האם לא שכחנו את השוק העצום של הדור השלישי

האם אנו זוכרים את הצרכנים בני הדור השלישי

כאשר אנו מקימים עסק הפונה ישירות לגיל השלישי תוך כדי הבנה ששוק זה הולך וגדל משנה לשנה עת תוחלת החיים הולכת וגדלה. פעם הגיל השלישי היה בשערי גיל ה-60 ואילו היום הגיל השלישי הוא בשערי גיל 70 75 ואף יותר.

אוכלוסייה זאת גודלת ואייתה הצריכה הכללית של מוצרים ושירותים לשוק מתפתח זה. אנשים הנמצאים בשנתונים האלה הם אולי מבוגרים בגיל אבל מאד צעירים ברוח ובנשמה, הצרכים שלהם לא שונים מהצרכים של בני הדור ואפילו יותר.

עיקר ההתרכזות והצריכה של גילאי הדור השלישי הם:

עיקר ההתרכזות והצריכה של גילאי הדור השלישי הם:

  1. מוצרי תזונה בריאים.
  2. מוצרי פארם

3   קוסמטיקה

  1. אופנה לגיל השלישי ובעיקר נעליים בריאות ומקלות.
  2. בידור
  3. מחשבים, סמארטפונים וגא גט מסתבר כי השימוש באינטרנט בקרב גילאי הדור השלישי נמצא ביחס ישיר לשאר הגילאים המשתמשים באינטרנט לצרכים שונים.
  1. תיירות ונסיעות לחו"ל
  2. אביזרים רפואיים.

לגילאי הדור השלישי בקבוצה היותר גבוהה מתווסף שוק ענק של מוצרים היגייניים.

מעטים הם העסקים או החברות המבדלים את עצמם לשוק זה, כן יש עסקים אשר מוכרים את מרכולתם לשוק זה אך מעטים העסקים והחברות המבדלים את עצמם לשוק כל כך גדול מסך תושבי ואזרחי ישראל.

אנו יודעים שהיום קשה מאד לבדל מוצרים, שירותים, ואם כבר מבדלים עסקים כאלה הרי שחוט דק מאד עובר באמת בין הבידול של מוצר אחד למוצר שני, בגלל ריבוי העסקים אזי כבר קשה להבדיל בין הבידול של עסק למשנהו.

במאמר מוסגר אוכל לציין שלא רק השוק הגדול הזה לא מקבל בידול בעסקים אלא גם השוק הסקטוריאלי כמו ערבים, חרדים, חובשי הכיפות הסרוגות, (למרות שלשוק סקטוריאלי זה יש את העסקים הייעודיים לאוכלוסייה הצרכנית)

אנו מדינה קטנה, מסביבנו ים ואויבים, עסקים חייבים להתפתח ולכן הם יכולים לכוון את עצמם גם לסקטורים אחרים באוכלוסייה, אני מוצא את הגידול של האוכלוסייה הנובע מהגיל השלישי כהזדמנות אדירה לבדל עסקים למגזר ולמצוא מוצרים חדשים עבורו או לפתח סטרטאפ ב-HIGH TEC וב-LEWTEC רק עבור מגזר זה.

קראו: האם כדאי להשקיע בקידום אתר אורגני

רעיונות למכירה של מוצרים ושירותים לגיל השלישי   

כפי שכבר ציינתי קודם הגיל השלישי רוכש בדיוק כמו שאר המגזרים בישראל בדגש על:

א.         מוצרי היגיינה

ב.         מוצרי פארם

ג.          מוצרי בריאות

ד.         מוצרי בריאות אלטרנטיביים

ה.         טיפולים ברפואה האלטרנטיבית

ו           מכשירים רפואיים המקלים על תופעות ההזדקנות.

ז.          תחליפי תזונה אלטרנטיביים כולל תרופות טבעיות

בכדי למכור לאוכלוסייה השלישית חייבים להתנהל בדרך זאת.

  1. לבדל את העסק בכוון של מוצרים לגיל השלישי, אך לקרוא לעסק בחכמה (ולא מוצרים לגיל השלישי מכיוון שאנשים לא רוצים להיות מקוטלגים למגזר אחד)
  2. לזכור שלקוחות בגיל זה הם "לקוחות נאמנים)
  3. הכסף הפנוי להשקעה בעצמך אצל הדור השלישי הוא גבוהה יותר מאשר אצל שאר האוכלוסייה.
  4. 4. אם פונים לשוק זה כדאי ליצור כבר בהתחלה כרטיס חבר מועדון על מנת להציע כל הזמן מבצעים, מוצרים חדשים, וזאת בגלל נאמנותם של הגיל הזה לספק או לשירות שמוצע.
  5. להתייחס ללקוחות אלה כלקוחות צעירים כי הם עמלים בשנות גילם השלישי להיות צלולים, צעירים בנפשם, להיות "קוליים" וחדשנים.

לסיכום והמלצות 

באקלים צרכני כל כך מתוח וקשה יש מקום לפתיחת עסקים ייעודיים לגיל השלישי (מבלי להזכיר שזה לגיל השלישי) זה אפשרי קופירייטר טוב ייתן לכם את השם הראוי ולפנות כאסטרטגיה לאוכלוסייה זאת, תחילה בסביבת העסק בו אתם נמצאים או בו תפתחו את עסקכם ולאחר מכן הרחבה פרסומית דיגיטלית לשאר האוכלוסייה

ולאלה השוקדים על פיתוח מוצרים בעיקר ב-LEWTEC אני ממליץ לבחון מוצרים בני קיימא ופשוט לפתח אותם למוצרים חדשניים ולהיכנס לשוק העסקי לגילאי הדור השלישי.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי והכוונה לעסקים אני רואה פוטנציאל רחב בפתיחת עסקים למגזר זה

D048_394600975

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי שעובד
אימון עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי ההבטחות גדולות, ההבטחות בשמיים. "בוא איתי, ואראה לך את העולם". מדובר בשטיק שבעלי עסקים אוכלים, כי מי לא רוצה

יועץ עסקי
עובדים

ואוו כמה קשה להשיג עובדים ב-lowe-tech

לואו טק   בעולם בו ניתן לעשות המון כסף מהמחשב בלי לצאת מהבית, מה יכול לעודד אנשים לצאת לעבר "עבודות מסורתיות", ולמלא את השוק בכל

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך שומרים על הלקוח המלצת ייעוץ עסקי

מתן שירות לצמיחה עסקית   "מנהיגים מתחילים עם הלקוחות, ועובדים אחורנית. הם עובדים ללא חת כדי להרוויח ולשמר את אמון לקוחותיהם. על אף שמנהיגים שמים

ייעוץ עסקי
מכירות

למה אנו חושבים שהלקוח שלנו

איך למצוא נותני שירותים שמלווים אותך גם לאחר שלב גביית התשלום   כתבה זו עלתה לאוויר, לאחר שאדם יקר לליבנו שאל אותנו, מדוע נותני שירותים,

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי

איך לאכול את הבייגלה

אילו עסקים יכולים להמשיך לשגשג גם לאור המצב הביטחוני?   לפני שנדבר על התחזיות שלנו, באשר להשפעת האירועים הביטחוניים על העסקים במדינת ישראל, הבה נקפוץ

כולם רצים להייטק
ייעוץ אסטרטגי

כולם רצים להייטק, למה?

כולם רוצים להגיע להייטק – או לחופש כלכלי אמיתי?   מה ההבדל בין עבודה בהייטק לבין חופש כלכלי ואישי אמיתי? יש אנשים שמחפשים לעבוד בהייטק

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן