המלצות קריטיות לא למכור בזול

להוריד מחירים!

אני בטח לא צריך לספר לכם את סיפור מגרש החניה שקרס בשכונת רמת החייל, ובטח אני לא צריך לספר לכם מדוע הוא קרס כמו שאני לא צריך לספר לכם על קריסת המרפסות שאנו עדים להם בשנים האחרונות. אלה המקרים הקיצוניים שהביאו למותם של אנשים שזה הכי גרוע אבל הסיפור האמתי הינו הורדת מחירים של חברות, עסקים, ואנשי המקצועות החופשיים רק בגלל שהלקוח, התקשורת, וכל העולם ואשתו דורשים.

עסקים לצערי (לא מבינים או שרוצים להתעלם רק בכדי למכור) מהסכנה בקיומם העסקי ברגע שהם מורידים מכירים, לוקחים מכרזים במחירי הפסד (כאשר מראש הם יודעים שלא יוכלו לעמוד בזה ויאלצו לגנוב מכאן לגנוב משם לפעמים עד רמה המסכנת חיי אדם ובכל תחום)

לעומתם לקוחות דורשים לקנות "בזול" או לקבל שירותים "בזול" (אני בטח לא מציע ללקוח שלא לעשות חקר שוק ולבדוק מחירים אבל אני מבקש במקביל מהלקוח להיות הגיוני ולזהות מה זה מחיר זול ומה זה מחיר סביר) קחו לדוגמה את חברות "השמיים הפתוחים" כפי שקרא לזה השר כץ, ישנם חברות שמציעות מחירי טיסה במחירים מצחיקים, לא הגיוניים, ואז אנו מבינים כי חוסכים במזון אם בכלל, בביטחון אם בכלל, ובשירות. "אין אם מי לדבר" ואנחנו שומעים איך אנשים אם ילדים נתקעים בשדות תעופה ימים שלמים כי המטוס לא הגיע, לא היה מטוס פנוי ועוד כל מיני סיפורים הזויים אשר יוצרים אצל הלקוחות מפח נפש וקללות על הזול ששילמו ויצאו ביוקר.

קראו: המלצות לקביעת מחיר מכירה

את כל זה כתבתי כאן במאמר כהכנה לשוב ולהסביר שוב ושוב לעסקים ולחברות "תפסיקו למכור בזול במחירי הפסד על חשבון הלקוח שהרי גם אתם נפגעים וגם הלקוחות נפגעים אז מה הטעם? בגלל שבתקשורת מזרימים לנו מידע למוח שהכול יקר, וחייבים לחפש את הזול, (נכון, יש דברים יקרים נו אז מה) (מעניין אם הכתבים וכל אלה שמדברים זול ויקר רוכשים את המוצרים או השירותים שלהם במחירים סבירים לא יקרים ולא זולים) אבל וזה עכשיו טרנד, וכולם רוצים להישמע ולהראות מגני העם אז הדבר כמו אמבה הפך לתחרות ארצית "מי קונה יותר בזול" והרשו לי להגיד "זה שטויות במיץ עגבניות" בטח לא הייתי רוצה לשבת במרפסת ביתי עם נכדי ופתאום המרפסת תקרוס בגלל שקבלן הביצוע החליט לקחת את המכרז שהוצא לו בזול.

אני חוזר לעולם הקמעונאות, השירותים, המקצועות החופשיים ואני אומר "על תמכרו בזול" תבצעו תמחיר מדויק של המוצרים או השירותים שלכם, על מנת להיות תחרותיים במחירים סבירים נסו להקטין את ההוצאות הקבועות שלכם, נסו לדרוש מהספקים שלכם להוריד עלויות, חשבו רווח גולמי ורווח תפעולי ותוסיפו לתמחיר את החזר ההלוואות שלכם תוסיפו רווח וצאו לשוק.

אסור לאבד לקוח! לקוח משלם לנו את הפרנסה ולכן צריכים להיות גמישים עם לקוחות.

יש המון דרכים להוסיף ללקוחות ערך, לא חייב בכסף או הנחה, יש ערכים ששווים הרבה יותר מהנחה כספית או מירידה במחיר, כל עסק, חברה או בעל מקצוע יכול להציע מגוון של ערכים על מנת שלא לאבד את הלקוח.

הרבה מאד עסקים מתרסקים בישראל גם גדולים וגם קטנים והסיבה העיקרית לנפילתם זה ניהול שגוי, הבנה שהלוואות הם אלה שממנפות את העסק וחוסר הבנה (לצערי) שמכירות הם אלה שממנפות את העסק ולא ההלוואות שאנחנו לוקחים מכל מי שרק יסכים לתת לנו., מכירות נכונות ולא הנחות. עסקים שיבינו כי מה שמחזיק את העסק זה לקוח ולא הלוואה יוכל להגיע להישרדות ואפילו לצמיחה.

 

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו