בוא תלמד איך משווקים

יש כאלה הרואים בשיטות השיווק או במניפולציות השיווקיות "תרמית" ואילו אני רואה בשיטות השיווק רצון לשווק מוצר אשר המשווק חושב או יותר נכון בטוח שהמוצר או השירות עבור הצרכן נכונים כולל אופן הצגת המוצר ללקוח.

לדוגמה: מים מינרלים כמו של פעם בבקבוק זכוכית נראה ומרגיש יותר יוקרתי מאשר מים בבקבוק פלסטיק. האם יש כאן הטעייה שיווקית, האם אנו מבינים כי לשבת במסעדה טובה, ש-כבר משקיעים כסף בעבורה החוויה לא תתקלקל עם יוגש לשולחן מים מינרלים בבקבוק של פלסטיק אשר ניתן למצוא בכול תחנת דלק. האם זו תרמית?

שיווק זו תורה, שיווק זה התעמקות בפסיכולוגיה, שיווק זה להכיר נכון איך עובד המוח האנושי. (תוכלו להגיד כי רוב עם ישראל או העולם טיפש מאחר והוא משקיע ברכישה של "חלום" בדמות כרטיס הגרלה של מפעל הפיס, הרי נמכר כאן "חתיכת נייר" ולא מוצר ממשי, אבל בד בבד עם המכירה נמכר כאן "חלום" והמוח האנושי אוהב לחלום, אוהב לדמיין, אוהב לראות את עצמו נהנה ממה שיכול לספק לו החלום, ראו איזה התרגשות יש למביא הכרטיס שנקנה לדוכן "אולי" יתמזל המזל והוא זה הזוכה הגדול. התרגשות זאת והחוויה הרצופה לה זה מה שמושך מיליונים להשקיע מאות שקלים בכרטיסי מזל, כי מי לא רוצה לחלום,

מותגים מדברים

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול להביא המון דוגמאות המתארות מוצרים או שירותים דרך הליכה אל החלום, שאנו מוכרים נופש מפנק באילת או באנטליה" מספיק שנאמר את המילה "הכול כלול" ריר האוכל והשתייה עולה בגרונו של הלקוח והוא מרים את הטלפון או לוחץ על האינטר של המחשב להזמנת החופשה. והרי אנחנו יודעים שיש קיבולת לבנאדם לאוכל, ובתי המלון לא מפסידים, ובכול זאת הפקודה המתקבלת בראש "הכול כלול" מעלה את כול הדמיון הגסטרונומי של הלקוח הפוטנציאלי.

כ יועץ עסקי גם הדחיפה למכירה מוגברת מקובלת ואינה נחשבת כ"תרמית" קנה 3 במקום 2 וקבל את השלישי ב-10% או כול הצעה צרכנית אחרת כמוה כדי לעשות טוב לצרכן, נכון המשווק לא סובל מזה, ההפך הוא רק מרוויח, אבל גם טובת הצרכן נמצאת בהצעה זאת. גם הבהלה שיוצר המשווק באומרו קנו 2 ולא אחד כי מחר לא בטוח שתהיה אספקה סדירה של המוצר או מניפולציות דומות, כמו ההצעה מוגבלת ל-30 יום בלבד, המדד עלול לעלות ואז גם ההצעה שלך תהיה יותר גבוהה, כול אלא הם הצעות מכר לגיטימיות שהמשווק עושה את מה שמוטל עליו קרי הגברת המכירות.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני חושב כי משווק צריך להשתמש עם הרבה יותר דימויים ואלמנטים רציונאליים, למרות שלא תמיד הצרכן האנושי חושב בצורה רציונאלית. ביטויים כמו "כדאי לנו לרכוש את המחיר למופע כי אמרו שהכרטיסים הולכים להיגמר" זו בהחלט חשיבה שיווקית נכונה, אם אתה כבר רוצה לראות את המופע אז כדאי שתקנה כרטיסים עכשיו פן תאבד את ההזדמנות.

ובכלל אני בטוח כי אם יידעו משווקים, יצרנים, כאלה שנותנים שירותים לתאר בפני הלקוח את החוויה שתצא לו מהרכישה אזי המכירות יגדלו ויעלו פלאים,   

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי שעובד
אימון עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי

למה בעלי העסקים מאוכזבים מייעוץ עסקי ההבטחות גדולות, ההבטחות בשמיים. "בוא איתי, ואראה לך את העולם". מדובר בשטיק שבעלי עסקים אוכלים, כי מי לא רוצה

יועץ עסקי
עובדים

ואוו כמה קשה להשיג עובדים ב-lowe-tech

לואו טק   בעולם בו ניתן לעשות המון כסף מהמחשב בלי לצאת מהבית, מה יכול לעודד אנשים לצאת לעבר "עבודות מסורתיות", ולמלא את השוק בכל

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך שומרים על הלקוח המלצת ייעוץ עסקי

מתן שירות לצמיחה עסקית   "מנהיגים מתחילים עם הלקוחות, ועובדים אחורנית. הם עובדים ללא חת כדי להרוויח ולשמר את אמון לקוחותיהם. על אף שמנהיגים שמים

ייעוץ עסקי
מכירות

למה אנו חושבים שהלקוח שלנו

איך למצוא נותני שירותים שמלווים אותך גם לאחר שלב גביית התשלום   כתבה זו עלתה לאוויר, לאחר שאדם יקר לליבנו שאל אותנו, מדוע נותני שירותים,

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי

איך לאכול את הבייגלה

אילו עסקים יכולים להמשיך לשגשג גם לאור המצב הביטחוני?   לפני שנדבר על התחזיות שלנו, באשר להשפעת האירועים הביטחוניים על העסקים במדינת ישראל, הבה נקפוץ

כולם רצים להייטק
ייעוץ אסטרטגי

כולם רצים להייטק, למה?

כולם רוצים להגיע להייטק – או לחופש כלכלי אמיתי?   מה ההבדל בין עבודה בהייטק לבין חופש כלכלי ואישי אמיתי? יש אנשים שמחפשים לעבוד בהייטק

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן