טכנולוגיה מורידה עלויות בעסק

יועץ עסקי, יועץ שיווק, מחקרים עסקיים, מתודולוגיה

אני מבקש לכתוב לכם על נושא ה "מתודולוגיה" שהיא למעשה העקרונות, שיטות הפעולה, החוקים וההנחות, אשר מחקר מסוים או העיסוק בדיסציפלינה מסוימת בתחום שלנו זה נושא הכלכלה, מתודולוגיה עשויה לכלול לא יותר מאשר אוסף פשוט של שיטות ונהלים,

התהליכים הנדרשים לקבלת מידע לעסקים, מחקרים וסטטיסטיקות עסקיים ,ניתוחי מידע ואיסוף מידע שיווקי אשר יש בהם בכדי להקיש את איכות המידע הדרוש לחברות מסחריות ולעסקים. היכולת לזהות את הצורך במידע ולהעריך את טיבו והיקפו של המידע הנחוץ, מתוך מאגרי מידע , מתוך רשת האינטרנט, עיתונים כלכליים ,מצב השוק, לאתר ולאחזר מידע רלוונטי באופן מושכל ויעיל; להעריך את המידע ואת מקורותיו באופן ביקורתי. לשלב, באופן מושכל, מידע נבחר לתוך בסיס ידע ומפת מושגים קיימים. (מבוסס על הערך מתודולוגיה מתוך ויקיפדיה).

מדוע אני כותב לכם כול זאת באתר של דורון עמית ייעוץ עסקי.

נכון שמתודולוגיה נחוצה להערכות כלכליות כאלה ואחרות לצרכים שונים, הערכת שווי חברה, הערכת נזקים, תביעות וכ"ד דברים שנעשים בשגרה ולא ברור לי כמה אחוז מאתנו, באמת היה מודע  לכלי הזה.

כ-יועץ עסקי, אני רואה היום שימוש במתודולוגיה בעיקר לאור התחרות הבלתי מתפשרת בכלל הענפים העסקיים במשק, הריבוי של עסקים, התחרות הבלתי שפויה מצד  עסקים החייבים לשרוד, הרגולציה שנוחתת על העסקים הקטנים והגדולים חדשות לבקרים, ההתנגשות בין השיטה הקפיטליסטית לגישה הסוציאליסטית בכול מה שקשור להעסקת עובדים, ובכדי לקיים עסקים בישראל, לדעתי, צריך לעשות פאוזה קצרה ולהתעסק גם במתודולוגיה. ולמה אני מתכוון?

כאשר 92% מאזרחי מדינת ישראל משתמשים ונעזרים ב"גוגל" ואשר "גוגל" ידעה לקחת את כול המידע העצום הזה ולתרגם אותו ל"מכון מחקר שלם" יש לעסקים היום את היכולת להיעזר בכלים שפעם רק חברות גדולות היו משתמשים בזה ולשם כך היו שוכרים חברות לסקרים, חברות חקירה, סטטיסטיקות, מכוני מחקר על מנת לדעת כוון או דרך עסקית ושיווקית אשר עליהם ללכת כתוצאה מההסתברות של הנתונים שניתנו להם ע"י אותם גורמים (למעשה איסוף הנתונים וההסתברות לה אנו קוראים מתודולוגיה הייתה נעשית מתוך אותם החברות העוסקות בתחום המחקר) היום הכלים ש"גוגל" מספקת לנו לא מצריכים אותנו להשקיע במכוני מחקר ולשפוך כסף כול כך יקר על מיידע שאנו יכולים לאסוף בעצמנו מהרשת הווירטואלית

כ-יועץ עסקי, ומי שמקדם חברות רבות במשק העסקי בישראל, אני יודע שכאשר עורכים סטטיסטיקה או מחקר לוקחים מדגם מייצג שלא מגיע לאחוזים גבוהים באוכלוסייה (ומי שזוכר את הסקרים בבחירות האחרונות כאשר אף סוקר לא ידע להעריך את כוחה של יש עתיד) כאן יש לנו כלי שמשתמשים בו למעלה מ-90% שזה מדגם "סופר" מייצג בפרט שגוגל עוקבת אחר ההרגלים שלנו, הרצונות שלנו, מה אנחנו מחפשים, מה אנחנו קונים, מה אנחנו שואלים, מה מעניין אותנו והופכת כול זה למרכז מיידע אדיר לשימושים עסקיים יקרי ערך.

היום יותר מתמיד, אני ממליץ לעסקים או לחברות להשתמש בכלים של "גוגל" על מנת לדעת לקבל החלטות או לתכנן אסטרטגיה ולפעול לפי טקטיקה שמנועי החיפוש יכולים להתוות את הדרך בשיטה המוכרת המתודולוגיה"

בעסקים ובחברות אשר אני מטפל, השימוש בכוח הזה עוזר לי ברמות גבוהות מאד לקדם את העסק או החברה מבלי להשקיע ממון רב בסקרים או באנשי מקצוע שעד לפני עשור זו הייתה נחלתם היחידה, בכלל, טכנולוגיה באה לעזרתנו, ואנו כעסקים צריכים להשתמש בה

קראו עוד על גוגל כעזרה לעסקים

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו