האם יחול שינוי בפרסום בשנת 2013

 מה צופן לנו שנת 2013 בתחום הפרסום של העסקים בישראל?

כן, אין זה סוד כי כול עסק היה מבקש להיות בראש עמוד התוצאות האורגניות  מנוע החיפוש גוגל. חלום רטוב שקשה מאד להגשים אותו וזאת בפרט מאז העדכונים האחרונים האלגוריתם החכמים של גוגל ועדכוני פנדה ופינגווין עדכונים אשר מחקו לחלוטין את כול הטריקים והשתיקים שעשו כול מקדמי האתרים בארץ ובעולם CEO על מנת לקדם את האתרים של עצמם ושל הלקוחות שלהם.

היום כאשר גוגל במאמצים קדחתניים מבקשת לספק את המיטב עבור אלה המחפשים במנוע החיפוש שלה כפלטפורמה לקדם את עסקיה ואת תחום הפרסום במנועיה תחום קידום האתרים מחייב עבודה שונה ואחרת ממה שהיה נהוג עד כה. דבר זה יפחית משמעותית את אלה העוסקים בקידום אתרים (דבר שתפס תאוצה אדירה כול עוד גוגל לא הקפידה על תכנים איכותיים והסתפקה בקישורים כאלה ואחרים שדרגו עסקים בראש מנועי החיפוש בקטגוריות המשויכות) בכדי לקדם אתרים אל ראש מנועי החיפוש (בגישה האורגנית) נדרשים הרבה יותר מאמצים שעלותם גבוהה למי שרוכש את השירותים האלה ומצריכה מקצועיות רבה בשטח המקצועי של האתר המדובר בו.

אז מה נשאר לנו? לא שהקידום האורגני נפסק, אבל נראה שגוגל הולכת לכוון של הקטנת התוצאות האורגניות עם פעם היו עמודים עם 10 תוצאות אורגניות היום כבר אפשר להבחין ב-6 תוצאות אורגניות בעמוד וזאת כי באפן טבעי רוצה גוגל כגוף מסחרי להעלות את מודעות הפרסום הממומנות המופיעות בכותרות העמודים בכול סקטור וסקטור.

אבל בכול זאת אנו רוצים להיות שם כי עדיין בישראל למעלה מ-90% משתמשים במנועי החיפוש של גוגל למציאת המוצרים או השירותים הנדרשים, ואף יותר מזה תחום הסמארטפונים והטבלתים מקבל תנופה אדירה בהשתלטות האחוזים הגבוהה של המחפשים ממכשירים ניידים אלה. ולכן מומלץ עד מומלץ מאד להשתדרג לכוון הפרסום בגוגל, דהיינו הפרסום הממומן שיכול להביא תוצאות יפות לעסקים לא לפני שבונים פרסום זה בצורה חכמה על מנת להשיג עלות תועלת גבוהה מההשקעה הכספית במימון מסוג זה. וכאן הדרכים כשרות לעבודה מקצועית להשגת כמה שיותר פניות לעסק בעלות פחותה וכדאית (כתוב מייל ל-DORON@DORONAMIT.CO.IL על מנת שנוכל לתת לכם טיפים והמלצות כיצד לקדם פרסום ממומן בגוגל ADWORDS פלטפורמת הפרסום של גוגל.

אך לא בלבד על הפרסום בגוגל ניתפס כי נבין שיש עדיין כלים פרסומיים אחרים ולא פחות טובים שיכולים למשוך קהל לקוחות אל העסק או החברה שאתם מנהלים.

למעשה, כול כלי פרסומי הוא יעיל, העוקץ בפרסום הוא ה"טריק" במלל, כיצד אתם מביאים את הלקוח אל השוקת קרי מגוון השירותים או המוצרים שאתם מוכרים. היום בתקופת השפע, התחרות הקשה, ריבוי העסקים, הנקודה הפרסומית צריכה בראש ובראשונה להביא את הלקוח הפוטנציאלי אליכם, ואילו אתם בעמדות המכירה שלכם, אצל נותני השירות בארגונכם תצטרכו להפעיל את פעולות המכירה העכשוויות על מנת למכור ללקוח. שהרי למען זה אנו קמים כול בוקר.

 מודעת פרסום המנסה למכור ללקוח בגוף המודעה מיותרת, מיושנת, וכבר לא עובדת. מודעה אשר תביא את הלקוח להרים טלפון, לשלוח מייל, או להגיע לבית העסק היא מבחינתי היום מודעה מתוחכמת ומוצלחת. חשוב לזכור! אסור להתנהל היום בדרכים מיושנות שהכרנו בעבר. לא. אני לא מדבר על עסקים כמו הסופר פארם שם המודעה היא מודעת קופונים המביאה את הלקוח ישירות אל המוצר (אבל מה לעשות שלא כולנו מוכרים מוצרי פארם) בכדי שאוכל לתת לכם רעיונות או טיפים לאיזה כוון כדאי לכוון את הפרסום שלכם כתבו לי ל-DORON@DORONAMIT.CO.IL ואדאג לצייד אתכם בטיפ הולם.

לסיכום, אני חייב להגיד שאני לא מחובר למילים של "לצאת מהקופסא" זה כבר נדוש. פרסום והבאת לקוחות או פרסום והגדלת לקוחות דורש היום תחכום שונה ואחיזה במציאות של קהל הלקוחות.

דורון עמית

054-8087706

www.doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו