האם זה מספיק לנהל עסק

האם זה מספיק לנהל עסק

האם זה מספיק לנהל עסק?

במאמר זה אני רוצה לבחון האם זה מספיק באקלים העסקי שנוצר בתקופה זאת רק לנהל את העסק או גם לפתח אותו מבחינה עסקית תוך כדי הבאת העסק למחוזות עסקיים נוספים.

ראשית בוא נבחן את עצמנו איך אנו מתנהלים בעסק/חברה

האם אנחנו מנהלים את העסק מבחינה עסקית? או שלמעשה בגלל הסביבה הנוקשה של תחרות, שפע, מלחמת מחירים, רגולציה וכל השאר אנו למעשה רק מתפעלים את העסק. הווה אומר אנו דואגים שהעסק יתפקד מול סופות הטורנדו הפוקדות אותו מצד ייצור או מכירת המוצר/השירות עצמו, התחרות, השפע, תזרים המזומנים, הטירוף לאסוף כסף באותו יום כאשר מנהל הבנק מתקשר על הבוקר ודורש כסף לחשבון, העובדים, הספקים, הלקוחות. וכפי שניתן להגדיר זאת בכיבוי שרפות.

האם יש לנו בכלל את הזמן לנהל את העסק מבחינה עסקית או מקצועית, או שאנו עסוקים ביום יום רק באותם כיבוי שריפות שהזכרתי קודם?
קראו עוד

כיצד מגבירים מכירות בעסק

יזמות

 

מה זה עסק?

בשביל מה אנו רוצים שיהיה לנו עסק משלנו, המטרה הנכונה והמתאימה להיות בעל עסק או איש עסקים זה בראש ובראשונה לעשות כסף (איש עסקים אמיתי הוא לא כזה שמחפש עבודה להתפרנס בשביל זה עדיף שיהיה עובד שכיר, יקבל את משכורתו ויחכה לפיטוריו) ואם המטרה לעשות כסף ולהיטיב עם החיים עצמם הרי שעסק הוא הפתרון המושלם לעשיית כסף, אבל בזמננו אנו ובאקלים העסקי שנוצר בכלל בישראל ובעולם זה לא מספיק לנהל את העסק שלך (למי שמנהל עסקית ולא תפעולית) חובה על איש עסקים אחרי שהוא בפוזיציה של ניהול העסק ולא תפעול העסק (ובכוונה אני עושה את ההשוואה הזאת כי היום 65% מהעסקים בישראל מתופעלים ומנוהלים תפעולית ולא עסקית) זה לקום כל בוקר ולהמציא את עצמו מחדש וביחד עם זה לחשוב כיצד הוא שולח זרועות סינרגטיות או לא סינרגטיות לעסק שהוא מנהל על מנת שיוכל למצב את עצמו ברמה כלכלית יותר גבוהה.

למה אני כותב את הדברים האלה

במאה הקודמת מספיק שהיה לך עסק טוב, אשר יכולת לפתח אותו מבלי להתמודד עם סופות הטורנדו של עולם העסקים היום, ואם ניהלת אותו נכון אזי שהצלחת לעשות כסף ואפילו לחסוך כספים ליום סגריר (למרות שהתזה שלי בעסקים אומרת שכל כסף פנוי בעסק חייב להיות מינוף לעשיית כסף. (ראו את חברות הענק! ניקח לדוגמה את ידיעות אחרונות במהלך כל השנים שהמותג הזה קיים הוא לא רק פיתח או נשען על העיתון, ההפך, הוא יצר לעצמו השקעות נוספות אומנם בתחום ה- PRINT והמדיה ונעץ נעצים במגוון תחומים סינרגטיים ואחרים על מנת לעשות עוד כסף וליצור המשכיות לעסק הבסיסי. ואכן אנחנו רואים מה קורה היום בתחום העיתונות אשר איבדה מפרסמים לטובת האינטרנט, איבדה "פרה חולבת" בדמות לוחות הדרושים אבל בסך הכול לא איבדה את הכנסתה. זאת למעשה הדרך הכי נכונה לעסקים קטנים כגדולים כל אחד לפי הגודל והיכולות שלו ולזה אני קורא ניהול עסקי ולא תפעולי.

העסקים הקטנים בישראל

כאשר מסתכלים היום על עסקים קטנים, "ובזה אני רוצה להתרכז", ולו רק בגלל שהעסקים הקטנים הם מנוע הצמיחה של הכלכלה בישראל (ובעולם כולו) מעסיקים את מירב העובדים ותורמים את האחוז הגבוה לתל"ג, מנוע צמיחה שחוטף סטירה מצלצלת עקב הגלובליזציה וחוסר התמיכה של הרגולציה כפי שמונהג בעולם כולו, לא יכולים שלא להבחין שבעיות הניהול בעסקים אלה הם קריטיות להמשך תפעולם והתפתחותם. אני יוצא מתוך הנחה שמי שהקים עסק או מי שיש לו עסק לא יוכל להמשיך לאורך זמן אם הוא מנהל התפעול של העסק ולא איש העסקים של העסק אשר צריך לקחת את העסק ולקדם אותו קדימה. עסקים שיושבים כל היום על תזרים המזומנים שלהם הם עסקים לא טובים אשר ייעלמו כפי שנעלמים בתים ועצים בסופות הטורנדו.

המציאות השתנתה.

הפעם, במאמר זה, אני דווקא פונה לאותם עסקים וחברות אשר ההכנסות שלהם גוברות על ההוצאות מבחינה חשבונאית ואשר עומדים בהתחייבויות תזרימיות של החזר חובות, דווקא אתם מחויבים לנהל את העסק שלכם בשום שכל ולחשוב על פיתוחו והתאמתו למציאות העכשווית, עליכם לזכור שכל יום הוא יום חדש, כל יום יש איום כזה או אחר על העסק/או החברה שלכם, כל יום מישהו חושב איך לפתח מוצר/שירות הנותן פתרון לעסק שאתם מנהלים.

שימוש בכספים

אם אתם חפצי חיים לעסק או לחברה שלכם ואפילו יש לכם דור ממשיך, על תחביאו כספים בבלטה, קחו לכם יועץ עסקי טוב שיידע לכוון אתכם לעבר השקעות והתפתחויות עסקיות בתחומכם או בתחום שונה מתחומכם. זכרו שהמציאות העסקית מזמנת לנו הזדמנויות חדשות, סקטורים חדשים, צריכה שונה של לקוחות, ראו כמה עסקים נפתחו בעשור האחרון, כמה פתרונות וחלופות לעסקים ישנים שלא השכילו כמו החברות הגדולות עוד אז בזמנים טובים לבסס את מעמדם העסקי ולכן אני טוען שעסק טוב היום חייב אבל חייב לחשוב על המחר כי המחר ישתנה בטוח. ועליכם מוטלת האחריות לעשות כל דבר על מנת לבסס את ההכנסה העסקית שלכם ולהגדילה.

ואילו עסקים שעדיין נמצאים במצוקת תזרים מזומנים וחפצי חיים עשו הכול על מנת להפוך את הכערה על פיה ולהתמודד מול העולם העסקי שידכם על העליונה וזה קורה רק בניהול נכון, ובכלל עסקים נהרסים לא בגלל שהם לא טובים אלא בגלל ניהול כושל.

לקריאת מאמרים נוספים

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום





מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

איך מבטיחים את התשלום מהלקוח/דרכי פעולה

הלקוח פשוט לא מאמין לנו

הלקוח פשוט לא מאמין לנו! רקע בשני העשורים האחרונים ההתנהגות וההבנה שלנו מאד השתנתה, אם זה בגלל הטכנולוגיה, אם זה בגלל הגלובליזציה, אם זה בגלל

דרכי פעולה ייחודיים לעסקים קטנים

מעבדות לחירות תעסוקתית

ליווי עסקי לעובד, בדרכו לעצמאי כיום, כאשר אנשים רבים נמצאים בביתם – אנשים רבים אינם תרים את הרחובות, ואינם רוכשים בדיוק את אותם שירותים ומוצרים

היועץ העסקי רוצה להיות שותף לכם

מה זה השטויות האלה? משבר נוראי ושמו "קורונה"

ממשקפיו של יועץ עסקי: מי יבין או יידע מה קורה בחדרי חדרים של קובעי המדיניות במשבר הנוראי הזה ששמו "קורונה" מי יכול בכלל לדעת מאיזו

עסקים בהתאוששות
דרכי פעולה ייחודיים לעסקים קטנים

איך עסקים מתארגנים אחרי מגפת הקורונה

בקצרה – התשובה לכך היא שיועץ עסקי מעניק תשובות, ומבט ציפור על עסק. ולכן – כאשר אנחנו נכנסים בחזרה, או לראשונה – לזירה העסקית, ואנחנו

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!
רגע לפני שאתה מקבל החלטה

גם אתה כמו רבים אחרים ודאי שואל את עצמך, איך אוכל לדעת כי אני בוחר ביועץ העסקי המתאים לי ביותר, זה שבזכותו אוכל למנף את פעילותי העסקית ולהביא אותו אל פסגות ההצלחה הגבוהות ביותר?

התרשם מכתבות ומדריכים שנכתבו ע"י דורון עמית יועץ עסקי

דילוג לתוכן