חישוב מסלול מחדש

חישוב מסלול מחדש ייעוץ ארגוני חובה לקראת שנות ה-2020

מי לא מכיר את תוכנת WAZE כאשר היא עוצרת מחשבת מסלול מחדש.

.
חישוב מסלול מחדש בתחום העסקי הופך להיות MUST בעיקר בגלל האקלים העסקי העובר על המילניום הזה, חישוב מסלול מחדש מחויב שייעשה בכל עסק קטן כגדול ובפרט במציאות העכשווית.

.
אני רוצה לקחת דוגמה מהימים האחרונים ינואר 2018 כאשר חברת YES הבינה כי "משהו קורה בשוק הטלוויזיה בישראל" (נכון, זה נראה שלקח לה הרבה זמן לחשב את המסלול מחדש) אבל היא הבינה שאם היא לא תעשה מהלך ניהולי דרמטי היא תיזרק אל צדי הדרך ולא תוכל להמשיך ולהיות שחקן בשוק הטלוויזיה בארץ) ולכן היא עשתה מהלך והשוותה את מחיריה לשוק ההולך ומתפתח מצד חברות הסלולר, מחר מצד "בזק" ושחקנים נוספים שיכולים להיכנס לארץ.

.
נכון, חברה גדולה כמו YES לא יכולה לקבל החלטה כל כך דרמטית שבטח תשפיע על המודל העסקי שלה, האסטרטגיה וגם תשרת את החזר החובות שלה כאשר היא נמצאת באותה מתכונת של הוצאות ועם חיתוך דרסטי של ההכנסות.

.
אנו הצרכנים מתייחסים למסלול החדש שעשתה מהכוון של המשתמש קרי "חיתוך המחיר" אבל בחברה בטח חישבו צעדים מחדש והתאימו את ההוצאות של החברה להכנסותיה (כנראה שהצרכנים ירגישו את זה ברמת השירות או התוכן) וזה בסדר,

כך זה צריך להיות, כך צריכים להתנהל רוב החברות והעסקים במדינת ישראל. אנו יודעים שהמציאות העסקית משתנה מהיום למחר ולכן אנו כבעלי עסקים וחברות חייבים אבל חייבים לחשוב הרבה יותר יצירתי מה היא הדרך להמשיך את פעילות העסק וגם להרחיב אותה בכלים הקיימים שיש באמתחתנו וכלים חדשים אשר נדרש להם.

קראו עוד: איך למכור ללקוחות במילניום העכשוי

.
ממה אנו חוששים?

.
משיחות עם מנהלי חברות אני מגלה מספר הסתייגויות ואני יתאר אותם:
1. החשש מיציאה מאזור הנוחות.
2. עסקים ותיקים הבנויים מניהול של דורות משפחתיים הדבר נעצר בין הדור הצעיר לדור המייסדים.
3. עייפות החומר
4. החשש מאי הצלחה והגרוע מכל מ"נפילה"
5. בעלי עסקים מרוב הניהול של העסק ששואב את כל זמנם לא יכולים ואין להם את הפנאי לחשוב קדימה "כיצד לארגן את העסק בשביל לצאת לדרך חדשה מתבקשת"
6. חוסר בטחון שהמהלך יצליח.
7.חוסר אמון ביועצים המלווים שיצליחו להוביל את המהלך בגלל השרלטנות שהשתלטה על תחום הייעוץ העסקי והמפלט שמצאו להם בתחום זה.

כל אלה ואחרים מונעים מחברות לעשות את הנכון ביותר עבור העסק שלהם, קשה מאד להחדיר לעסקים ברמות שונות שפעילות כזאת בחברה שלהם הוא כורח המציאות מה שהפך להורים ותומים אצל חברות בורסאיות או חברות גדולות במשק הישראלי.

מה אני מציעה?

1. ראשית נסו לקרוא כמה מאמרים שכתבתי בנושא באתר.
2. אם אתם מנהלים יחידים ללא שותפים או ללא מועצת מנהלים שבו עם עצמכם וחשבו אתם מה ניתן לעשות בעסק בכדי לשמר אותו, להתאים את המכירות להוצאות, להתברג יותר חזק בקטגוריה, ואז תפגשו עם יועץ בתחום ויחד תבנו תכנית עבודה לשינוי כזה או אחר שיבטיח את המשך קיומה של החברה או העסק.
3.והיה ואתם שותפים, או חברה משפחתית, נסו לקיים ישיבה רק בתחום זה ללא עקבות או אינטרסים אישיים ותגיעו לתובנה כזאת או אחרת, אבל תגיעו לתובנה ועל תסתובבו עם בטן מלאה כמו שאמר לי אחד הבנים של בעלי העסק "קשה מאד להעביר החלטות בחברה משפחתית" בשביל זה יש אנשים (יועצים) חיצוניים שיכולים לגשר.

לסיכום:

חישוב מסלול מחדש זה לא רק המצאה טכנולוגית אלה גם הלב הפועם בחברות ועסקים בכל תחומי המשק והכלכלה. המציאות העכשווית נכפתה עלינו בגלל הרבה סיבות שבראשה ההתפתחות הטכנולוגית והגלובליזציה. אני חושב שכל חברה (רבים עושים זאת ואף ישנם תוצאות) חייבת לעשות את חישוב המסלול המחודש לכל הפחות לתקופת העשור הקרוב, ההפסד באי עשייה ופעולה בחברה שתוביל אותה נכון במציאות הקיימת גבוהה יותר מההישארות במצב הקיים.

בהצלחה
תוכלו לקרוא מאמרים נוספים בנושא באתר

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

קוד אתי
אימון עסקי

מדריך לקביעת קוד אתי/מיתוג פנימי

טיפוח תרבות של יושרה: כיצד ליצור קוד אתי-מיתוג מבוא בנוף העסקי המשתנה במהירות של ימינו, לא ניתן להפריז בחשיבות של פיתוח ויישום קוד אתי חזק.

Drop shipping
ייעוץ עסקי

רוצים להרוייח כסף מ-Drop shipping

משלוח ישיר מפורק לגורמים: גילוי האמת על רווחים פוטנציאליים והשקעות-dropshiping מבוא בשנים האחרונות, משלוח ישיר צבר פופולריות כמודל עסקי עם השקעה נמוכה וקל להתחלה ליזמים

הלוואות
יועץ כלכלי

הלוואה בערבות מדינה: דעה!

הלוואות בערבות מדינה: הבנת היתרונות והחסרונות הקדמה הבנקים נוחתים על בעלי העסקים "בואו קחו הלוואות: ועכשיו בפרסום שאנו מקבלים מאחד מהבנקים הגדולים זאת "הלוואה בערבות

ייעוץ
חברה בע''מ

מלחמת חרבות ברזל חידדה את הצורך ביועץ לארגון

פתיחת פוטנציאל עסקי: כוחן של שירותי ייעוץ מקצועיים מבוא תעשיית הייעוץ העסקי חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, הודות לביקוש הגובר לייעוץ וליווי מומחים בתחומים שונים

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן