המלצות לקביעת מחיר מכירה

לפעמים אנו שואלים את עצמנו שאלה "אני מוכר אך לא מרוויח"

איך זה יכול להיות? שהרי עם אני מוכר אני אמור להרוויח כסף, כסף צריך להישאר בקופה שלי, (אלה עם כן מכרתי את המוצרים שלי באשראי גבוהה, אבל אז הכסף יכנס עוד חודש חודשיים ובינתיים אני מממן את הסחורה שנמכרה) אבל לא בזה העניין, העניין הוא בזה שאני מוכר ולא מרוויח כלל.

 כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי בואו ננסה לראות עם אנחנו מתמחרים נכון את עלות המוצר בעסקנו:

ניגש אל שלב עלות המוצר עד למכירה הווה אומר נחשב את עלות המוצר (אם זה מוצר מוגמר, אם זה תרכובת של כמה מוצרים, אם זה מוצר המורכב ממחיר חומר גלם אך הוא מוצר ידני ואז עלות כוח האדם ליצור מוצר ספציפי ידני צריך להיות מתוחשב בעלות המוצר) לכול זה קוראים עלות גולמית הווה אומר כול הכספים ששילמנו עד שהמוצר עומד ויש לו מחיר מכירה.

 קרא על שיווק מקצועי בגוגל 

אחרי שבדקנו את העלות הגולמית ומאחר ואנחנו לא נמצאים בחלל ריק, יש מתחרים, יש מחירי שוק, יש מחירים מומלצים, אנו צריכים לקבוע מחיר מכירה שיעמוד בקריטריונים של השוק ובמחיר שוק (פחות או יותר) ואז אנו יודעים כי עלות המוצר היא 10 ₪ אנו גובים עבור המוצר 150 ₪ (והנה יש  לנו רווח של 50% על המוצר דהינו 150 ₪)

אבל!!! הלוואי והדבר היה כך!

למעשה מה שהחסרנו בכול החישוב הקל למעלה זה את הוצאות התקורה! ההוצאות הקבועות! שכר הדירה, החשמל, האריזה, הפרסום, השינוע, התאורה, עובדי המכירה, הנהלה, הנהלת חשבונות וגם כמובן רווח. הרווח נוצר בהפרש שבין מחיר המכירה לבין העלות הגולמית והתקורה (ההוצאות השוטפות)

ואז אנו בודקים מה היא עלות חומר הגלם דהיינו ההפרש בין חומר הגלם למחיר המכירה (לדוגמה עם קבענו שמחיר שמלה הינו 115 ₪ ועלות חומר הגלם ליצירת השמלה הוא 60 שקלים אזי מפחיתים את מחיר העלות ממחיר המכירה, מחלקים את התוצאה במחיר המכירה ואז מקבלים את אחוז הרווח התפעולי במקרה זה 60%. מה שאומר שעל כול שמלה יש לנו רווח גולמי של 60% דהיינו 75 ₪.

ובכן אם זה כך אז מדוע אני מפסיד.

התשובה נמצאת בעלות הקבועה הלוא היא התקורה.

אם סך הוצאות התקורה הם מעבר ל-65% סימן שהתמחור לא נכון (מחיר של 115 ₪ הוא נמוך מהעלות) אם סך ההוצאות הקבועות יורד מ-65% אזי המחיר סביר, ואם המחיר יורד הרבה מעבר ל-65% אזי המחיר סביר וגם נשאר רווח תפעולי בסוף המכירה.

כמובן שהבאתי כאן דוגמה אחת מיני רבות אבל כול אחד או בעל עסק שיעשה את בדק הבית שלו על מנת שייגע באיזה מצב הוא עומד.

כ יועץ עסקי אני לא רואה את המספרים בעסקים ומקדש עליהם, לא, השאיפה להגיע לחבילת מחיר יותר גבוהה ולעלויות יותר נמוכות.   

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי שעובד
אימון עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי ההבטחות גדולות, ההבטחות בשמיים. "בוא איתי, ואראה לך את העולם". מדובר בשטיק שבעלי עסקים אוכלים, כי מי לא רוצה

יועץ עסקי
עובדים

ואוו כמה קשה להשיג עובדים ב-lowe-tech

לואו טק   בעולם בו ניתן לעשות המון כסף מהמחשב בלי לצאת מהבית, מה יכול לעודד אנשים לצאת לעבר "עבודות מסורתיות", ולמלא את השוק בכל

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך שומרים על הלקוח המלצת ייעוץ עסקי

מתן שירות לצמיחה עסקית   "מנהיגים מתחילים עם הלקוחות, ועובדים אחורנית. הם עובדים ללא חת כדי להרוויח ולשמר את אמון לקוחותיהם. על אף שמנהיגים שמים

ייעוץ עסקי
מכירות

למה אנו חושבים שהלקוח שלנו

איך למצוא נותני שירותים שמלווים אותך גם לאחר שלב גביית התשלום   כתבה זו עלתה לאוויר, לאחר שאדם יקר לליבנו שאל אותנו, מדוע נותני שירותים,

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי

איך לאכול את הבייגלה

אילו עסקים יכולים להמשיך לשגשג גם לאור המצב הביטחוני?   לפני שנדבר על התחזיות שלנו, באשר להשפעת האירועים הביטחוניים על העסקים במדינת ישראל, הבה נקפוץ

כולם רצים להייטק
ייעוץ אסטרטגי

כולם רצים להייטק, למה?

כולם רוצים להגיע להייטק – או לחופש כלכלי אמיתי?   מה ההבדל בין עבודה בהייטק לבין חופש כלכלי ואישי אמיתי? יש אנשים שמחפשים לעבוד בהייטק

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן