקים מנהלי חברות או כול עסק קיים עלי אדמות מהמידע שהם מקבלים מ העוסקים בתחום הוא מידע לא נכון "בהמעטה" (לא שאנשים אלה רוצים לרמות או לשקר לקוחות פוטנציאלים אבל הם בעצמם לא יודעים את האמת לאמיתה בתחום ובעיקר את דרך עבודתם של מנועי החיפוש ובראשם GOOGLE)

ולמה אני מתכוון: ניקח רק לדוגמא הצהרה שיצאה מפי הדובר של מנוע החיפוש ב-20 לחודש אוגוסט 2013 האומרת כי הלייקים בפייס בוק וההשתתפות ברשת החברתית GOOGLE+ אין לה ולא קשר דק בין תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של החברה. הכרזה זו אם היא נכונה או אם לא טורפת את הקלפים של כול מומחי השיווק, של כול המרצים למיניהם בתחום האינטרנט, את כול הכתוב בספרים שהודפסו באלפים המקשרים את הפעילות הזאת להשפעה בדירוג התוצאות של מנוע החיפוש המדובר.

יכול להיות שהכרזה זאת היא נכונה או לא נכונה, שהרי מנוע החיפוש הוא עסק בפני עצמו ובהחלט לא ירצה לקדם רשת אחרת מבחינה עסקית (השגת לייקים רבים בעיקר באה ממימון פרסום ברשת החברתית) הגם שבכדי להיות אמינים מודיעים בהנהלת מנוע החיפוש כי גם הרשת שלהם לא מקדמת אתרים מסחריים מעלה. לעולם לא נוכל לדעת את אמיתות ההודעה וזה נכון לגבי כול הספקולציות המתפתחות והשגורות בידי המומחים אותם ציינתי המאמר זה.

וכמי שבאמת נושא הייעוץ העסקי חשוב לו לצורך קידום העסקים אותו אני משרת, עקבתי ולמדתי על בשרי במשך שלוש שנים על התנהלות מנועי החיפוש ובראשם GOOGLE. הדבר היחידי שבו אני ממליץ ללקוחות להיכנס למסעות הפרסום החכמים מהן כמותם של מנוע החיפוש, מסע פרסום אשר בהחלט יוכל להמיר למכירות אמתיות בעסק או לפנייה של לקוחות.

אינני ממליץ כלל ועיקר להיכנס להשקעות של מימון אורגני או קידום אורגני כי מנועי החיפוש "לא אוהבים" דחיפה מלאכותית של קידום אתרים כפי שנעשים ע"י מקדמי אתרים ומי שמכיר את המטריה יודע שבין מנוע החיפוש למקדמי האתרים יש מלחמות של חתול ועכבר.

זכרו! חשבו לפני שאתם משקיעים כספים, על תקנו כול מה שמוכרים לכם, לאף אחד אבל לאף אחד אין את המידע הדרוש בכדי לדעת איך עובדים מנועי החיפוש. (מעבר למידע על האלגוריתם) אבל לא איך תכנתו אותו.

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו