המלצות למכירה נכונה

במאמר זה אני רוצה להביא את הדילמה הנמצאת בחברות המנהלות אנשי מכירות המוכרות את מרכולת החברה ללקוחות חוץ הווה אומר פנייה ללקוח, הצגת המוצר ומאמץ עילאי לסגור את המכירה.

אם נקשיב לאנשי המכירות נלמד כי המחסום העיקרי שלהם היא קליטת "לידים" מלקוחות פוטנציאלים והצורך שלהם לאתר לקוחות פוטנציאלים, דבר שמקשה מאד על פעילותם ועל התוצאות שהם מביאים.

כ יועץ עסקי, נכון שכול מוצר או קטגוריה נבחנת לגופו של עניין, אין מה להשוות בין איש מכירות (סוכן) המגיע ללקוחות המנהלים חנויות ואז איש המכירות (סוכן) רואה את מרכולתו של בעל החנות, יכול להוסיף מוצרים, להכריז על מבצעים, ולסגור ייתר בקלות את המכירה. אך זה לא המצב אצל רוב אנשי המכירות אשר צריכים לאתר את הלקוח, לקבוע אתו פגישה, לשכנע אותו לגבי המוצר, לנסות לבצע סגירה, סגירה שבשנים האחרונות קשה מאד לביצוע עקב ריבוי מוצרים, שירותים ומחירים נמוכים.

כ מי שנותן ייעוץ עסקי המטפל גם בתחום המכירות בחברות, עסקים, ארגונים הבעיה המרכזית של אנשי המכירות כפי שכבר ציינתי היא נושא "ההפניות" "הלידים" ומצב זה של חוסר הפניות גורם לאנשי המכירות "עצירה" בתפעול ובתפקוד שלהם.

טיפים למכירה

לצורך מענה בסוגיה זאת הרי שהרבה מאד פתרונות נעשו על מנת ליצור לאיש המכירות פניות, ובחברות הגדולות החלו להעסיק אנשי טלמיטינג אשר תפקידם הוא לעניין את הלקוח במוצר או בשירות ומחובתם לקבוע לאיש המכירות את הפגישה עם הלקוח, למעשה הפתרון הולם לסוגיה קשה אך שבסקר אחרון שיצא דווקא באירלנד 2013 התגלה כי סגירת מכירה של אנשי מכירות מכירה שבאה כתוצאה מפגישת טלמיטינג היא נמוכה בנימוק כי אין קשר בין יצירת הקשר של פקידת הטלמיטינג לבין איש המכירות המגיע.

כ מי שנותן ייעוץ אסטרטגי אני יכול לנתח את הנתון הזה בשלושה היבטים. ה-1: הלקוח הפוטנציאלי היה מחוזר אחרי פקידת הטלמיטינג ובכדי להיפטר הסכים לפגישה. 2: הלקוח לא עשה במוחו את הקשר בין פקידת הטלמיטינג לאיש המכירות אשר הגיע אליו וכימיה בין השניים לא נוצרה,3: פקידת הטלמיטינג התכוונה למוצר מסוים, הלקוח חשב על משהו אחר ומפגש בין השניים איש המכירות והלקוח לא הניב את התוצאות הרצויות.

כיום, כאשר שיטות המכירה קיבלו תפנית או זווית אחרת, שיטת הטלמיטינג לא טובה עבור אנשי המכירות בניגוד לשיטת הטלמרקטינג שם המטרה לבצע מכירה היא הכוונה.

איש או אשת מכירות חייבים להתחיל ולסיים תהליך עם לקוחות, הוא יכול לפגוש אותם בתערוכות, בכנסים, בשיטה של דלת לדלת וגם בשיחות טלפון יזומות.

עלות אנשי מכירות היום גבוהה מאד למעסיק ולכן התייעלות מערך המכירות היא מחובתו של עסק או חברה, היה רצוי כי אנשי מכירות יעברו הדרכה קצרה על שיטות המכירה ה"עובדות" אצל הלקוח ולא יבזבזו את זמנם ואת כספו של מעסיקם בחפירה במקום לא נכון

הכותב הוא מומחה בתחום העסקים על כול הביטיו

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן