הקמת עסק חדש, דורון עמית יועץ לעסקים בהקמה, משלב פיתוח הרעיון ועד כניסת הלקוחות…פתיחת עסק חדש יבול לבוא ממספר גורמים…רעיון חדש, רכישה של עסק קיים, פתיחה של עסק סקטוריאלי שכבר קיים בשוק, השתלבות בתוך עסק קיים ויציאה במיזם משותף…לכול הפרמטרים שהזכרתי יש מכנה משותף….כיצד פותחים את המיזם, כיצד רושמים את המיזם, מהו ההון ההתחלתי לפתיחת המיזם וכיצד מחלקים אותו למיקסום מקסימלי של הצלחת המיזם, תוכנית שיווקית, אגנדה שיווקית, טקטיקת מכירה…ובכוונה לא הזכרתי תוכנית עסקית…באופן אישי המודל הזה של תוכנית עסקית עושה לי צמרמורת…מהי תוכנית עסקית? למעשה היא צריכה להיות דומה למפת דרכים שיודעים לתכנן את נקודת היציאה ואת הדרך ונקודות ההגעה….במסחר של היום ובאקלים העסקי אני לא מכיר הרבה תוכניות עסקיות שהצליחו לשרוד או לעמוד בתכנון שלהם כולל אצל חברות הענק שבמניותיהם אנו סוחרים….לכן הדבר המחליף את התוכנית העסקית (ויסלחו לי כול אלה המתפרנסים מתכנון תוכנית זאת) הינה התוכנית השיווקית והמכירתית קרי הכנסת כסף לקופת המיזם….וכאן הדרכים הם רבות…רבות ומשפיעות על שאר ההחלטות כמו ההחלטה הלוגיסטית, מיקום העסק, סך העובדים בעסק…הכול נגזרת בראש ובראשונה בשיווק ובמכירות….ומעמדה זאת קשה להוציא אותי כבעל ניסיון….חשוב לכם שהמיזם שלכם יצליח…אל תחסכו…התקשרו