האם הלקוח משיג אתכם

בארבעה עשורים אחרונים נהנינו מהטכנולוגיה שסיפקה לנו אפשרויות נרחבות כמעט בכל סקטור עסקי על מנת לייעל את העבודה, להחליף כוח אדם במכשור, ולעשות כל מה שאפשר טכנולוגית ליעל ולקצר תהליכים ומהלכים.

מה זה טכנולוגיה

טכנולוגיה או אביזרי וציוד טכנולוגי זה מכונה, לא צריך להיות חכם כל כך גדול בשביל להבין את זה, היא עושה את עבודתה בדיוק רב כמו שתוכננה לעשות, אין לה לב, אין לה רגש, אין לה את ששת החושים של בני האנוש, היא פשוט עושה מה שתכנתו אותה.

אבל אנחנו בני אנוש

אנחנו בני האדם בנויים עם רגש, אמוציה, קשר, אהבה, שנאה, יש האומרים "מפגשים נוצרו בשמיים" ובקיצור לא להלאות אתכם יתר על המידה ישנה התנגשות חזיתית קשה מאד בין הטכנולוגיה, המכונה, לבין בן האנוש, 1) הטכנולוגיה מביאה מיתון, (רק עכשיו אני שומע על מכונה מדהימה אשר קוטפת פרי ללא יד אדם, ממש לא יאמן, מעוד שנה כבר לא יצטרכו מאות עובדים שעוסקים בקטיף וככה המחשב גובר על האדם 2) הטכנולוגיה מקצרת לנו תהליכים ומסבכת במקרים מסוימים את אלה הדורשים שירות, כאשר והטכנולוגיה מעקבת להם את מתן השירות לדוגמה הטלפוניה במשרדים ובמשרדי ממשלה.

"התנגשות חזיתית קשה של הטכנולוגיה לבין בן האנוש"

ניגע בתחום הטלפוניה

למעשה הטלפון הוא חלון הראווה של כל עסק, כאשר אני מתקשר לעסקים, אני כבן אנוש מגיע אל מכונה שנקראת "מרכזיה", השכלולים של המרכזיות היום מאפשרות לך לבצע כל דבר בלחיצה על המקשים, מקש כזה, מקש אחר, לדוגמה: אתה מתקשר למשרד מסוים  והמרכזייה הטכנולוגית עונה: לרותי לחץ 106, לרחל לחץ 116, לאילנה  לחץ 120. ואני שואל? לקוח חדש, מהיכן הוא מכיר מי זאת רחל, רותי ,ואילנה? מהיכן הוא יודע מה הם עושות? מה התפקיד שלהם? ואז הלקוח הפוטנציאלי נעלם סגר את הטלפון, חזר לגוגל, ועבר לעסק השני. דוגמא נוספת: לקוח מתקשר למשרד אחר הנותן שירות, (משרד של מקסימום 2 אנשים) ואז המרכזייה עונה: למחלקת שיווק לחצו 1, למחלקת תמיכה לחצו 2, להנהלת חשבונות לחצו 3 ולמחלקת לא יודע מה לחצו 4. במשרד רק 2 אנשים, למה לסבך את הלקוח "בשביל שיבין שזה עסק גדול" נהפוך הוא, אתה רק מבריח אותו, ואם זה לקוח שכבר מכיר את העסק? אז הוא פשוט "צוחק" שהוא יודע שהעסק הזה מתופעל ע"י 2 אנשים.

חשוב מאוד לייעל את הטלפוניה אצלכם בעסק
חשוב מאוד לייעל את הטלפוניה אצלכם בעסק

למה אני כתבתי את כל הפתיח הזה ?

תובנה אחת ברורה: "אנחנו בני אדם" לנו יש את ששת החושים הטבעיים " ראייה, שמיעה, ריח, טעם, אהבה, ואני מוסיף חוש שישי "האינטואיציה"  אנחנו בני אדם, אנחנו לא יודעים לדבר עם מכונות, האנושות אין לה חוש למכונות, על מנת לשפוט לחסד או לשבט אנחנו משתמשים רק באמצעות החושים שלנו, (אף אחד לא לימד אותנו אם זה הקב"ה או אלה שמאמינים בתורת האבולוציה של דרווין "רחמנה לצלן") ,לדבר עם מכונות או לפתח רגשות למכונות, מכונה מבחינתנו זה גולם אחד מוחלט.

מכאן אני מגיע למכירות

מכירות מתבצעות ע"י אנשים, "בני אנוש זוכרים! כאשר לקוח קיים  או פוטנציאלי מתקשר לעסק שירותים או עסק העוסק במכירות מוצרים, הוא רוצה לשמוע "בנאדם" לא מכונה "בנאדם" לפי המענה "האנושי" החושים שלו מייד קובעים א דעתו על העסק "ככה אנחנו" איך העסק? לדוגמה כאשר אני עניתי לטלפון בחברות שהיו בבעלותי (כן גם זה עשיתי, אהבתי להרגיש את הלקוח,) ומאחר ויש לי קול רדיופוני הייתי מקבל ישר מחמאות: "איזה קול" למה אתה לא הולך לרדיו (ואתם חושבים שלא הלכתי ללמוד קרינות?) כן, הלכתי! מה שאני בא להגיד "בן אנוש" חייב לענות ללקוח כבר בפגישה הראשונה בין לקוח למוכר, וזה מוכר, (מכירה) שהרי הלקוח מתקשר בשביל לרכוש, הוא סופר פוטנציאלי למכירה, חייבים להעסיק את האדם הנכון שיודע/ת לדבר ולקשור קשר ראשוני טוב עם הלקוח. דמיינו חלון ראווה מודרני עכשווי לעומת חלון ראווה של גלנטריה מלפני 50 שנה או שנות ה-80.

הלקוח רוצה לשמוע "בן אדם" ולא מכונה

לסיכום והמלצות

אני ממליץ לכם, זרקו את כל השטויות שאתם שמים בפתיח שמתקשרים עליכם, תנו לבן אנוש לענות לשיחות הטלפון מהלקוחות, אתם לא תאמינו מה זה יעשה ללקוח ומה זה יעשה לעסק שלכם, על תתפתו לרכוש מרכזיות זולות או יקרות. אם יש לכם מספר חדרים או עמדות? החזירו תפקיד ישן ומיושן  המרכזנית/המרכזן, (ואם זה מישהו מתאים מבן העובדים הקיימים תנו לו לענות) ציידו אותו במיידע איך מדברים עם לקוח, למשל:  למדו אותו לחייך שהוא מדבר עם לקוח, והעבירו אותו קורס מזורז למענה טלפוני מכירתי. ההחזר יגיע לכם בגדול.

אני מבטיח לכם שהמכירות שלכם יעלו.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי שעובד
אימון עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי ההבטחות גדולות, ההבטחות בשמיים. "בוא איתי, ואראה לך את העולם". מדובר בשטיק שבעלי עסקים אוכלים, כי מי לא רוצה

יועץ עסקי
עובדים

ואוו כמה קשה להשיג עובדים ב-lowe-tech

לואו טק   בעולם בו ניתן לעשות המון כסף מהמחשב בלי לצאת מהבית, מה יכול לעודד אנשים לצאת לעבר "עבודות מסורתיות", ולמלא את השוק בכל

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך שומרים על הלקוח המלצת ייעוץ עסקי

מתן שירות לצמיחה עסקית   "מנהיגים מתחילים עם הלקוחות, ועובדים אחורנית. הם עובדים ללא חת כדי להרוויח ולשמר את אמון לקוחותיהם. על אף שמנהיגים שמים

ייעוץ עסקי
מכירות

למה אנו חושבים שהלקוח שלנו

איך למצוא נותני שירותים שמלווים אותך גם לאחר שלב גביית התשלום   כתבה זו עלתה לאוויר, לאחר שאדם יקר לליבנו שאל אותנו, מדוע נותני שירותים,

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי

איך לאכול את הבייגלה

אילו עסקים יכולים להמשיך לשגשג גם לאור המצב הביטחוני?   לפני שנדבר על התחזיות שלנו, באשר להשפעת האירועים הביטחוניים על העסקים במדינת ישראל, הבה נקפוץ

כולם רצים להייטק
ייעוץ אסטרטגי

כולם רצים להייטק, למה?

כולם רוצים להגיע להייטק – או לחופש כלכלי אמיתי?   מה ההבדל בין עבודה בהייטק לבין חופש כלכלי ואישי אמיתי? יש אנשים שמחפשים לעבוד בהייטק

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן