איך צריך להתייחס לתכנית עסקית

איך אנו צריכים להתייחס לתכנית עסקית.

מהי למעשה תכנית עסקית?

בהגדרה הפשוטה תכנית עסקית היא כמו מפה אשר בה מסתכלים על נקודת היציאה והדרך להגיע אל המטרה. פשוט, קל, מובן ובעיקר נדרש לקבלת הלוואות או מימון מבנקים וממוסדות מימון כאלה ואחרים כמו ועדות בערבות מדינה או אפילו משקיעים או כאלה שרוצים להיכנס בנעלי העסק או החברה.

 

בתכנית עסקית חייבים להיכתב אם זה עסק חדש אז ההשקעה, ההוצאות עד ההקמה, ההוצאות השוטפות, המימון, וכמובן ההכנסות הצפויות מהעסק. אם מדובר בעסק קיים אזי כתיבת התכנית העסקית היא הרבה יותר פשוטה מאחר והחומרים נלקחים מההיסטוריה של העסק ואז גם ניתן לבצע תיקונים או שינויים תלוי במצב בו נמצא העסק.

יש עסקים או חברות אשר כותבים תכנית עסקית לא "מבוססת" כלום מאחר והם רוצים ליצור מצג שווא כי העסק נמצא בנקודה X והוא רוצה להשקיע ב-Y ולכן דרוש לא המימון בו בזמן שבעל העסק יודע כי את הכסף הוא צריך לכיסוי חובות או לריפוד תזרים המזומנים או כדי לשרוד עוד כמה חודשים וזאת הטעות הכי קריטית שעושים בעלי עסקים ביחד עם מי שכותב להם את התכנית. במצב כזה לעסק או לחברה יש רק כוון אחד והוא התרסקות.

למעשה כל מה שכתבתי עד כאן הוא הכלל לנושא התכנית העסקית, הוא נכון לעשייה, וטוב שכותבים את התכנית רק הבעיה ההולכת ומתגברת היא דרך החתחתים אשר תכנית עסקית צריכה לעבור בימים אלה, בתקופה זאת, בנדנדה העסקית היום יומית.

אני רוצה לצייר את המצב שאני מתאר כאן כתחילת טיול אשר תוכנן מראש ע"י קבוצת מטיילים ולאחר יומיים מסע ע"פ התכנון קורא מצב של רעידת אדמה ומכאן איך לוקחים את הקבוצה האם חוזרים אחורה (אם ניתן) או ממשיכים לנווט לעבר המטרה שיועדה או בכתיבת המסע.

זה בדיוק מה שקורה לתכניות עסקיות אשר תוכננו בקפידה.

רוב התכניות אינם יכולים להחזיק מים אם לא התכוננו לתהפוכות וטלטולים של התכנית העסקית שלהם, אני מדבר על אותם בעלי עסקים שכתבו את התכנית לא רק בשביל לספר סיפורים למממן בשביל לקבל כסף לכיבוי שריפה אלה לכאלה שבאמת רוצים להצליח ורוצים להצטייד בתכנית נכונה או כמה שיותר קרובה למציאות.

כאשר בונים את התכנית העסקית חייבים לקחת מלווה דרך, מדריך טיולים, על מנת שיוכל לשרוד ולהשריד את העסק במהלכו בשביל התכנית שיצר. אין היום תכנית למגירה, המגזר העסקי גועש ושוצף וכל יום קמה לו טרגדיה חדשה.

לפני שאתם מחליטים להשקיע אגורה בעסק חדש "התייעצו"

ברגע שאתם הולכים להציג מצגת שווא לבנק רק בשביל לקבל עוד הנשמה על תעשו. עדיף מה ניתן לעשות כאן ועכשיו ולא מחר עם עוד חוב על הגב.

ברגע שאתם בונים תכנית מחודשת לעסק שלכם, הוספת מוצרים, הגדלת מכירות כתוצאה מרכישת ציוד, השקעה בשיווק וכל דבר אחר "התייעצו" לא עם רואה החשבון או עורך הדין.

אנא על תעשו טעויות.

 במידה ומצאתם שגיאות במאמר כתבו לנו

 

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

להפיק את המקסימום מייעוץ עסקי

מאחר וייעוץ עסקי הוא לא דבר נלמד באקדמיה ההכשרה הנכונה של כזה זה ניסיון וכמה שיותר רחב ועדיף ניסיון של אדם שהיה בעצמו איש עסקים ולא כשכיר אלה כיזם כאן תשיגו עלות מול תועלת

יועץ עסקי שיווקי
הלוואת

יועץ עסקי שיווקי

ייעוץ עסקי מחייב את היועץ להתמחות בעולם השיווק והמכירות שהוא החלק המכניס כסף לעסק או לחברה, בכף ידינו נמצא כלי הפרסום האדיר מכל הדורות וכמי שמקדם חברה חייב שיתמחה מעבר להיותו יועץ עם ניסיון גם הבנה ומומחיות בבמה המרכזית של המכירות

עסק בקשיים
ניהול משברים בעסקים

עסק מדשדש

אלפי עסקים עומדים לקרוס ולא מרגישים את זה, למה? מאחר ומנכ"ל החברה או בעל העסק עסוק בתפעול העסק ולא בניהולו

סגירת עסק
הלוואת

האם לסגור את העסק?

בעלי עסקים מקבלים החלטות לסגור עסק לפני שהתיעצו עם יועץ עסקי, טעות

יועץ עסקי בכיר
יועץ כלכלי

יועץ עסקי בכיר

שאנחנו בוחרים יועץ עסקי כדאי שנבחר יועץ עסקי בכיר, למה? כי כאשר שוכרים יועץ עסקי לעסק או לחברה הוא חייב להיות בעל ניסיון רב וכזה תמצאו אצל יועץ עסקי בכיר

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן