האם מסוכן לפתוח עסקים?

בואו נבין איך פותחים היום עסק!

.
רבים מאתנו רוצים להיות עצמאים ולפתוח עסק כזה או אחר, במאמר זה אני יתייחס רק לפתיחת עסק ולא לקניית עסק או כניסה לשותפות (פעולות אלה דורשות חשיבה אחרת, התנהלות טרום כניסה אחרת)

.
חשוב לי לציין שבעשורים הקרובים המעמד של העובדים במדינת ישראל ילך וישחק, קטגוריות שלמות יפלו ולא יהיה צורך בהם, העולם הגלובלי והטכנולוגיה מאפשרת למעסיקים לעבוד במיקור חוץ מבלי להחזיק על לוח ההוצאות עובדים בשכר עם כל ההוצאות הנלוות, ולכן אני כיועץ עסקי הרואה את הנולד מדי יום ביומו ממליץ לאנשים צעירים כמבוגרים לנסות ולהשתלב במערך העצמאיים.

.
נכון, תבואו ותשאלו אותי איך זה שלמעלה מ-40000 אלף עסקים נסגרים בשנה, ואני יענה לכם שאלו עסקים שנפגעו מהרגולציה, מהתחרות, מעומס של חובות שלקחו על עצמם בכדי לשרוד, ובאי התאמה והבנה כבר לפני עשור שניהול עסקים מצריך מקצועיות עסקית ולא רק מקצועיות בתחום העסק.
היום כבר יש הבנה לגבי המציאות החדשה, דרישות השוק, היכן ניתן להתברג, אפשרות להפוך את המקצועיות בכל תחום למיקור חוץ ולשרת את אותו סקטור ששירתנו בהיותנו שכירים, להתברג בנישות חדשות, והכי חשוב לנהל את העסק בגישה אמפירית ולא לקבל את התובנה שתכנית עסקית תבטיח את קיומו של העסק לאורך ימים.

.
אנו לא נוכל לעצור את הגלגל שרץ לו אץ לו למקומות ואתגרים חדשים אנו רק נוכל לעלות בתחנות הביניים שגלגל זה עוצר וכל פעם לחשב את המסלול מחדש..
פעם עסקים היו מחזיקים אפילו 50 שנה בעשורים האחרונים עת פרצה הטכנולוגיה בסערה קדימה עסקים החזיקו 15 שנה (לא אלו שידעו וראו את הנולד ושינו את האסטרטגיה שלהם לקראת אותו חזון עסקי) ואילו היום עסק שנבנה בתחום מסוים חייב שיהיה אם ראש פתוח לקראת הבאות ולהתאים את עצמו לכך (לא, אני לא מתכוון שצריך לפתוח יותר מעסק אחד צריך לפתוח עסק אחד אבל עם ראייה מרחבית לבאות. זאת גם הסיבה שאני לא ממליץ להשקיע הון הן במימון אישי והן במימון חיצוני לפתיחת העסק.

.
מהם השלבים לפתיחת עסק!

.
1. רעיון
2. בחינת הרעיון
3. חקר קטגורית הרעיון בשווקים, אצל מתחרים, ואצל מתחרים סינרגטיים,
4. חיזוי הרעיון לאורך של 4 שנים קדימה.
5. חשיבה על כוונים סינרגטיים הנושקים לרעיון הבסיסי.
6. מחקר שוק מקצועי או עצמאי לגבי הרעיון (כמובן שאם אתם הולכים לפתוח דוכן פלאפל אז לא תזדקקו לכל המידע הזה ורק תצטרכו למצוא location "פצצה"
7. חשיבה מהיכן אתם מגייסים כסף עצמי או בנקאי או אחר.

קראו עוד חישוב מסלול מחדש

ביחד עם כל הנתונים שאספתם אתם נגשים לייעוץ עסקי אשר יחד אתכם יעבור על הפעולות שעשיתם, ייתן את האינפוט שלו וביחד תגיעו לתובנה המתבקשת GO NO GO

אני יודע כי יש אנשים להוטים לפתוח עסק ולצורך זה הם מתייעצים עם חברים, בני משפחה, בעלי מקצוע שלא קשורים כלל וכלל לנושא העסקי בפתיחת עסק כמו מימון, הקמה, הגדרה, שיווק, מכירות, תפעול, וכ"ד.

יש גם כאלה שאומרים לעצמם "בואו נקים עסק" נשתמש בכלי הפרסום שנותנת לנו הרשת החברתית מבלי להבין שהרשת החברתית לא תפרסם את העיסוק של העסק רק כנגד תשלום מלא לפרסום (המדיניות האחרונה שהכריז עליה מנכ"ל פייסבוק)

לכן, מאחר והיום העולם העסקי מתגלגל כל יום גלגול אחד בדיוק כמו הפלנטה שאנו חיים עליה, אזי נושא של פתיחת עסק חייב להיעשות בשום שכל תוך תכנון קפדני בסיסי ותוך התגמשות לאורך חייו של העסק.

לאחר שהגענו לתובנה לפתיחת העסק אנו פועלים בדרך הבאה

א. בונים את הצורך הפיננסי להשקעה.
ב. בודקים כיצד אנו מגיסים את ההשקעה: הון עצמי הלוואה
ג. מגדירים את קהל היעד (ולא אומרים לעצמנו זה לכולם)
ג. קובעים את האסטרטגיה של העסק
ד. חושבים מהם הטקטיקות (הדרכים) להגיע אל קהל היעד.

בנושא זה יש לי אמירה מאד חשובה לכאלה שרוצים לפתוח עסקים.
אנו חייבים להגדיר קהל יעד ויותר מזה אזור פעולה, אנו חייבים לעשות זאת בדרך זאת על מנת למקד את עצמנו ואת העסק שלנו לאותו קהל מטרה ויותר מזה לאזור מוגדר, זאת בגלל שאנו מחויבים ללכת בצעד אחר צעד בנושא ההשקעה שלנו, הביטחון המקסימלי, והיכולת שלנו לשלוט על קהל יעד ואזור שבו נוכל לרכז את כל כוחנו להשגת המטרה, משם גם נוכל להתפתח (כמובן שמה שאני מציע כאן הוא לא גורף, יתכן שמהות העסק שלנו מכוונת לסקטור אחד הפזור על פני הארץ- מבחינת ההגדרה של "אזור מוגדר" כאן האזור הוא "כל הארץ")

.
ה. תמחור
ו. יצירת תחזית הכנסות לפי מגוון פרמטרים ומחקרי השוק שעשינו
ז. הכנת קונספט ומיתוג
ח. קביעת שופרות הפרסום
ט. במידה ומדובר בחנות מכירה או במשרד הנותן שירותים אז מיקום

ואז ניתן להגיע לתכנית עסקית חצי שנתית (ולא מעבר לזה) כמו שהזכרתי תהליך אמפירי עם חשיבה מחודשת אחת ל-6 חודשים.

כל אלה מבטיחים לנו שלא להיות בין אותם 40 אלף עסקים שנסגרים בשנה.
כל אלה מאפשרים לנו להבטיח במקסימום את השקעותינו.

לסיכום

לא פותחים היום עסקים מחוסר ברירה, לא נכנסים לפעילות עסקית בגלל שסף הכניסה לעסק הוא נמוך מאד, צריך להסתכל קדימה עד כמה שאפשר על מנת להבטיח את קיומו של העסק ולא משנה מה המגזר שלו או לאיזה קטגוריה הוא שייך.

זכרו!

מכישלון של עסק יש הרבה גורמים שמרוויחים ועושים "קופה" על היזם: הבנקים, העובדים והתנאים הסוציאליים המאמירים שלהם. מוסדות המדינה מס הכנסה ואחרים, עורכי דין, רואי חשבון, ואילו אנו נשארים חסרי כל ומחויבים בחובות.
זה לא מה שנרצה שיקרה לחלום שלנו לפתיחת עסק שיפרנס אותנו ויעלה את רמת החיים שלנו

תוכלו לקרוא עוד מאמרים באתר
ואני חוזר

בקניית עסקים או בשותפות הפעולות שצריכות להעשות לפני הכניסה הם שונות בתכלית השינוי ממה שהמלצתי כאן

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו