אם אין לך יועץ עסקי העסק שלך הולך אחורה

חברות ועסקים לא מצליחים להטמיע את השוק של היום והמחר.
בוגרי מנהל עסקים או כלכלה הם כבר לא ממלאים את התפקיד של ניהול העסק או החברה, כל מה שנלמד באקדמיות ובאוניברסיטאות בעשורים האחרונים כבר לא יכולים להשפיע או לשנות את דרך הניהול הקונבנציונאלי.
השינויים והתנודות בשווקים ובצרכנים הם מטאורים, מה שמתאים להיום כבר לא מתאים למחר ומחרתיים וכאשר אנו יועצים עסקיים "צועקים" כי מערכות הניהול העכשוויות בעסקים ובחברות לא מקבל על עצמו את האחריות לביצוע השינוי הניהולי אם זה מתוך אזור הנוחות או אם זה שמנהלים עסוקים היום בהישרדות העסק או החברה ואין להם את הזמן והפנאי לחשוב שונה ובסיבוב של 360 מעלות.
בעלי עסקים וחברות מסתכלים ורואים את האמבטיה שלהם מבלי לקחת משקפת ולהסתכל לאוקיאנוסים רחוקים ולשאוף להגיע לשם.
אין היום עסק או חברה סטבילית גם בנקים מכלכלים את צעדיהם ברמת השירותים, מגוון השירותים, כיצד הם מגיעים ללקוחות בדרכים אחרות, ואיזה שירותים מתקדמים יחזיקו את עצמם לאורך זמן, נתתי את הבנקים כדוגמה מאחר והם העסקים היציבים עדיין במשק הישראלי ויש להם את היכולת לגייס אנשי "מוח ימני" על מנת שייצרו את השונה, האחר, היציאה מהקופסה, והפרובוקציה.
אני חייב לתת כאן שתי דוגמאות אשר עברו תחת עיני בשנה האחרונה.
1. בחירתו של טרמפ לנשיא המעצמה הגדולה ביותר (לפני עשור לא היו אפילו חוזים מהלך שכזה וכל צוות הרפובליקנים שהתחרו בארצות הברית התייחסו אליו בזלזול כי "הוא לא נספר"
2. בראיון של חיים אדגר עם "בחור יחסי ציבור" נאמרו משפטים ע"י אותו בחור יחסי ציבור, שהדהימו והקפיצו את הצופים. למעשה מה שנאמר ע"י אותו איש יחסי הציבור היו דברים שלא בשגרה אבל למעשה באומרו את הדברים האלה הוא רק ריתק ועניין את הצופים ואני מבטיח לכם שאחרי ראיון כזה עלה קרנו בפני הרבה מאד אנשים וכך גם הכנסתו. למה? כי הוא יצא מהקופסה בענק.(לא שדברי היחצן נעמו לאוזן אבל זה פרובוקטיביות המוציאה אותו מהקופסה)
זהו רק קמצוץ ממה שאנו רואים ושומעים בעולם החדש בו אנו מצויים.
השונה פורץ, האחר מקפיץ, הפרובוקטיבי עולה מעלה, וכל זה כי לאנשים משעמם, הם מחפשים כל הזמן את החדש, השונה, ראו טרנדים אחרונים בשוק העולמי כיצד הם פורצים ומתפרצים ומה דוגמה יותר טובה מזה שאב מביא לבנו מתנה במקום "אופניים" "רחפן"

קראו: כיצד מונעים טעויות בעסק
עסקים חברות קובעי האסטרטגיות חייבים להתחלף מאנשי כלכלה לאנשים יצירתיים עם אונה ימנית חזקה במוח על מנת להמציא ולשכלל את האסטרטגיה הקבועה של העסק או החברה להצלחתה והישארותה בשוק.
אז מדוע עסקים וחברות לא מתנהלים כך?
א. אם נראה חברות ענק המצוידים ביועצים כאלה ואחרים כמו גוגל אפל פייסבוק אמזון עלי באבא וחברות ענק נבין שהם כן עושים זאת, הם כל פעם יוצאים מהקופסה מחדש.
ב. עסקים וחברות קטנות לא יכולות להחזיק עובדים בכל תחום ולכן עליהם חובה להיעזר ביועץ עסקי שייקח אותם קדימה.
ג. למה אני מדגיש יועץ עסקי ולא יועץ אחר מכיוון שעשיית שינוי, או קביעת אסטרטגיה חדשה או טקטיקה אחרת מחייבת ייעוץ עסקי שיביא את התמחותו בכל ענפי העסק, כספים קשורים לשינוי, כל שינוי בעסק או חברה מחייבים מחשבה על ההכנסות העכשוויות, ההשקעות הכספיות, המימון, שופרות הפרסום, השיווק והמכירות זה הכול מעגל אחד שרק ייעוץ עסקי יכול לתרום לעסק או לחברה.
ד. עסקים מחשיבים יועצים עסקיים רק במקרה של גיוס כספים, התנהלות, מימון, שינוי ארגוני וכ"ד וזה לא נכון, תפקידו של יועץ כזה הוא להסתכל ולהשפיע על כל המערכת, תיקון חייב שיהיה ויתבצע בכל עסק, כי זו המציאות שאנו חיים בה אם אתה לא הולך צעד קדימה אתה הולך שניים אחורה.
לנהל עסק היום מצריך המון כוחות הישרדות מול מתחרים, ספקים, אחזקה, כ"א, מימון, בנקים, תשלומי לקוחות ועוד רבים התפקידים של בעל העסק או המנכ"ל, בטח לא נותר לאותו בעל עסק או מנכ"ל את הזמן לחשוב על ההווה והעתיד של החברה כי בתוך תוכו הוא יודע שהשוק הולך ונהייה יותר ויותר צפוף.
מנהלים כאלה או בעלי עסקים מוצאים את הפתרון "בידיעה שהיום לקוחות מגיעים מהאינטרנט" אז הם מפרסמים באינטרנט או משקיעים עשרות אלפי שקלים במיתוג, מימון פרסומות ברשתות החברתיות וזהו! מכאן תבוא הישועה, אז שלא. זה פשוט לא נכון. חברה או עסק זה כמו שרשרת לולאות המחוברות יחד וכל עשייה חד צדדית רק תפגע בעסק ולא תקדם אותו.
דברי מופנים לעסקים וחברות קיימים וכאלה העומדים להיפתח.

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו