איך עסקים עושים ייצוא

עסקים חפצי ייצוא

מדינת ישראל מדינה סגורה מבחינת גבולות יבשתיים.

היתרון שיש למדינות אירופה אגן הים התיכון ואמריקה שיש גבולות יבשתיים שמחברים אותם עם ארצות אחרות וכך יכול להתנהל מסחר בין ארצות תוך כדי הגברת המכירות לתאגידים מפעלים יצרניים חקלאות ושירותים.

לפני שנים מדינת ישראל הייתה פעילה מאד בתחום הייצוא האזרחי והצבאי ומוצרים כמו יהלומים, מערכות השקיה, נשק, חקלאות על כל המגוון, פרמה, היי טק ועוד מוצרים רבים אחרים חלק עם טכנולוגיה וחלק בלי.

במהלך השנים האחרונות הייצוא פחת כתוצאה מהפתיחה הענקית של המזרח והטכנולוגיה אשר קירבה בין ארצות ויבשות. ישראל לצערי נשארה יבשה מבחינת הייצוא וזאת גם בגלל הפרשי שערי המטבע שנעו בטיסה מעלה מטה.

קראו: אתם בטוחים שאתם רוצים הלוואה 

המצב נהיה עוד הרבה יותר גרוע כאשר קם לו העולם המזרחי וחברות שהיו יצואניות בעבר הפכו להיות יבואניות של אותם מוצרים אשר ייצרו בעבר וגם ייצאו.

בנוסף לכל אלה המדינה לא השקיע מספיק מאמץ בקידום הייצוא וראו מה קרה לענף החקלאות שלא רק שהיצוא נחלש הייבוא פורח.

ייצוא של מדינה הינו גורם מפתח להתפתחותה, למטבע חוץ באמתחתה ולשיפור תל"ג.

אבל עדיין אני טוען כי בישראל מעבר ליהלומים ומעבר למוצרי הייטק יש עדיין כר נרחב של מוצרים אשר יכולים להיות מוצרי ייצוא ולהגדיל את המכירות לחברות מעבר לשוק המקומי המצומצם. ואני לא מדבר רק על חברות גדולות אשר בעליהם נוסעים במטוסו של ראש הממשלה למדינות ייצוא פוטנציאליות ומקדמים את עסקיהם אני מכוון גם לתעשייה ולחברות יותר קטנות מהם נדרש מאמץ רב יותר לקיום ייצוא.

זכור לי שעוד בשנות ה-80 יצאתי לייצא מוצרים של חברות קטנות אשר כל אחד מהצד היה מתפלא איך אני מצליח למכור מוצרים בחו"ל ולהתחרות בשוק העולמי כאשר המשימה שלי הייתה לכוון לעסקים קטנים ברי ייצוא אם מחיר טוב ואיכות גבוהה.

למרות כל הבלגן בשוק הגלובלי, אסיה, המדינות המתפתחות, כוח עבודה זול בעולם השלישי אני מאמין כי יש עסקים או מפעלים הנחשבים כעסקים קטנים אשר תוצרתם יכולה לעניין הרבה מאד חברות בעולם הגדול.

יצוא הוא טוב ובריא לחברה.

יצוא מאפשר לקים מחלקת מו"פ, ייצוא מגדיל את היקף המכירות וההכנסה, ייצוא מאפשר מענקים כמו ייבוא מוצרים מחו"ל לשם ייצוא, ייצוא מגביה את שם ואיכות הפירמה ומאפשר לו להתפתח בעולם הגדול. (ראו כמה המצאות של עסקים שהתחילו כקטנים יוצאו לחו"ל ואפילו נרשמו למסחר בבורסות העולם) אומנם לא כל ייצוא הוא סיפור הצלחה כמו שאני מתאר אותו אבל אנו יודעים שמי שמנסה לא מצליח.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי עם ניסיון גם בתחום הייצוא אני קורא לחברות אשר יודעות כי בידם מוצרים היכולים להיות מיוצאים לארצות חו"ל לקום ולעשות כן, המשימה קשה אבל משתלמת

ישראל מדינה קטנה, עסקים נלחמים כאן אחד בשני, התחרות הפכה להיות תחרות על בסיס של מחיר מה שמבטיח התרסקויות של חברות אם לא ינוהלו נכון ולכן הרחבת קהל הלקוחות היא צעד ראשון במעלה להתפתחותו של עסק (כמובן למי שיש את המוצר לייצוא)

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו