חייבים לשנות את תמהיל הפרסום

יועץ שיווק, יועץ פרסום, יועץ עסקי, העיצוב כמקדם השיווק.

נראה לי בעולם של השיווק והמסחר של היום ההתייחסות לעיצוב נשכחה, לא, שלא תבינו אותי לא נכון! עיצוב מוצר או עיצוב שירות הוא הדבר שכולם עושים, שהרי אי אפשר בלי דף ביית מעוצב לאתר האינטרנט, או מודעת פרסומת מעוצבת לשיווק של מוצר, או כול חומר פרסומי אחר מודפס או דיגיטאלי.

כ-יועץ שיווק, אני שם לב בפרסומים בשנים האחרונות את המגמה של "למכור" "מבצעים" מודעות ה"מכירות" כולם רוצים למכור, מבצעים כאלה מבצעים אחרים המודעות הפכו לטבלאות של מחירים ורק מחירים הם אלה שמניעים את הלקוח לרכישה.

אבל זה לא נכון!

קל לנו לחשוב שהדרך הקלה ביותר להביא את הלקוח אלינו הוא באמצעות גירוי של מחיר, לפעמים אני שומע לקוחות של התחום שבו אני עוסק יועץ עסקי, ייעוץ עסקי, אימון עסקי, ויועץ שיווק כי הם מבקשים לפרסם מבצעים המבוססים מחירים מתוך ידיעה כי הם הולכים להפסיד כסף מהמבצע שהם מחליטים להוציא, קשה להניע אותם מהמחשבה הנוראה שמכירה בהפסד. זו התרסקות של העסק, ומחיר זה לא הטריגר להצליח ולמכור ללקוח.

יש אלמנטים אנושיים אצל כול אחד מאתנו שאם נדע להפעיל זאת אצל לקוחותינו אזי נקצור פירות טריים שיניבו לנו שכר הולם ורווח סביר בפעילותינו!

העניין שאני מכוון אליו הוא "עיצוב המסר", פתרונות עיצוביים או תכנוניים בתחומים שונים עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על הצורה שבה אנשים עושים דברים. העיצוב מכוון להתקרב להתנהגות האנושית, אולם אתה כמובן יכול לתכנן את האובייקט כדי שיעצב את האדם".

כול מכירה של מוצר או שירות צריך לקבל את העיצוב הפשטני שלו שיראה למוח האנושי את הפתרון הקל שברכישה, הכול, כאמור, עניין של פרזנטציה. לדוגמא: אם נציע הלוואה של 1000 שקלים ללקוח ונגבה ממנו סכום של 100 שקלים ללא עמלות ללא ריבית וללא הצמדות. מה שנעשה זה נעביר לו את המסר לא במילים כתובות דוגמת "ההסכמים הארוכים" אלה בפלייר מעוצב שממחיש את הקלות של ההלוואה, נצליח למכור אותה פי כמה וזאת למרות שבפועל לקחנו ריבית של 10% לחודש. מה שאדם מן היישוב היה שומע את זה הוא לא היה מסכים לזה כלל ועיקר. הוויזואליות, הפשטות והעיצוב הנכון של המסר הם אלה אשר בסופו של יום יביאו את הלקוח לרכישה.

צריך להבין, שהאדם לא חושב רציונלית בזמן של רכישה או קנייה, מחשבתו כולה נתונה בשאלה, איך תפתור לו הקנייה בעיה, איך יוכל להתגאות בה, וכמה פשוט לרכוש את התמורה לכסף שלו. אם נדע לאחד את שלושת האלמנטים האלה במסרים השיווקיים שלנו אזי הצלחנו לצלוח את השיווק והמכירות השייכות לתקופה.

ככול שמתקדם המדע כך אנו יודעים יותר את  התנהגותו הבסיסית של האדם, ובכדי לנעוץ את נכונות דבריי אני אזכיר לכולנו כי בראש ובראשונה כילדים "קשקשנו" ו"ציירנו" בתור תינוקות, אחר כך בגן הילדים עם הציורים שהיינו מביאים להורים וכך הלאה, תכונה מולדת זאת לא עזבה אותנו ולכן החיבור בין מסר שיווקי עיצובי נכון לבין החלטה לא רציונלית הוא הקשר הבסיסי והנכון.

יועץ שיווק

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו