הדרך הנכונה והמומלצת לפתיחת עסק

איך צריך לפתוח עסק

אין מי שלא רוצה לפתוח עסק בחייו, לשפר את מהלך חייו, לא להיות תחת הלחץ של הבוס ויותר גרוע כתוצאה משינוי תחום התעסוקה בישראל למצוא את עצמו ללא תעסוקה או פרנסה ברבבות הימים הקצרים.

נכון, לא כולם ובהכללה אחת רוצים לצאת מאזור הנוחות שלהם כשכירים אך לא מבינים או מעדיפים להתעלם מהיום של המחרת שהמוצר שבהם הם עוסקים יצא מהקטגוריה, הבוס ינהל את עסקו ברשלנות "ואילו אני העובד השכיר תלוי בו" ובכלל עולם השכירים הופך להיות עולם של מיקור חוץ האאוטסורסינג אחד גדול.

עד כאן הסיבות לחשיבה של פתיחת עסקים:

ועכשיו לצעדים:

1. אנשים נגשים לייעוץ עסקי במטרה לפתוח עסק עם רעיונות משגעים שבראייה ויזואלית או כאשר שומעים על המוצר, השירות, או המיזם אותו רוצים לפתוח נראה מאד מפתה ומצליח.

2. יש כאלה שבאים עם מוצרים טכנולוגים, פיתוחים, אפליקציות וכ"ד ויש כאלה שבאים עם רעיון לשירות, או פיתוח מוצר עם פוטנציאל שיווק אדיר.

3. הבעיה המרכזית שיחד עם הצגת המוצר החשיבה הטבעית של היזם היא שהוא ושטראוס או קוקה קולה או כל טיקון או חברה גדולה משווקת אחרת הם אחים לו או יותר נכון ליזם המתחיל ולמותג המוכר יש זהות אחים מבחינת מימון, אפשרויות פרסום, יחסי ציבור, חדירה מהירה לשוק, רקורד וכ"ד. וכאן הדברים נתקעים ומתחילים לדבר עליהם.

4. אני נתקל אם יזמים שבאים לקבל ייעוץ וליווי ואני מוצא את עצמי משכנע אותם שהם לא יכולים להשקיע כפי שמשקיעים חברות גדולות, או יותר נכון התקציב שהם מקציבים לרעיון שלהם לא עונה כלל ועיקר לרצונות או למטרות שהיו רוצים להגיע עליהם (וזה אני כותב לגבי יזמים שיש להם רעיון, שיש להם תכנית, שהם רואים מרחוק את היזמות שלהם. אבל אין להם כסף על מנת לממן לממש את הרעיון.

5. לעומתם יש יזמים שמגיעים עם תקציב מוגדר מראש ואז ניתן לחשוב במושגים של חברות גדולות או כאלה שיש להם את האפשרות להשקיע בקידום היזמות שלהם, לקבוע "מודל עסקי" + "תכנית עסקית" להיות כמה שיותר מגובשים ומבוססים בדעה שאכן ההשקעה נכונה ולא יורדת לטמיון מידי אם ירידתה מהבמה.

6. או שיש יזמים שמראש אומרים יש לנו X מימון בוא נראה מה היא התכנית העסקית שלנו עד כמה שניתן לקמט אותה ואת השאר ננסה להשיג במימון חיצוני.

7. הרבה מדברים על משקיעים אבל לא לוקחים בחשבון כי לגייס משקיע צריך לעבור תהליך של "שפיכת כסף אישי" בכדי שלמשקיע תהיה הבטוחה שלא שם את כספו על קרן הצבי.

8. אני אישית מאמין בבניה בטוחה של עסק, האקלים העסקי והקטגוריות העסקיות משתנות השכם וערב ולכן תכנון המיזם החדש, העסק שחשבתם עליו, החנות שרציתם לפתוח או פיתוח התחום האישי שלכם מחייב להוציא כמה שפחות מימון, לבטח את ההשקעה אפילו אם היא 1 שקל, לקבוע מודל עסקי, לעשות תכנית עסקית אמתית ולא בחישובי אקסל במסגרת "הנייר סובל הכול" , לבדוק את ההשקעה, יכולות גיוס המימון, החזר המימון, זמן לבאגים ויכולת לעמוד איתן בתחילת דרכו של עסק או במתיחת פנים שעושים לעסקים קיימים המחייבים זאת.

קראו עוד: האם זה נכון לעבוד מהבית

יזמים חדשים או קיימים מבססים את השיווק של העסק שלהם (שזה הדבר הכי חשוב בעסק) בפעילות ברשתות החברתיות, הם מעלים פוסטים בפייסבוק, הם בונים אתרי אינטרנט, משלמים עבור קידום האתר בדרך אורגנית או בקליקים ובאמת מאמינים שמכאן עסקם יעלה ויתרומם. וזה ממש לא נכון, זה גם אבחל זה לא הכול.

אם נשים לב ברשתות החברתיות נפגוש כל כך הרבה עסקים שמציעים לנו שיווק באינטרנט, שיווק שעלותו לא זול בכלל ואז קורה שמי שיש לו יזמות או עסק מתחיל ללמוד איך לקדם את האתר שלו או הפרסום שלו באינטרנט וזונח את הצד העסקי שהוא עוסק בו. מי שמקצועו הוא מרכולתו הופך להיות אובססיבי לפרסום ברשתות ומרכז את מרכז חייו לפרסום ולשיווק ולא למקצוע עצמו. יש כן כלים אינטרנטיים שעובדים עבור יזמים כמו החנויות הגדולות AMAZONE-EBAY-ALI-XSPRESS וכ"ד אבל כל מוצר או שירות יש לו את המיקומים שלו ולא דווקא בחנויות אלה או ברשתות החברתיות.

יזמים חדשים או כאלה שממשיכים עסקים חייבים להפנים שהיום הכדור הסתובב ועסק חייב להיות על הבמה ברגע שהלקוח הפוטנציאלי מחפש אותו (בדיוק בשיטת הקליקים) בגוגל, אני רוצה עכשיו X אני יחפש אותו באינטרנט ומי שיהיה הכי זמין לי אני אצר אתו קשר. חד וחלק. ואין בלתו. כל החברות שצצו כפטריות עם הצעות לקמפיין ברשתות החברתיות או המאמץ של היזם עצמו לעשות פרסום או פוסטים באינטרנט לא יניבו את התוצאה המתבקשת.

למה הדבר דומה לאמירה הנכונה LOCATION LOCATION + LOCATION אני נמצא היכן שהלקוח רואה אותי זה יפה בקניון, זה טוב ברחובות העיר, וזה נכון גם לגבי האינטרנט וכל קיצור דרך אחר פסול וחבל על בזבוז הכסף.

פתיחת עסק או חידוש פני העסק מחייבת חשיבה רציונאלית בשיתוף עם יועץ עסקי שיאבחן את רצון הלקוח ויידע לתת פתרונות מתאימים תוך הליכה על צעד קדימה ושניים אחורה לחשיבה בטוחה.

בהצלחה

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו