איך מנהלים את העסק לעתיד

איך אנו צריכים לחשוב קדימה ולעתיד בעולם העסקי.
בכתיבת המאמר הזה אשתמש במה שקורה עכשיו 11.17 בחברת טבע.
אין עוררין כי חברת "טבע" הייתה אחת מחברות הענק הבינלאומיות עם מחזורי עתק, פריסה עולמית, מוצר בלעדי עד תקופה מסוימת, ויכולת בימים הזוהרים של החברה לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח בראייה עסקית כפי שהייתה צריכה להיראות עוד לפני עשורים רבים.

לא ברור למה, אבל חברת הענק הזאת במקום להשתמש במשאבים שלה לבניית אסטרטגיה חדשה בתחומה ובשאר תחומי הסינרגיה שיכולה הייתה לייצר לה פעילות מבורכת לעסקיה, עובדיה ולשרת את החובות אשר החברה הזאת לקחה למען התפתחותה (או כמו שמלחשים בעולם העסקים להעשרת בעלי המניות ומנהליה)

 

לא אני זה שייתן את הדעה כמה טעויות נעשו ע"י מנהלי החברה ודירקטוריון החברה מיום שהאינטרס האישי גבר על צרכי הכלל, אך מה שאנו רואים כרגע בטבע מסביר ניהול כושל, דאגה עצמית למנהלים ולבעלי המניות, וחוסר אכפתיות מוחלט מצד אלה ממה שקורה או צריך לקרות בחברה. אני קורא לזה הפרט ניצח את הכלל בבצע כסף ובדאגה אישית לאלה ששולטים על הקופה "הציבורית" הזאת.

 

עכשיו בואו "נרד אל העם" (כמו שאומרים) וננסה למנוע טעויות ניהול כל כך דרמטיות אבל כואבות מאד לבעלי החברה הציבורית, הפרטית, והעסקים הקטנים והבינוניים במדינת ישראל.

 

יש להגיע לתובנה ברורה! מה שהיה הוא לא מה שיהיה בעשורים הקרובים בתחום העסקים ומערכות העובדים השכירים.

כל מה שידענו, מה שתכננו, האסטרטגיה שתכננו האסטרטגיה שקבענו והטקטיקה שקבענו לא יהיו נכונים למחר בבוקר! לא לעוד שנתיים, למחר בבוקר.

יש בעלי חברות או בעלי עסקים אשר יודעים שזאת המציאות אך מפחדים לעשות צעד וכל זאת על מנת לא לצאת מאזור הנוחות

הדוגמה הפשוטה והכי פשוטה: "היום זה רשת שווארמה" מחר זה רשת "שווארמה רק שקוראים לה דוגר תורכי" ורובם זונחים את השווארמה הישראלית ונוהרים לשווארמה התורכית" – רק להמחשה איך קטגוריות עולות וקטגוריות נופלות.

אז כמה המלצות מה אנו מחויבים כבר עכשיו לעשות:

+רה ארגון (מעסק קטן ועד חברה ציבורית)
+ייצוב מצב תזרים המזומנים (הפיכת תזרים מזומנים לחיובי ולא שלילי)
+שינוי שיטת התשלום לספקים או נותני שירותים.
+שימוש בגורמים חיצוניים למען יצירת חשיבה מקצועית "לאן וכיצד יהיו פני העסק"
+עירוב ההון האנושי בחברה בפתרונות וראייה קדימה "לא תאמינו עד כמה עובדים עוזרים ביצירת חשיבה או כיווני מחשבה לטובת הארגון"
+שינו הגישה כלפי עובדי העסק/החברה
+חשיבה ברמה של "איזה מוצר או איזה שירות הלקוח העתידי יצטרך" ולהתחיל לפתח אותו.
+התאמת הפעילות הבנקאית למה שקורה היום ולהגיע לתובנה שאשראי הוא צורך זמני או הון עצמי שמגשר בין הקניות למכירות. או הלוואה נכונה היא לצורך השקעה שתניב פירות לעסק/חברה
+יותר ויותר להתעניין בתחומים עתידיים על מנת ולעשות מעשה שיתאים גם לעתיד ולא רק להווה.
+מחלקות מו"פ מחקר ופיתוח יש בחברות גדולות בעיקר, מנהלי או בעלי עסקים לא עוסקים בזה מכיוון שהצורך הניהולי היום שואב אותם לכל היום, ולכן יועצים חיצוניים הם הפתרון להמשכיותו של העסק.
+לא להיות פזיזים בהצעות מאנשי מכירות בתחום הפרסום, השיווק, ההשקעה בפרסום, לא כל מה שמספרים לכם בתחום הפרסום והשיווק האלקטרוני הוא נכון, ממש לא.

אם בארזים נפלה השלהבת מה יגידו אזובי הקיר
ומשפט זה הוא המשפט הכי נכון אם נחזור לתחילת המאמר.

עסקים חפצים חיים, הושקעו בהם חשיבה גבוהה, מאמץ, משאבים אנושיים וכספיים, עסקים יצרו מחויבויות ולכן כל בעל עסק או חברה צריך לעשות את חשבון הנפש האישי שלו כיצד הוא ממשיך, כי הזעזועים הם יום יומיים.

קראו עוד על טרנדים בעסקים 

אם גיליתם טעות בכתיבה אנה חזרו אלינו