האם העסק שלנו לא יופיע יותר בפייסבוק

מה נעשה בלי הפרסום בפייסבוק
בתקופה האחרונה אנו למדים על גישה ופעילות חדשה של מדינת פייסבוק.
למרות הרווחים העצומים שהחברה עושה היא מחליטה (כנראה) לשנות את התמהיל שלה ולאמץ את המודל העסקי הבסיסי לשם זה היא נוצרה "חיבור בין אנשים" ולא מיליונים של דפים פרסומיים, בעלויות נמוכות, מבחינתה היא לא רואה את דפי הפרסום או תמיכה במותגים כ"מודל העסקי" שלה בתנאים האלה וזאת הסיבה שרבבות לאחרונה התלוננו כי הדף העסקי שלהם פשוט נעלם (למרות שעדיין ניתן לפרסם ברשת)
מי שגולש ברשת בחודשים האחרונים כנראה שם לב לעלייתן של קבוצות החברים הסגורות, על חשבון הפיד הכללי והדפים ההמוניים. אבל נראה ומובן כי האסטרטגיה החדשה של הרשת יהיה דרסטי יותר, לרעת העסקים הנשענים על הרשת החברתית, שעכשיו יידרשו להשתלב בשיטה החדשה, לשלם הרבה או להיעלם.
אני לא יכול לכתוב כאן כמה פייסבוק באמת תרמה לפרסום של עסקים במרחב העסקים הכללי וכמה באמת עסקים או חברות שפרסמו אכן מימשו את התובנה של "עלות מול תועלת" אבל פרסומים או פוסטים שפורסמו במרחבי פייסבוק מצד אנשים פרטיים בחלקם הפכו להיות מקור הקשר העסקי היחידי למוצר, למותג, לשירות וכ"ד.
כפי שאני מבין, הפרסום לא ייעלם קליל שהרי "איך פייסבוק תרוויח" נראה לי שהתחום יהפוך להיות כפי שהוא קיים במנוע החיפוש גוגל עם עלות הרבה יותר גבוהה ממה שהיום משלמים לרשת החברתית על פרסום.
מי מפרסם בפייסבוק
רוב העסקים שאני נפגש איתם "מדברים על פרסום בפייסבוק" אם זה באופן עצמאי ועם זה דרך מערכות הפרסום של הרשת. בעיקר אני מדבר על עסקים בתחום בעלי המקצועות החופשיים אשר מעלים את כרטיס הביקור שלהם, או כאלה המקימים דפים עסקיים ומבקשים מלקוחות או הציבור כי יעשו להם לייק על מנת לצבור נפח של קהל במרחבי הרשת

, אנשים כמו:
1. בעלי מקצועות חופשיים
2. אנשים העובדים בבית.
3. רעיונות לשירות מסוים.
4.מרכזי שירות לתאגידים ותמיכה בהם
5. עסקים מקומיים
5. מכירה של מוצרים ייחודיים

כל אלה ואחרים הם הלקוחות המפרסמים ברשת החברתית והאמת די נשענים על מדיית הפרסום הזאת.

קראו עוד: לא כל פרסום במרששת נכון וכדאי

אז מה לדעתי יכול להזיק לכל אותם עסקים בפרט קטנים המפרסמים ברשת החברתית.

1. עליית מחירי הפרסום.
2. מפרסמים שלא בתשלום, או מסרים שיווקיים, או פוסטים מסחריים יורחקו מהפיד הראשי ויאולצו לשלם עבור הפרסום.
3. פייסבוק תקרב את היכולות הטכניות שלה לאותם יכולות של מנועי החיפוש הגדולים רק בייתרון רב כאן בישראל שהפרסום יהיה יותר ממוקד.
4. פייסבוק תשתמש בפרסום באמצעות רשתות הבת שלה כמו אינסטגרם וטויטר.

למעשה, ולדעתי, פייסבוק תתקרב למודל העסקי של מנוע החיפוש גוגל ומבנה הפרסום שלה יהיה דומה הן בטכנולוגיה והן בגישה של מנוע החיפוש.

אני יודע שהרבה מאד עסקים נשענים על כוח הפרסום של הרשת החברתית, בתשלום או שלא בתשלום ולכן יכול להיות כאן פגיעה במודל העסקי של כל מפרסם או כזה שבונה את המכירות של העסק שלו על פייסבוק.

כדאי להיות עם יד על הדופק.

לעומת זאת צריך להבין ולהטמיע כי פייסבוק לא הייתה מדיית פרסום מובילה בעולם הדיגיטלי החדש, ולכן יש לבדוק בשדות זרים אפשרויות ואופציות פרסום אלטרנטיביות או אלה שתציע לנו הרשת החברתית.

כאשר המהלך הזה יקרה נדע להביא לכם המלצות וכיוונים לפרסום העסק שלכם

קראו עוד מאמרים באתר

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו