האם אתם באמת מוכנים למכירה

האם אתם באמת מוכנים למכירה

סיפור

פלוני אלמוני הלך ראה מבצע ברשת סופרפארם (בכוונה אני מציין את השם) המבצע הופיע באינטרנט ופלוני הלך לרכוש אותו בחנות הרשת הקרובה לביתו, לתדהמתו בבואו לקופה על מנת לרכוש את המוצר נאמר לו שהוא צריך להציג את הקופון, פלוני לתדהמתו הראה לקופאית את המוצר במבצע דרך הסמארטפון שלו אבל זו התעקשה כי הוא צריך להביא לה את הקופון, יצא פלוני בבושת פנים והחליט ללכת לסניף אחר של אותה רשת רק בכדי להבין אם הוא "מטומטם" או לא, ושם לשמחתו מכרו לו את המוצר במחיר המבצע.

זה לא המקרה הראשון שאני נתקל אתו זה קורה בהרבה רשתות ולדעתי בעלי הרשתות חייבים לשנות את הטקטיקה שלהם.

מה קורה בעולם הצרכנות

כאשר אני מדריך אנשי מכירות אני תמיד מיידע אותם מה העלות הגולמית של המוצר וכמובן מהו הרווח התפעולי של החנות/הרשת העסק. במצב זה אני אומר להם כי "אסור שייצא לקוח מהחנות עם ידיים ריקות" ואז נותן להם חבל עד היכן הם יכולים להגיע בהנחה ללקוח, בשיטת קנייתה מוצר אחד מגיע לך מוצר שני בחצי מחיר או אפילו בחינם ובדרך זאת או אחרת אנו מגיעים למכירות לא מפוספסות.

איך בכל זאת רשתות יוכלו שלא לאבד מכירות בגלל חופש פעולה למוכרנים

אני בהחלט מודע לעובדה כי רשת עלויותיה מורכבות ומסובכות והתמחיר שנעשה אמור לכסות את עלויות הגולמיות והעלויות התפעוליות, מכאן נגזרים מחירי המכירה והמבצעים המוצעים ברשת. זה די מסובך להעביר לכל עובד חישובים של עלויות וכ"ד ברשתות זה יהיה קשה מאד ליישום אבל בעלי רשתות חייבים להפנים כי העלות שלהם להביא לקוח לסניף היא גבוהה ואם הוא לא רוכש בסופו של דבר זה הפסד לרשת. (השיטה שמציעים מבצעים ללקוח כמו "קנה זוג גרביים ב-50%" לא עובדת, הלקוח מאס בשיטות האלה אבל הוא כבר נמצא בחנות ואת המוצר המרכזי שרצה לקנות מסרב לרכוש בגלל מחיר ולכן חייבים להגיע אתו לעמק השווה על מנת שירכוש את המוצר אשר עבורו הגיע לסניף.

קראו האם צריך לגבות כסף מהלקוח

אני יודע שהמאמר הזה הוא קצת מבלבל כי נוצרת כאן חוסר שליטה ועקיפת המערכת אבל אנו חייבים להטמיע כי הלקוח הוא "המלך" אפשרויות הקניה שעומדות לפניו בכלל הוא כל כך רחב, באינטרנט, בנסיעה לקניונים בחו"ל, "שמיים פתוחים" ובכלל, והלקוח יודע את זה לכן הוא לא מקבל כל מוצר כדבר מובן מאליו.

תחרות זה דבר טוב אבל הפתיחות הגלובלית שקוראת אותנו מתחילה להיות מסוכנת לכלל הסחר הישראלי ואל עולם הצרכנות הישראלי.

אני כותב מאמר זה בגלל סיפור פלוני ואני גם בטוח כי רשתות יצרו מנגנון כלשהו שימנע מלקוח לצאת מהסניף מבלי לרכוש אבל המטרה של המאמר להעיר את אלה שישנים ועדיין לא הסתגלו למצב הקיים ולא סיגלו לעצמם כלים אשר ימנעו תופעה של מוכרים או מוכרות לא אכפתיים או שפשוט אין להם נהלים כיצד להתנהג בסיטואציה כזאת.

המצב העכשווי מחייב עסקים רשתות וכ"ד לחשוב "איך לא מאבדים מכירה" זאת המציאות של ימינו בימי השפע הענק שיש היום ללקוח.

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן