איך עסקים מתארגנים אחרי מגפת הקורונה

בקצרה – התשובה לכך היא שיועץ עסקי מעניק תשובות, ומבט ציפור על עסק. ולכן – כאשר אנחנו נכנסים בחזרה, או לראשונה – לזירה העסקית, ואנחנו רוצים את התשובות ואת הקרקע לעמוד עליה – באופן מיידי כמה שאפשר – תשובות, ומבט ציפור על העסק – יכולים לשמש אותנו עד מאוד לשל כך.

זה כמו הליך רפואי לכל דבר – כאשר אנחנו לא יודעים מה קורה בגוף שלנו. ועם זאת, יש בעל מקצוע שמיומן להסתכל, ולהבין על בסיס ממצאים, בדיקות וניסיון אישי – מה בדיוק קורה במערכת. על פי כן הוא יכול לתת מענה הן בטווח המידע וההנחיות כיצד לפעול מעתה, והן בטווח המענה הרפואי (הליכים רפואיים שונים שיכולים לתמוך את המערכת בחזרה לאיזון, ושגשוג).

הקורונה והעסקים הקטנים והבינוניים

מגפת הקורונה השפיעה על העסקים הקטנים והביוניים באופן שאתגר אותם בלגלות הכנסות חדשות – כדרך נתיבי ההכנסה הקיימים שלהם – אלו שהתבססו על תנועה תקנית ומתמדת של תנועת לקוחות, לתוך ומחוץ לארגון המקצועי שלהם. בפשטות – אנשים החליטו להוציא פחות כסף, ולבקר פחות בעסקים הקטנים והבינוניים. כך שגם אם המכירות עברו לדיגיטל – ייתכן שאנשים פשוט בחרו שלא להשקיע את הכסף בדברים שהם חשו כמותרות, וכו'. על אף שכמובן – לעתים, מותרות זה בדיוק סוג השירות והמוצר שאנשים יבקשו לקנות לעצמם כשהם נמצאים בבית, במשך זמן רב.

ועם זאת – על פי דיווחים שונים, ניתן להגיד שהרבה מבתי העסק בישראל, בעיקר הקטנים והבינוניים – חוו ירידה משמעותית במידת ההכנסות. האם זו ירידה זמנית? אין לדעת, כי מי מאיתנו שחושב לחזות את העתיד כנראה עושה זאת על פי מיטב יכולתו ואין בכך הבטחה לדבר.

ועם זאת, נניח שלאחר תום תקופת הקורונה, והבידוד החברתי – אנשים יחזרו לפקוד את הרחובות, והחנויות – ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים ישובו לראות הכנסות. אז מה?

אז תהיה צורך בהתארגנות מחדש, כדי להתאים לעידן החדש של התפישה הציבורית החדשה. הלקוח השתנה – ולכן גם על בעלי העסקים לשקף את השינוי בשירותיהם ומוצריהם.

תקופה של מספר שבועות עד מספר חודשים בבידוד ביתי עושה את שלה – ואנשים מגלים את עצמם מחדש – הם חווים שינוי. הם לא יחזרו למשק באותה דיעה, עם אותן העדפות. משהו הולך להשתנות. מי מאיתנו, בעלי העסקים החכמים – שיידעו לגלות את הדרישות החדשות במשק , של צרכנינו המחודשים?

עסקים צריכים להתארגן לאחר הקורונה

זיהוי שורשי בייעוץ עסקי

זיהוי שורשי מדבר על היכולת לאתר שורשים, או נקודות מפתח. אילו נקודות הן צוואר הבקבוק של עסק בדרכו לצמיחה אדירה, או פשוט התקדמות בריאה בקצב האורגני שלו? ואם ישנן בעיות – אילו נקודות הן השורש, המפתח – בדרך לפתרון?

מאסטר אמיתי באבחון הדבר, בזיהוי השורשי, יכול לזהות ממבט הציפור שהוא ניחן בו, מניסיונו העשיר – מה הן נקודות השורש, נקודות המפתח – שאפשר להפעיל עליהן כוח מינימלי כדי להגיע לפתרון בזק ומיידי ככל האפשר. זו שאלה של – מה שווה את המאמצים? על מה שווה להשקיע זמן, כסף ואנרגיה?

כאן יועץ עסקי יכול לסייע.

בהנחה שיש לו ניסיון עסקי רב ועשיר, ויכולת לראות את התמונה הרחבה כמו גם את הפרטים הקטנים – הוא יכול לזהות עבורנו את שורשי העניין שאנחנו פוגשים כעת, או נפגוש בהמשך – ולספק פתרון הולם, מתאים לנו ומדויק לצרכי העסק (ולרצון ליבנו).

כשאנחנו מסתכלים על תקופת הקורונה – ולאחריה – והשינוי שעסקים יבקשו לעבור כדי להתאים עצמם במדויק לזירה העסקית החדשה של פוסט-המגיפה, מה שנקרא, ייתכן שיהיו צווארי בקבוק, או נקודות שורש מהותיות שניתן להפעיל עליהן לחץ כדי לגלות מוכנות ועוצמה גדולה בתוך משאבינו, כך שנוכל לנתב אותם למקומות המתאימים – בטיימינג מוצלח – ובכך לזרוע הצלחה.

זה יהיה כמו לענות על צורך עסקי של צרכנים, במידה המתאימה, בדרך הנכונה – בתזמון הנכון. ייתכן שיש לכך נקודות שורש שאחראיות לפתיחת ההצלחה העסקית הזאת – ויועץ עסקי שיודע את עבודתו יכול לסייע בזאת.

זיהוי הזדמנויות עסקיות חדשות מתוך הייעוץ עסקי

בדומה לזיהוי השורשי שיועץ עסקי מוצלח יכול לאבחן – גם זיהוי הזדמנויות חדשות הן חלק נכבד מתוך כל. נניח שאחד השורשים שאובחנו על ידי יועץ עסקי הוא תזרים ההכנסה, או שיתופי הפעולה – או צורך מסוים בשוק שלא מקבל מענה – או פשוט תזמון מוצלח לבצע מהלך עסקי כלשהו – מדובר כן בזיהוי הזדמנויות.

זיהוי הזדמנויות עסקיות, כמתוך הייעוץ העסקי, מה שנקרא.

לעתים אנחנו רואים דברים מהפרספקטיבה שלנו שאינה כוללת דברים שאנשים אחרים יכולים לראות – יועץ עסקי יכול לראות דברים שאנחנו לא, או שהוא יכול לראות מה שאנחנו כבר רואים. בכל מקרה, מדובר כאן בזוית ראיה נוספת, עם מידעים נוספים על אפשרויות עסקיות שאנחנו יכולים להתרחב אליהן – ובכך לגעת בנקודות שורש מסוימות שאולי אבחנו בעסק של עצמו – עיקרן, תזרימי הכנסה ופעולות עסקיות, וכד'.

לאחר תום תקופת הקורונה, ייתכן שזיהוי ההזדמנויות העסקיות יספק מנוע צמיחה רב לעסקים חדשים שייכנסו מחדש, או לראשונה, למשק – כי תהיה זו עת של זריעת זרעים וקצירתם בשדה יחסית פתוח ופנוי – כמו יער גדול ורחב, עשיר ומגוון – שחווה שריפה. שריפה זו פינתה את כל החי, כדי שדברים חדשים יוכלו להתחיל לצמוח.

זו דרכו של טבע, ונסתרות דרכי העולם.

מאמר רלוונטיים נוספים
כיצד תשפיע מגפת הקורונה על העסקים הקטנים בישראל
כיצד משפיע או ישפיע המצב הפוליטי על העסקים בישראל

עסקים בהתאוששות

דרך הטבע במגזר העסקי ותפקיד של חברות לייעוץ עסקי בנושא

ועם זאת, היכולת של צמחים חדשים לצמוח בקרקע הפורייה, שהתפנתה לאחרונה – היא מואצת עקב כך שאין תחרות על חומרי תזונה באדמה, ואור שמש – וכן הלאה. כמו גם האדמה פורייה בשיירים של צורות חיים קודמות שכבר היו שם – וכעת היער יכול להתחיל לצמוח מחדש, אם כי בצורה אחרת, במסלול התפתחותי אחר. מעגל חיים שקורה לעתים, על אף איך שזה יכול להיראות לעין אנושית שאינה רואה את המעגל השלם.

אפשר שזה יהיה המצב בתום תקופת הקורונה – וזו הסיבה שיהיה קל מתמיד לצמוח בחלל העסקי החדש. לא בהכרח כי אין עם מי להתחרות – כי תחרות היא לעולם אינה פונקציה, שעסק ממותג, אמין ואכפתי – חושב עליה. עסקים שיודעים את זהותם ומשימתם – ומבצעים אותה היטב – מתרכזים רק בעצמם וחווים הצלחה.

לא, זו לא התחרות הדלה (יחסית), שאני צופה שתהיה בתום תקופת הקורונה שתהיה הזרז לגדילה עבור העסקים הקטנים והבינוניים בעת הזאת. אלא הוואקום – הפער בשוק. אנשים שמחפשים משהו חדש –

שיכול להיות עת להזדמנויות עסקיות חדשות – שעסקים שישכילו לזהותן – יכולו לרכב עליהן בזרימת חיים חופשית לעבר הצלחה. הזדמנויות עסקיות שיועץ עסקי כאמור, יכול לזהות.

האם זו חובה לשכור שירותיו יועץ עסקי בתום תקופת הקורונה מצד כל בית עסק?

כך שלגבי השאלה מדוע זאת תהיה חובה מבחינת בית עסק להתייעץ עם יועץ עסקי בתום תקופת הקורונה – זאת חובה רק במידה שלאדם יש רצון לעשות זאת. זאת חובה רק במידה בה אדם חושב לעצמו שזו הדרך הנכונה עבורו – להצליח כך במישור העסקי. זו חובה רק כאשר אדם מאמין שיועץ עסקי מיומן יכול לעזור לו בכך. אין זו באמת חובה – כמו שכנוע עצמי ואמונה שיש כאן נתיב אמיתי להצלחה, ויועץ עסקי יכול לסייע בכך.

החיים, הן במישור העסקי והן במישור האישי עומדים להשתנות, ואכן כבר משתנים – מרגע לרגע, בכל יום ושעה – עבור האנשים בארצנו הקטנה – ובעולם כולו. עצם האקלים העסקי (והפרטי) המשתנה – דברים יציבים וקבועים כבר לא עומדים היכן שהיו, והמקומות המשתנים בשוק שכעת פנויים יוצרים ואקום חדש – שהדברים הישנים, לדעתי, כבר לא יכולים למלא. האם אנחנו נהיה האנשים שיספקו את הפתרון שימלא את הוואקום, את התנועה החדשה שמניעה אותנו לשינוי?

אפשר לעשות את הדרך הזאת לבד, ואפשר לקבל ליווי וייעוץ של בעל מקצוע, כיועץ עסקי, במידה ואנחנו רוצים לחוש תמיכה בדרכנו לכך, בדרכנו לשינוי החדש שאנחנו מבקשים לראות – במגזר העסקי, ובעולם כולו.

לקריאת מאמרים נוספים אנא לחץ

קטגוריות

תגיות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
דוא"ל
שיתוף ב linkedin
לינקדאין

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום






מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

קידום אורגני
שיווק ופרסום

האם תוצאה אורגנית בגוגל אכן משכנעת?

    מיקסום הנראות בגוגל: מדריך לאסטרטגיות אורגניות וממומנות מבוא בעידן הדיגיטלי של ימינו, יצירת נוכחות מקוונת בולטת ומשפיעה היא קריטית לכל עסק או אדם

ייעוץ עסקי
אימון עסקי

איך מצליחים עם יועץ חיצוני

נסה תחתית הטופס ניווט בעולם הייעוץ האישי: מה כדאי לדעת לפני שאתם מבקשים עצה מבוא בשנים האחרונות, הנוף של ייעוץ מקצועי ופיתוח אישי התרחב משמעותית,

פיתוח מנהלים
מגזין עסקי

פיתוח מנהלים

בעולם עסקי תחרותי ומשתנה תדיר, הצורך במנהלים מיומנים ומוכשרים הולך וגובר. מנהלים אלה נדרשים לא רק להוביל את צוותיהם להצלחה, אלא גם להתמודד עם אתגרים

ניהול עסק משפחתי
מגזין עסקי

ניהול עסק משפחתי

העסקים המשפחתיים הם לא רק אבני יסוד בכלכלות העולם, אלא גם חלק בלתי נפרד מהתרבות והחברה. למעשה, כ-70% מהעסקים בעולם מנוהלים על ידי משפחות, ותרומתם

העסק צולל
אימון עסקי

למה אני לא רואה את הכסף של העסק שלי

  ניווט במים סוערים: מצוקת העסקים הישראליים מבוא בשנים האחרונות, נוף העסקים הישראלי עבר טלטלה משמעותית, עם מגמה מדאיגה של עסקים שנתקלים בקשיים, שלרבים מהם

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת יעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום






דילוג לתוכן