המלצות לקביעת מחיר מכירה

לפעמים אנו שואלים את עצמנו שאלה "אני מוכר אך לא מרוויח"

איך זה יכול להיות? שהרי עם אני מוכר אני אמור להרוויח כסף, כסף צריך להישאר בקופה שלי, (אלה עם כן מכרתי את המוצרים שלי באשראי גבוהה, אבל אז הכסף יכנס עוד חודש חודשיים ובינתיים אני מממן את הסחורה שנמכרה) אבל לא בזה העניין, העניין הוא בזה שאני מוכר ולא מרוויח כלל.

 כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי בואו ננסה לראות עם אנחנו מתמחרים נכון את עלות המוצר בעסקנו:

ניגש אל שלב עלות המוצר עד למכירה הווה אומר נחשב את עלות המוצר (אם זה מוצר מוגמר, אם זה תרכובת של כמה מוצרים, אם זה מוצר המורכב ממחיר חומר גלם אך הוא מוצר ידני ואז עלות כוח האדם ליצור מוצר ספציפי ידני צריך להיות מתוחשב בעלות המוצר) לכול זה קוראים עלות גולמית הווה אומר כול הכספים ששילמנו עד שהמוצר עומד ויש לו מחיר מכירה.

 קרא על שיווק מקצועי בגוגל 

אחרי שבדקנו את העלות הגולמית ומאחר ואנחנו לא נמצאים בחלל ריק, יש מתחרים, יש מחירי שוק, יש מחירים מומלצים, אנו צריכים לקבוע מחיר מכירה שיעמוד בקריטריונים של השוק ובמחיר שוק (פחות או יותר) ואז אנו יודעים כי עלות המוצר היא 10 ₪ אנו גובים עבור המוצר 150 ₪ (והנה יש  לנו רווח של 50% על המוצר דהינו 150 ₪)

אבל!!! הלוואי והדבר היה כך!

למעשה מה שהחסרנו בכול החישוב הקל למעלה זה את הוצאות התקורה! ההוצאות הקבועות! שכר הדירה, החשמל, האריזה, הפרסום, השינוע, התאורה, עובדי המכירה, הנהלה, הנהלת חשבונות וגם כמובן רווח. הרווח נוצר בהפרש שבין מחיר המכירה לבין העלות הגולמית והתקורה (ההוצאות השוטפות)

ואז אנו בודקים מה היא עלות חומר הגלם דהיינו ההפרש בין חומר הגלם למחיר המכירה (לדוגמה עם קבענו שמחיר שמלה הינו 115 ₪ ועלות חומר הגלם ליצירת השמלה הוא 60 שקלים אזי מפחיתים את מחיר העלות ממחיר המכירה, מחלקים את התוצאה במחיר המכירה ואז מקבלים את אחוז הרווח התפעולי במקרה זה 60%. מה שאומר שעל כול שמלה יש לנו רווח גולמי של 60% דהיינו 75 ₪.

ובכן אם זה כך אז מדוע אני מפסיד.

התשובה נמצאת בעלות הקבועה הלוא היא התקורה.

אם סך הוצאות התקורה הם מעבר ל-65% סימן שהתמחור לא נכון (מחיר של 115 ₪ הוא נמוך מהעלות) אם סך ההוצאות הקבועות יורד מ-65% אזי המחיר סביר, ואם המחיר יורד הרבה מעבר ל-65% אזי המחיר סביר וגם נשאר רווח תפעולי בסוף המכירה.

כמובן שהבאתי כאן דוגמה אחת מיני רבות אבל כול אחד או בעל עסק שיעשה את בדק הבית שלו על מנת שייגע באיזה מצב הוא עומד.

כ יועץ עסקי אני לא רואה את המספרים בעסקים ומקדש עליהם, לא, השאיפה להגיע לחבילת מחיר יותר גבוהה ולעלויות יותר נמוכות.   

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן