המלצת ייעוץ עסקי לפתיחת עסק

אז איזה עסקים כדאי לפתוח בתחום הקמעונאות
פתיחת עסקים בישראל בתחום הקמעונאות הפכה להיות "הרפתקה" ואפילו הרפתקה מסוכנת.
הגלובליזציה הביאה את הקהל הישראלי לקנות יותר באינטרנט (ראו ידיעה של EBAY המדווחת כי כל 2 שניות יש קניה מישראל), 15% מרכישות האופנה של צרכני ישראל מקורה באתרי האינטרנט וזאת למרות ששטחי המסחר בקניונים וגם מרכזי קניות קיימים, הולכים לגדול באחוזים ניכרים בשנים הקרובות, מרכזים אשר יישארו "פילים לבנים" ללא יכולת להשכיר אותם או לממש את הרווחיות מההשקעה בהם.
עד שנת 2020 הרכישות באינטרנט בקטגוריות המובילות יהיו כדלקמן:
חשמל ואלקטרוניקה – 20%
אופנה- 20%
מזון – 8%

בתרגום למספרים מדובר על מיליארדים של שקלים שייחסרו או ייגרעו מהשוק הישראלי. אם לוקחים את הגידול הטבעי של הצריכה הרי שהמספרים הולכים להיות הרבה יותר גבוהים מהמספרים שצוינו כאן.

יש לזכור שעסקים מכל העולם לוטשים את עיניהם לשוק הישראלי הידוע בצריכה שלו בעיקר בגילאי ילדים עד 30-35, דבר אשר ימחק עסקים, יעלה עסקים אחרים וחוזר חלילה. אני לא רואה יזם מקומי שייתן פוש רציני בתחום הצריכה הפרטית כאן בישראל מעבר לאותם "מפלצות" קמעונאיות המחפשות להם את הדרך להתעשר גם במדינות אחרות.

היכן הייתי ממליץ לפתוח עסקים קימונעיים?

1. עסקים אינטרנטיים אבל! ו-אבל! גדול לקחת בחשבון השקעה גבוהה בפרסום האתר בכל המדיות האפשריות בעיקר ב"גוגל" ובמדיות החברתיות. צריך לזכור שאתר לא יכול לעמוד כחנות מכירה מאחר והוא נמצא בין מיליוני אתרים וגם דומים.

ההצלחה במכירות דרך אתר האינטרנט הוא בנראות שלו, בבידול שלו, במערכת יחסי הציבור שניתן לעשות לו ברשת האינטרנט, בפניה ללקוחות פוטנציאלים למוצריו, ובתחזוקתו באמצעות פרסום ויחסי ציבור לכל אורך חייב.

לדוגמה: החלטתי לפתוח חנות אינטרנטית ללבני נשים או בגדי ים אצטרך להשתמש באינסטגרם להעלות דגמים, בפייסבוק להעלות תמונות, לארגן תצוגת אופנה למוצרים אחת ל-5 חודשים כל פעם במקום אחר, לנסות לעשות יחסי ציבור במדיה הכללית וגם בעיתונות המקצועית הסינרגטית לתחום.

נכון, זה דורש השקעה אבל אנו יודעים שאין עסק בלי סיכוי וסיכון כאחד.
החוכמה להקטין בניהול נכון את הסיכון.
הדוגמה שנתתי היא רק לסקטור אחד קטן אבל הפעילו חשיבה לכוונים אחרים.

2. עסקים שכונתיים. מי לא מסתובב בעשור האחרון ולא מכיר את ארץ ישראל, ערים, שכונות שלמות, אזורים חדשים לחלוטין של אוכלוסייה נבנו ועוד נבנים על כל פיסת קרקע ירוקה. עשרות אלפי דירים חדשים מתמקמים באזורים החדשים ואת מקומם תופשים בבתים הישנים תושבים חדשים.

קראו עוד איך כותבים מאמרים מקצועיים לאתרים

בכל אזור שכזה ברחבי הארץ ניתן למצוא שטחים מסחריים "הסובבים" את השכונה החדשה במיקום טוב או במיקום פחות טוב ובמקום לפתוח שם רק מספרה יש את האפשרות לפתוח שם עסקים קמעונאים בתחומים מגוונים ולא רק מעבדות לתיקון סלולרי או חנות למכשירי כתיבה, לחשוב על לצאת מחוץ לקופסה לשערך את מספר האנשים הסובבים את המרכז, להבין איזה סוג של קהל נמצא בשכונה ולכוון לו מוצרים או קטגוריה שאותה היו רוכשים באינטרנט או נוסעים למרכזי הקניות הגדולים ורוכשים אותם.

ואני לא מדבר רק על בתי קפה, קיוסקים, וכ"ד

אנשים יעדיפו לרכוש ליד הבית בחנות ממותגת מאשר לרכוש באינטרנט.

עסקים כאלה גם זול לשווק אם ב "תלי-דלת" דף פרסומי בחלוקה וברשת החברתית היודעת לכוון את עצמה לאזור המרכז/החנות

לסיכום!

אין עוררין שכל פתח שנפער בטבע מכוסה מיד ב"משהו" אותו דבר בעולם העסקי נסגרים 45000 עסקים בגלל ניהול כושל נפתחים 60000 עסקים שגם חלק מהם ייסגר בגלל ניהול לא נכון, אבל עדיין זהו הגידול הטבעי ואנחנו בני הדור הזה צריכים להיות מספיק חכמים ויצירתיים לדעת איזה עסקים אנו פותחים והיכן כאשר החשוב מכל זה בניית העסק בדרך נכונה ומבוקרת ולא בגלל שההוא פתח אז אני אפתח. לא, היום לא זה מה שיוביל אותנו.

תוכלו לקרוא ולהיעזר במאמרים נוספים באתר

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו