הלקוח תמיד צודק האומנם?

הלקוח תמיד צודק האומנם?

האם הלקוח צודק?

מה זה למעשה "הלקוח תמיד צודק"

למה בכלל המציאו את האמרה הזאת?

יש הגיון בכול נושא, אין הגיון בהחלטה הקטגורית כי "הלקוח תמיד צודק"

 מבחינתי כאשר הלקוח לא צודק אז הוא לא צודק, ובטח החלטה קטגורית שכזאת לא יכולה להיות "קטגורית"!

למעשה האמרה כי הלקוח תמיד צודק נובעת מתוך החשיבה כי צריך לפייס את הלקוח, צריך להרחיק אמוציות וכבוד ולאפשר ללקוח להגיד את דברו, לרכוש וללכת. ואילו אני טוען כי יש גם לשים גבולות בין מערכת בין לקוח לספק.

למעשה, העסקים בישראל אימצו "בצדק" את הגישה האמריקאית של "הלקוח הוא מלך" והגישה אכן נכונה בפרספקטיבה מסוימת, כי בארצות הברית, הגישה והחינוך הם שונים מאשר בישראל, אמריקה כמדינה גדולה עובדת על פי קריטריונים מוסדרים מראש, עם חשיבה והתנהגות ממוסגרת על פי קודים חברתיים הייחודיים לחברה האמריקאית ואין כול קשר בין קודים שלהם להתנהלות שלנו כאן.

החיים בישראל לא דומים לחיים בארצות הברית (למרות שחלק מאתנו היה רוצה זאת) אנחנו הרבה יותר חמי מזג, מזרח תיכוניים, סחבקים, חברים, ולכן קשה עלינו עד מאד לחקות את ההתנהגות הצרכנית והקמעונית של האמריקאים.

אצלנו כאן בישראל, גם הלקוחות וגם הספקים הם בעלי אופי דומה! ולכן קשה מאד לרצות את הלקוח, ולרצות את הספק! זוכרים איך התנפלנו על סניפי החברות הסלולריות שקמו בישראל ופינקו אותנו בקפה, תה, שתיה קרה, ויחס המאפשר "להוציא את כול העצבים על הנציג" ולאיים עליו "אני יעבור לחברה המתחרה" (כאילו שזה אכפת לו) אבל זאת ההכשרה שהמוכרנים קיבלו לבעלי המניות בחברות הסלולריות היה מאד כדאי לספוג את "הקללות" מהלקוחות ולצחוק כול הדרך אל הבנק.

בחזרה לנושא של "הלקוח תמיד צודק" אז גם שכאן אני לא מקבל את הגישה כפי שכבר הצבעתי, ולקוח שצועק, מקלל, מתנהג לא ע"פ קודים חברתיים נורמטיביים, הוא לא לקוח…ואין צורך להתחנן בפניו כי יישאר להיות לקוח, כי לקוח כזה הורס עוד לקוחות הנמצאים באותו מקום וחוסר הנעימות מהתנהגות הלקוח ה"צודק" כביכול רק משפיע לרעה על המותג, החנות או נותן השירות.

יותר מזה, לקוח שמזלזל בספק שלו, מכול בחינה אפשרית, קובע פגישה ולא מגיע, רוכש בחנות ומחזיר כול יומיים, מושך סחורה ובתנאי האשראי לא עומד, לקוח שמתחמן, לקוח שמחזיר סחורה במקום לשלם עבורה ביום התשלום, לקוח שתשלומיו חוזרים, לקוח שמושך תשלומים ומספר סיפורים, ועוד רבים המקרים בהם צריך לקבל החלטה שעם לקוחות כאלה לא מתעסקים, יחסי לקוח ספק עובדים לשני הצדדים, ולכן לא צריך להיות כנועים.

קראו עוד על טיפים בשיווק

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

מגפ]ת דלתא
ייעוץ אסטרטגי

איך תשפיע מגפת דלתא על העסקים

איך תשפיע מגפת דלתא על העסקים   איך תשפיע המגפה על עולם העסקים? איך עסקים צפויים להתנהל? ומה הם סודות ההצלחה גם בתקופה זו של

יבוא מסין
יבוא יצוא

טוב לא ייצא לנו מייבוא מסין

טוב לא ייצא מסין "פלישתים עליך שמשון" (שופטים טז ט) זה בדיוק ההגדרה הנכונה על מעצמת העל "סין" רקע אין אזרח ישראלי או בעלי העסקים

ייעוץ עסקי
יועץ כלכלי

העסק שלכם לפני סכנה

עסקים בשנת 2021 והלאה חייבים להיות הרבה יותר זהירים. השפע הירד עלינו והגלובליזציה גרמה שהעסקים חיים על אדי כסף וזה מסוכן מאד יש לקרוא את המאמר המצורף בזה

פרסום
ייעוץ עסקי

פרסום: האם כדאי לפרסם ברשתות החברתיות

חברת APLE הכניסה אפליקציה המאפשרת ללקוחותיה בעולם לא לאפשר הופעה של פרסומות, ההחלטה דרמטית למפרסם בישראל כאשר הוא מאבד קהל של כמעט מליון איש ואישה, אז מה עושים?

הלוואת

יצירתיות בעסקים

יצירתיות זה מה שדרוש בעסקים בתקופה של תחרות קשה יצירתיות פותרת בעיות

יועץ כלכלי

עסקים! הכינו את עצמכם לתקופה קשה

עסקים הכינו את עצמכם לתקופת האטה כן, לא נעים לי לנבא את זה, ועוד יותר קשה לי להעביר לכם את החשיבה שלי אבל זו האמת.

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן